| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
trillingen Boxster http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=3907 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Boxster [ 12 apr 2005 12:05 ] |
Berichttitel: | trillingen Boxster |
Ja ,deze voormiddag naar de garage geweest om mijn Boxster eens op de remtestbank te zetten en ja de voorste schijven zijn Krom hoe kan dat ze zitten er nog maar 8 maand op + nog iets ondekt R achterband loopt vierkant ( wat het ook betekend )en ook de R voorband daar komen die trillingen van zeggen ze me (ongeveer rond 80 à 90 135 à 145 km/u) Leuk zulle dit allemaal te horen mijn dag kan niet meer stuk ha ha .Als ik nieuwe schijven monteer hoe zit het dan met de remblokjes die zijn nog nagelnieuw 6000 km Groeten Boxster Ps; ivm de banden Sportcontact 2 van Continental,weet iemand daar prijs van of monteer ik beter een ander merk ,en nog een vraagje prijs / kwaliteit wat is den beste band voor onze boxster, en de maat vooraan is dat 205/50/17 / achteraan 255/ 40 of 45/17 |
Auteur: | RS-R [ 12 apr 2005 12:31 ] |
Berichttitel: | |
Met voetje op rempedaal voor stoplicht?? Door plassen rijden? |
Auteur: | plh [ 12 apr 2005 13:11 ] |
Berichttitel: | |
Idd.: zet voor een verkeerslicht o.i.d. de versn. pook in neutraal en haal de voet direkt van het rempedaal, zet de auto zonodig op de handrem. Remschijven trekken anders heel snel krom. Vooral bestuurders met een autm. / tiptr. houden vaak de voet op het rempedaal, dit is gewoon funest voor de schijven (te lang is ook niet goed voor de versn. bak) Wat soms gebeurd is dat de koordlaag van de band "loslaat" waardoor er trillingen ontstaan. Bij nieuwe schijven kunnen gewoon de, nagenoeg nieuwe, remblokken weer worden gebruikt, vlgs. mij. |
Auteur: | EriC4C [ 12 apr 2005 13:11 ] |
Berichttitel: | |
Kromme schijven idd. waarschijnlijk door plaatselijk geen koeling voet op de rem tijdens stil staan. Vooral automaten hebben hier vaak last van. Volgens mij is het verstandig om bij nieuwe schijven altijd ook nieuwe blokken te monteren. Welke banden te monteren iig. dezelfde als aan de linkerzijde Voor/achter een ander merk/type is niet aan te raden, maar links/rechts iets anders ..... |
Auteur: | Jeroen914 [ 12 apr 2005 14:41 ] |
Berichttitel: | |
waren het wel originele schijven? en wat betekent "band loopt vierkant" in vredesnaam? weer zo'n achterlijke Belgische term 't lijkt me stug dat je platte kantjes aan je banden hebt geremd (zit tenslotte ABS op je Boxster) platte kantjes van lang stilstaan rij je er wel uit (banden effe goed op temperatuur brengen ) |
Auteur: | RS-R [ 12 apr 2005 16:53 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Zal wel "cupping" zijn. |
Auteur: | RSR-Luc [ 16 apr 2005 16:04 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Platte kantjes aan je banden kunnen ook voor komen door een schokdemper die stuk is. En de belgen hebben idd rarre termen maar de nederlanders hebben die ook hoor. Luc |
Auteur: | RSR-Luc [ 16 apr 2005 16:07 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Sorry naamgenoot maar dit heeft er echt niets met te maken hoor. Het grote probleem is dat de meeste mensen niet op de hoogte zijn dat ze nieuwe remschijven moeten inrijden. En soms plaatsen ze remblokken die echt te hard zijn en dan kunnen de remschijven niet op tijd koelen. Luc |
Auteur: | RS-R [ 16 apr 2005 16:28 ] |
Berichttitel: | |
daarom staat er een achter. En dit zelfde probleem kwam ook bij de Volvo T5-R voor. Vandaar. |
Auteur: | RSR-Luc [ 18 apr 2005 10:45 ] |
Berichttitel: | |
Hierbij de uitleg over roest en kromme remschijven, In bepaalde gevallen kan voor slijtage-indicaties naar de oppervlaktecorrosie gekeken worden. Deze corrosie komt voor bij onderdelen die langdurig aan waterdampen zijn blootgesteld. Als de remschijf niet is versleten, is roest geen reden om de remschijf te vervangen. Er dienen wel een aantal remacties te worden uitgevoerd om –net als bij het ‘inlopen’ van de remmen- de gecorrodeerde laag te verwijderen. Indien de corrosie op een gedeelte van het remoppervlak achterblijft, komt dit door een slecht werkende remtang. De remtang moet in dit geval worden gereviseerd of worden vervangen. De aanwezigheid van diepe cirkelvormige groeven en meerdere radiale scheurtjes die langer zijn dan enkele millimeters, moeten worden vervangen. De aanwezigheid van donkere of blauwe vlekken kan immers trillingen veroorzaken. Als dit fenomeen duidelijk merkbaar wordt of als de bestuurder zich hieraan stoort, moet de remschijf vervangen worden. De remschijf heeft zijn oorspronkelijke mechanische en chemische eigenschappen verloren en is hierdoor een trillingsbron (hot judder) geworden. |
Auteur: | EriC4C [ 18 apr 2005 14:08 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Tuurlijk kan dat niet ..... bij iedere andere auto wel, maar niet bij een Porsche. |
Auteur: | RS-R [ 18 apr 2005 17:23 ] |
Berichttitel: | |
Zegt " Jan schrapt de wortel". |
Auteur: | EriC4C [ 18 apr 2005 19:04 ] |
Berichttitel: | |
..... ..... |
Auteur: | RS-R [ 18 apr 2005 19:52 ] |
Berichttitel: | |
Let maar niet op mij. RS-Rdienogsteedsmetzijnverkeerdebeenuitbedisgestapt. |
Auteur: | EriC4C [ 18 apr 2005 20:00 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Snel er weer in dan. Eric -diegisteravondwerdgetrakteerdopeenlekwaterbedendus"opdegrond"heeftgeslapen- |
Auteur: | RS-R [ 18 apr 2005 20:13 ] |
Berichttitel: | |
Auteur: | Lou [ 18 apr 2005 21:43 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Velcro gebruiken, nooit handboeien |
Auteur: | EriC4C [ 18 apr 2005 22:49 ] |
Berichttitel: | |
Was het maar waar dan had ik er tenminste ook nog lol van gehad. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |