Auteur |
Bericht |
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Zwaar schakelen 964
Wie heeft er ervaring met het volgende fenomeen:
Als de motor en bak koud zijn dan schakelt de bak zoals het moet. Als de hele handel lekker warm is dan schakelt de bak moeilijk in de "1 " en de achteruit. Het lijkt alsof je een weerstand moet overbruggen. Alleen met "geweld" is de bak dan te bedienen.
|
26 nov 2013 19:15 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Re: Zwaar schakelen 964
Drukgroep lek met gevolg te weinig olie en dan stroef schakelen.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
26 nov 2013 19:20 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Zwaar schakelen 964
Kan ik ff niet volgen , of de ontkoppelingscilinder
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
26 nov 2013 19:27 |
|
|
DLotus
2007 Porsche 997 GT3
1994 Porsche 993 C2
1987 Porsche 911 3.2 Targa
1986 Defender 200TdiScheveningen
|
Re: Zwaar schakelen 964
Ik zou eens beginnen met de versnellingsbakolie te vernieuwen en ook meteen de remvloeistof vernieuwen. Dan natuurlijk meteen op de hulp cilinder van de versnellingsbak de boel doorspoelen en goed ontluchten indien nodig.
Als je dan toch onder de auto ligt meteen het schakelmechanisme controleren op speling.
Metname het vervangen van de bak olie kan soms wonderen verrichten, echter een versleten versnellingsbak wordt er niet beter van...
|
26 nov 2013 19:52 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Re: Zwaar schakelen 964
Bij alle aangedragen mogelijkheden blijf ik de vraag stellen: Waarom schakelt de bak steeds moeilijker, naarmate de temperatuur van het mechaniek toeneemt.
|
28 nov 2013 21:23 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Re: Zwaar schakelen 964
Bij mij schakelt de bak juist moeilijker bij koude motor, daarna wordt het beter. Ik denk dat je het in de gever- of nemercilinder van de koppeling moet zoeken, drukverlies bij hete (=dunnere) olie.
|
28 nov 2013 21:45 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Zwaar schakelen 964
Moeilijk(er) schakelen bij warme bak ... ik zeg: olie
|
28 nov 2013 21:48 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Zwaar schakelen 964
De ontkoppelingscilinder werkt niet goed, druk neemt af met meer gebruik en temperatuur De kopp. plaat blijft wat hangen/plakken Beetje verse olie in de bak, misschien met toevoeging
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
28 nov 2013 21:51 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Zwaar schakelen 964
Wellicht wordt de boel wel te warm... en dan loopt alles buiten de bedrijfstoleranties.... Dus inderdaad eerste optie die ik kan bedenken.... olie....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
28 nov 2013 21:51 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Zwaar schakelen 964
Lijkt mij koppelings probleem (synchro).
Check ff bij de specialist?
|
28 nov 2013 22:11 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Re: Zwaar schakelen 964
Dank voor alle reacties. We gaan met al deze opties een specialist raadplegen. Ik zal, wanneer "reparatie" heeft plaatsgevonden nog laten weten wat het euvel was.
|
28 nov 2013 22:53 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: Zwaar schakelen 964
Sinds wanneer heb jij een 964?
|
30 nov 2013 10:47 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Re: Zwaar schakelen 964
Nee nee. Een kennis van mij heeft er eentje (origineel) in oranje-witte oorlogskleuren met zo'n startnummer op de kofferdeksel en dan gaat mijn rikketik nog steeds iets uit de pas lopen......En die 964 heeft dit euvel. En waarom dan niet even het PF voor hem geraadpleegd. Daar zit veel kennis. Vandaar dusz.
|
01 dec 2013 23:15 |
|
|