| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
996 C4 zweverig in het stuur >100 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=38516 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | mgm [ 12 jun 2013 19:22 ] |
Berichttitel: | 996 C4 zweverig in het stuur >100 |
Mijn 911 996 C4 is behoorlijk zweverig in het stuur sinds ik hem heb. En er zit een rammeltje in de voortrein wat niemand kan vinden. Het "knoept" als je over een drempel rijd. Kort verleden: Aanschaf: - kocht hem met bridgestone banden die nagenoeg op waren, en vreselijk uit onbalans waren en opgedroogd - nieuwe michelins PS2 N3 ZR codering, alles naar 0 gebalanceerd (heb er zelf op staan kijken, en die zijn echt goed - nog steeds zweverig, maar goed, hij moest uitgelijnd worden, maar daar wilde ik mee wachten totdat ik verlagings veren had Eerste onderhoud: - weg gebracht naar ERPA voor het rammeltje, bleek 1 spoorstang niet goed (030 onderstel, dus stangetje was duurder), die mensen hebben verder *alles* gecontroleerd qua speling en draagarmen, maar 1 rammetlje is weg, maar het 'geknoek' over een drempeltje is er nog steeds Tweede onderhoud: - had een lekke ashoes links voor, en die vervang ik liever niet zelf (smerig, en ik heb het asrubber spreid gereedschap niet), dus weg gebracht, en gelijk veren (nieuwe H&R) laten vervangen rondom, staat nu net ff wat beter, mensen bij dat Bosch service center alles laten controleren op zweverig, en rammeltjes, konden niets vinden, behalve een kapot veerpootlager , het evulcaniseerd rubber waar de bus in zit waar de schokbreker op schroeft viel in stukjes naar beneden, dus nieuw veerpootlager links voor, fantastisch, uitgelijnd, en weer rijden. - weer zweverig in het stuur, rammeltje niet weg, verder, uitlijning was volgens mij heel slecht, dus, opnieuw laten uitlijnen Onderzoek: In de tussentijd op een brug gehad, en een uur met een monteur van een bevriend garage bedrijf (geen porsche specalist, wel vag) onder de auto rond gelopen om dingen te vinden, het was hun ook een raadsel. Wel een klein aantal dingen gevonden, maar of die nou echt impact hebben: * er lijkt een HEEEL klein beetje speling op het stuurhuis te zitten * draagarm rechts achter, het rubber piept als je het heen en weer beweegt * bevestigings rubber aan subframe van de stabi links achter zit speling op (zorgt voor een rammeltje wat ik achterin merk, maar dat is echt achterin) Opnieuw uitlijnen: - anway, opnieuw uitlijnen dus, alles precies in het midden van de min-max marges, rammels niet weg, nog steeds zweverig. Nu gaat hij a.s. 22 juni naar Renntech in Steenwijk, om daar helemaal nagelopen te worden, maar ja, misschien zijn er ondertussen mensen die een idee hebben wat het zweverige en het geknoep is. Hier is het uitlijn rapport Verder: asverzet voorzijde : -4mm (was -9mm) asverzet achterzijde: -6mm (was -7mm) spoorbreedte verschil: -60mm (was -62mm) wielbasis verschil: 1mm (was -2mm) Iemand ideeen? Ik begin een beetje moe te worden |
Auteur: | Gizmo [ 12 jun 2013 19:48 ] |
Berichttitel: | Re: 996 C4 zweverig in het stuur >100 |
je had gelijk naar renntech moeten gaan |
Auteur: | mgm [ 12 jun 2013 19:53 ] |
Berichttitel: | Re: 996 C4 zweverig in het stuur >100 |
. H: Om het forum overzichtelijk te houden, overbodige quote van volledig direct bovenstaand bericht verwijderd. Mja, dat is natuurlijk achteraf makkelijk praten, enneuh, eerst de resultaten afwachten he. |
Auteur: | 2000 gtv [ 12 jun 2013 20:17 ] |
Berichttitel: | Re: 996 C4 zweverig in het stuur >100 |
Dingen zijn gewoon zweverig(en de 964 nog minder dan de 993).Verwacht geen Mercedes/Audi achtige rechtuitstabiliteit |
Auteur: | mgm [ 12 jun 2013 20:24 ] |
Berichttitel: | Re: 996 C4 zweverig in het stuur >100 |
Nou snap ik best dat een 996 zweveriger is wellicht ivm het paard achter de wagen spannen principe, en geen gewicht voorin, dit is echter een C4, met in ieder geval wat meer gewicht en tractie voorin. Maar ik denk niet dat het normaal is dat je het stuur ziet wiebelen als je 130 op de snelweg rijd, en de handjes van het stuur hebt. En als dit het beste is wat de 996c4 kan bieden, dan denk ik dat HEUL snel een bmw 123d coupe ga halen ofzo. |
Auteur: | MarkS [ 12 jun 2013 20:58 ] |
Berichttitel: | Re: 996 C4 zweverig in het stuur >100 |
Natuurlijk is dit niet goed. En zeker niet bij een C4. Ding moet bij 250+ nog als een blok op de weg liggen. Goed laten nakijken. |
Auteur: | 2000 gtv [ 12 jun 2013 21:43 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 996 C4 zweverig in het stuur >100 | |||||||||
|
Auteur: | Peter [ 12 jun 2013 22:08 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 996 C4 zweverig in het stuur >100 | |||||||||
Als je het zo stelt dan denk ik dat is volkomen normaal......het stuur van een 911/boxster 'leeft' altijd wat. Laat eens iemand in je wagen rijden die bekend is met het stuurgedrag van een 911. Het is echt geen Mercedes. Misschien is een 911 gewoon niets voor je. |
Auteur: | MarkS [ 12 jun 2013 22:12 ] |
Berichttitel: | Re: 996 C4 zweverig in het stuur >100 |
Volkomen normaal. |
Auteur: | rob964.c4 [ 12 jun 2013 22:35 ] |
Berichttitel: | Re: 996 C4 zweverig in het stuur >100 |
Is niet normaal met 250+ moet het gewoon stil zijn Wel voel he de weg en oneffenheden meer Door de banden en vering Wellicht speling in het stuurhuis Renntech prima adres kom er zelf graag en heb dus een strak sturende 964.c4 Wel was het zo dat ik de auto kocht en het best goed vond rijden totdat ik nieuwe schokbrekers liet monteren de oude waren duidelijk op |
Auteur: | rob964.c4 [ 12 jun 2013 22:39 ] |
Berichttitel: | Re: 996 C4 zweverig in het stuur >100 |
Misschien moet de auto uitgewogen worden Omdat hij voor iets te hoog staat |
Auteur: | mgm [ 12 jun 2013 23:14 ] |
Berichttitel: | Re: 996 C4 zweverig in het stuur >100 |
Wat houd uitwegen in? Gaat er dan gewicht verplaatst worden? Gaat de voorkant dan verder omlaag door hem uit te wegen? De foto in mijn voorstel topic laat hem zien met de oude veren. Ik zal eens een nieuwe foto morgen maken, dattie lager ligt. Verder, Renntech heeft even een rondje in mijn auto gereden, en mij ook bevestigd dat wat er aan de hand is absoluut niet goed is. Dit topic is ook om meerderen ideeen boven water te krijgen. |
Auteur: | mgm [ 12 jun 2013 23:36 ] |
Berichttitel: | Re: 996 C4 zweverig in het stuur >100 |
Hmm, even googlen op uitwegen brengt mij op een topic van renntech hier op porsche forum: viewtopic.php?t=1064 Interessante materie. |
Auteur: | mgm [ 23 jun 2013 10:54 ] |
Berichttitel: | Re: 996 C4 zweverig in het stuur >100 |
Uitkomst van renntech: belangrijkste: rondje draagarmen vervangen. Uitgelubberde rubbers, en links voor zit een aftermarket draagarm. |
Auteur: | ver boven de 200 [ 23 jun 2013 11:24 ] |
Berichttitel: | Re: 996 C4 zweverig in het stuur >100 |
Ik denk dat het verschil groot zal zijn! Ben je gelijk van de ploink af. Mijn 996 ligt snaarstrak op de weg. Bij mijn vorige Boxster ook rondom draagarmen laten vervangen i.c.m M030 onderstel, verschil was groot. Zie hier ook weer het belang van een specialist / dealer! Schrik trouwens niet van een behoorlijk bedrag! Speling op het stuurhuis ook nog laten controleren door Rentech? |
Auteur: | maurice [ 23 jun 2013 14:00 ] |
Berichttitel: | Re: 996 C4 zweverig in het stuur >100 |
Lees dit topic nu pas maar de klacht die je omschrijft kun je bij deze auto bijna voor 100% aan de draagarmen wijten. Wel een knutselaar geweest die er eerder aan gesleuteld heeft want draagarmen behoren paarsgewijs vervangen te worden. Kost even wat maar dan herken je de auto niet meer terug. Mijn C4 voelde ook wat zweveriger vorig jaar en had ondanks balanceren altijd een lichte trilling in het stuur. Tijdens de grote beurt zijn toen de draagarmen vervangen en reed ik met een 'andere' auto weer naar huis, snaarstrak en geen trilling meer te bekennen. Renntech heeft dus volgens mij (zoals altijd) de juiste diagnose gesteld. Ben benieuwd naar je ervaringen als de zaak vervangen is. |
Auteur: | mgm [ 23 jun 2013 17:45 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 996 C4 zweverig in het stuur >100 | |||||||||
Had een quote van 1253 euro voor 4 draagarmen (excl. arbeid). Maar ik doe dat wel zelf, draagarmen vervangen is nou niet de moeilijkste klus op de aardbol. Moet even kijken waar ik ze vandaag ga halen ook. Of dat ik besluit om in de bestaande draagarmen de rubbers te vervangen door powerflex rubbers, en de ene aftermarket draagarm vervang voor een gebruikte originele, en daar dan ook de rubbers van vervang. Het stuurhuis heeft renntech ook gechecked, maar dat was te verwaarlozen, en niet buiten specificaties oid. |
Auteur: | ver boven de 200 [ 23 jun 2013 18:05 ] |
Berichttitel: | Re: 996 C4 zweverig in het stuur >100 |
Prima natuurlijk, wel daarna goed uit laten lijnen |
Auteur: | Toon [ 05 jul 2013 14:16 ] |
Berichttitel: | Re: 996 C4 zweverig in het stuur >100 |
ik heb 't zelfde boink geluid als jij als ik over een hobbel rij. Ben er tijdens garantie nog herhaaldelijk bij PCR geweest en die hoorden 't ook en konden het niet oplossen. Hebben nieuwe veerpootlagers gemonteerd want al het andere was OK ... Schijnt bekend kwaaltje te zijn zie ook bijgaand topic: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=5&t=32483 |
Auteur: | mgm [ 23 jul 2013 14:21 ] |
Berichttitel: | Re: 996 C4 zweverig in het stuur >100 |
Dat moet het wel op gaan lossen |
Auteur: | smartbart [ 23 jul 2013 14:27 ] |
Berichttitel: | Re: 996 C4 zweverig in het stuur >100 |
Ga je de rubbers zelf vervangen? Lijkt me niet echt makkelijk. |
Auteur: | mgm [ 23 jul 2013 14:41 ] |
Berichttitel: | Re: 996 C4 zweverig in het stuur >100 |
Ga het zelf doen ja, zo moeilijk is dat niet, draagarm eronder uit, rubber eruit persen/zagen, en nieuwe erin, en draagarm terug plaatsen. Dat voor iedere draagarm. Daarna uitlijnen |
Auteur: | barolo [ 25 jul 2013 12:39 ] |
Berichttitel: | Re: 996 C4 zweverig in het stuur >100 |
Heb jij alle rubbers besteld op die tekening? (1,2,3,5,6,7 en 10)? Ben benieuwd hoeveel tijd je met die klus bezig bent. |
Auteur: | mgm [ 30 jul 2013 8:26 ] |
Berichttitel: | Re: 996 C4 zweverig in het stuur >100 |
Ik heb 1,2,3,5,6 & 10 besteld Dus alles voor de onderste draagarmen, en de stabi stang rubbers. |
Auteur: | barolo [ 30 jul 2013 9:56 ] |
Berichttitel: | Re: 996 C4 zweverig in het stuur >100 |
OK, thx. Ik heb hetzelfde euvel en overweeg ook om die rubbers te gaan vervangen. Ben daarom ook benieuwd hoe het zit met de uitvoering. Ik laat dat dan doen door de dorpsgarage, die wel vaker draagarm rubbers vervangen hebben. Dus hou ons op de hoogte en zou je misschien de partnummers of een extra foto (niet alle nummers zijn zichtbaar) kunnen plaatsen? Ik zag dat er verschillende maten te bestellen zijn. |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |