| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
banden slijtage gt3 Clubsport http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=37403 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | jacobt [ 24 feb 2013 23:57 ] |
Berichttitel: | banden slijtage gt3 Clubsport |
Na 2000km merk ik dat de banden vooral aan de binnenkant afslijten. Is dat normaal voor een gt3, of moet er uitgelijnd worden? De auto is een paar maand geleden uitgelijnd bij vorige eigenaar, ik weet niet wie het toen gedaan heeft. De vraag blijft, is slijtage vooral aan de binnenkant normaal? |
Auteur: | molen934 [ 25 feb 2013 0:00 ] |
Berichttitel: | Re: banden slijtage gt3 Clubsport |
Zie bij mij dat de wielen aan de voorkant behoorlijk negatief staan, dus die slijten het eerst aan de binnenkant |
Auteur: | Olaf [ 25 feb 2013 0:01 ] |
Berichttitel: | Re: banden slijtage gt3 Clubsport |
te veel toe-spoor ... kan zijn dat de uitlijner en de vorige eigenaar dat prettig vonden - maar is MI niet juist |
Auteur: | Marcel [ 25 feb 2013 9:30 ] |
Berichttitel: | Re: banden slijtage gt3 Clubsport |
nee natuurlijk is net niet normaal dat je bij wegegbruik na 2000 km opmerkelijke slaijtage aan de binnenkant van je banden hebt... |
Auteur: | Remmel [ 25 feb 2013 11:13 ] |
Berichttitel: | Re: banden slijtage gt3 Clubsport |
Afstelling voor circuitgebruik... Niet zozeer toespoor maar negatief camber. Maar het kan ook zijn dat je stuurkogels zijn versleten en de wielophanging een beetje "ingezakt" is waardoor de wielen nu negatiever staan dan normaal. Dus even langs de garage denk ik! Algemeen; Teveel toespoor zorgt ook voor meer slijtage maar dat is gelijkmatig, maar als je wielen al negatief staan en daarop ook nog toespoor of uitspoor ja dan gaat het hard. Bij een achterwielaandrijver is iets toespoor trouwens normaal. Door de aandrijving worden de voorwielen iets naar buiten gedrukt, waardoor het toespoor wordt gecorrigeerd en de wielen perfect rechtuit draaien. Zonder toespoor zouden de banden onnodig slijten, tevéél toespoor is natuurlijk niet goed. (Auto's met voorwielaandrijving hebben trouwens uitspoor: de wielen zijn iets naar buiten gedraaid, daar werkt het andersom). Voor circuitgebruik is het trouwens zo dat je uitspoor wilt (op de vooras): dan stuurt de auto beter in. En achter toespoor ivm de stabiliteit op hoge snelheid. Toespoor zorgt voor stabiliteit, uitspoor voor nervositeit (snel van richting willen veranderen). Kan me nog goed herinneren op mijn Evo6: de voorwielen stonden erg negatief en hadden uitspoor, stuurde super op het circuit. Maar uiteindelijk zag ik aan de binnenkant al het canvas verschijnen terwijl ik aan de buitenkant nog 3mm profiel had haha Jean-Pierre |
Auteur: | lindemans [ 25 feb 2013 15:55 ] |
Berichttitel: | Re: banden slijtage gt3 Clubsport |
@Olaf: is slijtage aan de binnenkant van je banden dan juist niet te veel uit-spoor ? Ik had door iets te veel toespoor (voorwielen te ver naar binnen) slijtage aan de buitenranden van mn profiel. Camber redelijk bij benadering te meten met een waterpas-app op je iPhone; naafkap demonteren en de gecalibreerde iPhone er tegenaan zetten. |
Auteur: | boxi [ 26 feb 2013 13:51 ] |
Berichttitel: | Re: banden slijtage gt3 Clubsport |
Heren, en speciaal de recente nieuwe GT3 rijders, Slijtage van banden aan binnenkant na 2.000 kilometer (met name achter) is normaal voor een GT3 en komt mijns inziens door het negatieve camber. Met normaal gebruik gaan Michelin PS2's bij mij circa 5.000 kilometer mee op de achteras, vooras gaat veel langer mee (alleen vervangen bij aanschaf en twee jaar geleden vervangen). Ik vervang niet op de wettelijke limiet maar al eerder (circa 2,5 / 3 mm) omdat weggedrag dan echt achteruit gaat. Groeten, Boxi |
Auteur: | rob964.c4 [ 26 feb 2013 17:45 ] |
Berichttitel: | Re: banden slijtage gt3 Clubsport |
dat word dus geen gt3 als DD voor mij |
Auteur: | molen934 [ 26 feb 2013 18:06 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: banden slijtage gt3 Clubsport | |||||||||
Voor DD is het ook nix |
Auteur: | lindemans [ 26 feb 2013 19:46 ] |
Berichttitel: | Re: banden slijtage gt3 Clubsport |
Maatje van me heeft er een, hij kan camber voor circuit vrij snel aanpassen met een setje bovenop de veerpoten als ik het goed heb. |
Auteur: | jacobt [ 27 feb 2013 1:06 ] |
Berichttitel: | Re: banden slijtage gt3 Clubsport |
Bedankt voor de reactie, ik heb ook contact gehad met de verkoper, hij vertelde dat het verschil na verloop van tijd met binnen en buitenkant band, 2 tot 3 mm kan schelen. Ik vind het geen probleem, als het maar normaal is. |
Auteur: | molen934 [ 27 feb 2013 9:09 ] |
Berichttitel: | Re: banden slijtage gt3 Clubsport |
Hoor het al en weet wat me te wachten staat Maar het was wel een genot om gisteren ff naar de chinees te gaan om een maandmenu te halen, wat een beest zeg, "sambal bij" |
Auteur: | Ewout [ 06 maart 2013 18:58 ] |
Berichttitel: | Re: banden slijtage gt3 Clubsport |
Op zich heeft eenieder recht op zijn eigen homo-erotische fantasieën, Hans, maar ik hoef niet alles te weten |
Auteur: | molen934 [ 06 maart 2013 19:34 ] |
Berichttitel: | Re: banden slijtage gt3 Clubsport |
Dacht dan eerder aan het buurmeisje van Harald |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |