Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de Hinterachsstrebe die uit 1 deel en die uit 2 delen bestaat? Welke werd in welke bouwjaren toegepast?
Laatst bijgewerkt door Dino E. op 06 jan 2013 4:08, in totaal 1 keer bewerkt.
06 jan 2013 3:48
Dino E.
Re: Torsieveer '72 911 schetsplaat
PS hoe plaats je een foto? Dan kan ik het meteen duidelijk toelichten wat ik bedoel.
Betekent dat dat je de hoogte achter kunt verstellen ipv de torsieveer zelf?
Vraag me wel af of ik dit onder mijn '72 wil zetten. Is niet echt period. Maar ja, de originele zijn helemaal weggevreten en de >'84 zijn helemaal ok. Dilemma...
Weet alleen dat bij de modellen af fabriek je alleen 'omhoog' kon stellen. Je kan denk ik ook geen centimeters verstellen. Meer een soort fijnafstelling om het verschil links en rechts binnen de tolerantie te krijgen.
_________________________________________ no guts, no glory
De basis instelling gaat bij alle types door de vertanding van de torsiestaven op de goede plek te zetten. Met de verstelbare veerplaten kun je eea bijstellen zonder de hele rimram los te hoeven maken; en bovendien nauwkeuriger links / rechts gelijk afstellen. Af fabriek stond stonden de veerplaten inderdaad op zn laagst; de achterkant is dus alleen omhoog bij te stellen. Dit is vanuit de gedachte dat de auto in de loop der jaren altijd iets zal zakken.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum