| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Zwaar schakelen 964
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=40108
Pagina 1 van 1

Auteur:  bjft [ 26 nov 2013 19:15 ]
Berichttitel:  Zwaar schakelen 964

Wie heeft er ervaring met het volgende fenomeen:

Als de motor en bak koud zijn dan schakelt de bak zoals het moet. Als de hele handel lekker warm is dan schakelt de bak moeilijk in de "1 " en de achteruit. Het lijkt alsof je een weerstand moet overbruggen. Alleen met "geweld" is de bak dan te bedienen.

Auteur:  renetrzes [ 26 nov 2013 19:20 ]
Berichttitel:  Re: Zwaar schakelen 964

Drukgroep lek met gevolg te weinig olie en dan stroef schakelen. :scratch:

Auteur:  molen934 [ 26 nov 2013 19:27 ]
Berichttitel:  Re: Zwaar schakelen 964

renetrzes schreef:
Drukgroep lek cratch:


Kan ik ff niet volgen :oops: , of de ontkoppelingscilinder :?:

Auteur:  DLotus [ 26 nov 2013 19:52 ]
Berichttitel:  Re: Zwaar schakelen 964

Ik zou eens beginnen met de versnellingsbakolie te vernieuwen en ook meteen de remvloeistof vernieuwen. Dan natuurlijk meteen op de hulp cilinder van de versnellingsbak de boel doorspoelen en goed ontluchten indien nodig.

Als je dan toch onder de auto ligt meteen het schakelmechanisme controleren op speling.

Metname het vervangen van de bak olie kan soms wonderen verrichten, echter een versleten versnellingsbak wordt er niet beter van...

Auteur:  bjft [ 28 nov 2013 21:23 ]
Berichttitel:  Re: Zwaar schakelen 964

Bij alle aangedragen mogelijkheden blijf ik de vraag stellen: Waarom schakelt de bak steeds moeilijker, naarmate de temperatuur van het mechaniek toeneemt. :?:

Auteur:  Retep [ 28 nov 2013 21:45 ]
Berichttitel:  Re: Zwaar schakelen 964

Bij mij schakelt de bak juist moeilijker bij koude motor, daarna wordt het beter. Ik denk dat je het in de gever- of nemercilinder van de koppeling moet zoeken, drukverlies bij hete (=dunnere) olie.

Auteur:  Olaf [ 28 nov 2013 21:48 ]
Berichttitel:  Re: Zwaar schakelen 964

Moeilijk(er) schakelen bij warme bak ... ik zeg: olie :popcorn:

Auteur:  molen934 [ 28 nov 2013 21:51 ]
Berichttitel:  Re: Zwaar schakelen 964

bjft schreef:
Bij alle aangedragen mogelijkheden blijf ik de vraag stellen: Waarom schakelt de bak steeds moeilijker, naarmate de temperatuur van het mechaniek toeneemt. :?:


De ontkoppelingscilinder werkt niet goed, druk neemt af met meer gebruik en temperatuur :idea:
De kopp. plaat blijft wat hangen/plakken :?:
Beetje verse olie in de bak, misschien met toevoeging :wink:

Auteur:  Cloaca [ 28 nov 2013 21:51 ]
Berichttitel:  Re: Zwaar schakelen 964

bjft schreef:
Bij alle aangedragen mogelijkheden blijf ik de vraag stellen: Waarom schakelt de bak steeds moeilijker, naarmate de temperatuur van het mechaniek toeneemt. :?:


Wellicht wordt de boel wel te warm... en dan loopt alles buiten de bedrijfstoleranties....
Dus inderdaad eerste optie die ik kan bedenken.... olie....

Auteur:  Kappi2907 [ 28 nov 2013 22:11 ]
Berichttitel:  Re: Zwaar schakelen 964

Lijkt mij koppelings probleem (synchro).

Check ff bij de specialist?

Auteur:  bjft [ 28 nov 2013 22:53 ]
Berichttitel:  Re: Zwaar schakelen 964

Dank voor alle reacties. We gaan met al deze opties een specialist raadplegen. Ik zal, wanneer "reparatie" heeft plaatsgevonden nog laten weten wat het euvel was.

Auteur:  marino [ 30 nov 2013 10:47 ]
Berichttitel:  Re: Zwaar schakelen 964

Sinds wanneer heb jij een 964?

Auteur:  bjft [ 01 dec 2013 23:15 ]
Berichttitel:  Re: Zwaar schakelen 964

Nee nee. Een kennis van mij heeft er eentje (origineel) in oranje-witte oorlogskleuren met zo'n startnummer op de kofferdeksel en dan gaat mijn rikketik nog steeds iets uit de pas lopen......En die 964 heeft dit euvel.
En waarom dan niet even het PF voor hem geraadpleegd. Daar zit veel kennis. Vandaar dusz.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/