| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Cayenne S '03 start zonder op rempedaal te hoeven trappen
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=36046
Pagina 1 van 1

Auteur:  CayenneV8 [ 22 sep 2012 20:46 ]
Berichttitel:  Cayenne S '03 start zonder op rempedaal te hoeven trappen

Hallo iedereen,

Sinds 10 maanden ben ik een trotse eigenaar van een Cayenne S 4.5 v8 uit 2003. Km stand: 119000. De Cayenne heeft tot vandaag voor geen problemen gezorgd.

Sinds kort doet mijn cruise control het niet meer. Groene lampje brandt maar de cruise doet niets. Naast dat heb ik vandaag geheel bij toeval ontdekt dat de auto start zonder op de rempedaal te hoeven trappen. Eerder kreeg ik een melding hiervoor dat dat gedaan moest worden. Ik heb een tweede auto waarbij dat niet hoeft en dus was ik dat even vergeten op de vroege ochtend toen ik in de cayenne stapte. Paar keer geprobeerd en het bleef hetzelfde. Dus heb ik zitten zoeken naar wat de oorzaak hiervan was. Mensen aan de andere kant van de wereld hebben het over een brake switch (remlichtschakelaar?) dat het niet meer doet. Meerdere mensen zeggen dat het ook de oorzaak is dat de cruise het niet meer doet.

Nu is de vraag of iemand hiermee ervaring mee heeft of het daadwerkelijk dat schakelaar is.

Alvast hartelijk bedankt.

Auteur:  Hartwiek [ 22 sep 2012 21:19 ]
Berichttitel:  Re: Cayenne S '03 start zonder op rempedaal te hoeven trappe

Idd...remschakelaartje vervangen....is je probleem met je cruise voor 99% opgelost...
Genoeg olie op je automaatbak?
voor de rest????????

Auteur:  CayenneV8 [ 22 sep 2012 21:41 ]
Berichttitel:  Re: Cayenne S '03 start zonder op rempedaal te hoeven trappe

Hartwiek schreef:
Idd...remschakelaartje vervangen....is je probleem met je cruise voor 99% opgelost...
Genoeg olie op je automaatbak?
voor de rest????????


Bedankt voor je reactie. Ik zal het schakelaar zsm laten vervangen. Automaatbakolie heb ik nog niet laten controleren omdat de auto 10 maanden geleden een grote beurt gekregen heeft waarbij werd gezegd dat alles in topconditie was. Ik heb de remblokken en bougies gratis laten vervangen bij aankoop van de auto bij de exclusieve autozaak 120 km van me vandaan. Gelukkig maar ook, verkopers willen auto's alleen maar zsm verkopen. Grote beurt op mijn kosten, problemen op jullie. Nu is het tijd om alles dus 1 voor 1 weer na te gaan en de auto uit te laten lezen.

Nu ik wat rondkijk op de forum zie ik dat men ook problemen heeft met oververhitting (plastic buizen). Mijn tweede auto heeft me dit jaar al 2200 euro gekost door oververhitting (waterpomp koppaking enz.) en als de cayenne nu ook daarmee problemen gaat krijgen ben ik echt niet blij. Ik kijk nu ook niet meer al te optimistisch voor in de toekomst van de koeling van de cayenne... :|

Als ik ook daarmee problemen krijg kunnen ze mijn topic helemaal bovenaan zetten. Alle problemen die een cayenne kan hebben in 1 post :| Het blijft echter wel een topauto.

Auteur:  WillemB [ 22 sep 2012 22:34 ]
Berichttitel:  Re: Cayenne S '03 start zonder op rempedaal te hoeven trappe

Ik heb geen ervaring met (je) specifieke kjn problemen.

Ik weet wel dat ze op het Volvo Forum erg te spreken zijn over de resultaten
van http://www.powerflush.nl Automaten schijnen er erg van op te knappen qua
werking. Misschien een idee :?:

Is je "Left corneringlight" niet je richtingaanwijzer lampje :?:

Het overhellen is waarschijnlijk een luchtbalg van je luchtvering die ergens een lek heeft in het systeem. Als de motor
niet draait, levert de compressor geen druk om de lekkage te compenseren. Is waarschijnlijk een hele kleine lekkage
ergens in het systeem. De plof die je hoort is vermoedelijk de lege luchtbalg die weer vol met lucht wordt gepompt en op druk komt
en z'n normale vorm aanneemt, en de auto weer recht zet.

Succes

Auteur:  CayenneV8 [ 22 sep 2012 23:00 ]
Berichttitel:  Re: Cayenne S '03 start zonder op rempedaal te hoeven trappe

WillemB schreef:
Ik heb geen ervaring met (je) specifieke kjn problemen.

Ik weet wel dat ze op het Volvo Forum erg te spreken zijn over de resultaten
van http://www.powerflush.nl Automaten schijnen er erg van op te knappen qua
werking. Misschien een idee :?:

Is je "Left corneringlight" niet je richtingaanwijzer lampje :?:

Het overhellen is waarschijnlijk een luchtbalg van je luchtvering die ergens een lek heeft in het systeem. Als de motor
niet draait, levert de compressor geen druk om de lekkage te compenseren. Is waarschijnlijk een hele kleine lekkage
ergens in het systeem. De plof die je hoort is vermoedelijk de lege luchtbalg die weer vol met lucht wordt gepompt en op druk komt
en z'n normale vorm aanneemt, en de auto weer recht zet.

Succes


Bedankt. Ik zal eerst de olie laten verversen en kijken wat powerflush precies doet. Meeste eigenaren (USA) hebben het, ondanks schoonmaak en verversen, over de vervanging van de valve body (ook Touaregs hebben er last van) door een iets gemodificeerde zodat je er echt nooit meer last van hebt. Onderdeel zelf kost tegen de 1000 euro en wie weet wat er allemaal bijkomt. Kosten meestal 2000 euro, zo valt er te lezen. Ben er nog niet achteraan gegaan dat komt denk ik wat later. Als ik nooit meer problemen ermee ga krijgen dan kan ik overwegen om het te laten doen ondanks de prijs.

Cornering light is denk ik dat extra lichtje dat aangaat als je naar links of naar rechts stuurt. Lichtje doet het gewoon. Melding met beep klopt dus niet. Vandaar dat ie ook 1x in de maand voorkomt. Alle lichten werken. Diverse forums hebben het over het uithalen van dat unit en alles strakker aan te sluiten? Kan blijkbaar niet zelf gedaan worden. Maar ja dat staat wel helemaal onderaan het lijstje. Zal wel met de bekende electronicaprobleempjes van de cayenne te maken hebben.

Compressor zal ik wel wat serieuzer nemen. (Totale) reparatie kost 3700 euro als de hele systeem kapot is... Had totaal niet verwacht dat er een lek zou kunnen zijn. Moet dat dus ook laten nakijken. Heel stiekem had ik hem ook liever zonder luchtvering. Oldskool veren. Gaan niet zo snel kapot.

Auteur:  RichardP [ 07 okt 2012 21:20 ]
Berichttitel:  Re: Cayenne S '03 start zonder op rempedaal te hoeven trappe

Even een gerelateerd vraagje hier op het forum. Bij een 996 tiptronic heb ik ook een nogal harde overgang opgemerkt bij stilstand wanneer handmatig van 2 naar 1 geschakeld wordt.

Is dit normaal bij een 996? Of is dit misschien ook een bekend probleem van de tiptronic in de andere modellen van ongeveer dezelfde jaartallen?

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/