| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Vervangen schijven blokken voor en achter Boxster S 2002 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=34764 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Kevert [ 17 apr 2012 9:43 ] |
Berichttitel: | Vervangen schijven blokken voor en achter Boxster S 2002 |
Ben op zoek naar een DIY/beschrijving hoe de blokken en schijven te vervangen van mijn Boxster S uit 2002. Heb alle onderdelen reeds in huis en ook een ervaren monteur die weet wat hij doet. Wil alleen zeker weten dat er geen hele specifieke Porsche zaken zijn waar ik rekening mee moet houden. Iemand tips? |
Auteur: | Kevert [ 17 apr 2012 13:08 ] |
Berichttitel: | Re: Vervangen schijven blokken voor en achter Boxster S 2002 |
Inmiddels zelf de volgende twee links gevonden, mocht iemand op zoek zijn naar dezelfde informatie: blokken: http://www.bombaydigital.com/boxster/projects/brakes/change_pads/ schijven: http://www.bombaydigital.com/boxster/projects/brakes/change_rotors/ |
Auteur: | Peter [ 17 apr 2012 13:24 ] |
Berichttitel: | Re: Vervangen schijven blokken voor en achter Boxster S 2002 |
Stap 5 van die eerste link is een hele bijzondere Als ik dit lees dan denk ik vergeet de rest ook maar.... Volgens mij gaat tie ook voorbij aan het feit dat er nog trillingsdemper plaatjes aanwezig zijn... |
Auteur: | Erik997S [ 17 apr 2012 16:14 ] |
Berichttitel: | Re: Vervangen schijven blokken voor en achter Boxster S 2002 |
hier een filmpje: This also applies to 997s, Boxsters and Caymans. http://www.youtube.com/watch?v=9DpC0lXHP5o&feature=channel&list=UL Mvg, |
Auteur: | markk [ 17 apr 2012 18:40 ] |
Berichttitel: | Re: Vervangen schijven blokken voor en achter Boxster S 2002 |
Als het een ervaren monteur is heeft ie geen handleiding nodig. Voor een ervaren monteur is het remsysteem vd Boxster echt een fluitje van een cent. Enige wat hem zou kunnen verrassen zijn de trilingsdempers die in de zuigers vallen zodat de blokken er moeilijk uit kunnen, lees veel meer ruimte nodig hebben om eruit te krijgen. Maar aangezien je ook schijven gaat wisselen denk ik dat ie als eerste de hele klauw eraf haalt en dan heb je ruimte zat. Kort: Wiel eraf Klauw eraf Borgpennen los, blokken eruit, schoonmaken zuigers terugdrukken, schoonmaken, nieuwe blokken erin Schijf los, schoonmaken, nieuwe monteren Klauw monteren Wiel monteren Aandachtspunten: Trillingsdempers op de blokken en de slijtage indicatoren. Verder moet je volgens Porsche de bouten van de klauw vervangen als je ze los hebt gehad. Verder zou ik overwegen om ook je remvloeistof te vervangen als je toch alle wielen eraf hebt. Afh. natturlijk van het tijdstip vd laatste verversing. Ik heb het zelf gedaan als ervaren DIY sleutelaar en vond de BoxsterS in verglijking met andere auto's super simpel. Lees alles is lekker groot, stevig en simpel. Bijv. gewoon een massieve klauw met zuigers aan beide kanten ipv een klauw met slecht aan 1 kant (een) zuiger(s) en een schuifmechanisme wat alles vastgerot zit... Mark. Evt. remvloeistof verversen |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |