Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:38

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Spacers Boxster 986 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Ede
Bericht Spacers Boxster 986
Hallo,

Ik heb even een vraag.
Binnenkort laat is onder de Boxster Koni Sport dempers in combi met H&R veren plaatsen.
Hierdoor komt de auto natuurlijk wat lager te staan. Nu wil ik hier graag ook wat wiel spacers onder doen.
De vraag is of de maten spacers dan ook anders moeten dan op normale veren? En welke maten het meest gunstig is.
Volgens mij is mijn voorvelg 8,5jx17 et47. Is wel op mijn foto's te zien welke velgen.

Ik heb wel vaker gezien dat bijvoorbeeld 30mm op de achteras goed zou zijn maar dat was volgens mij bij 18"
En voor zou ook mooi zijn maar dit bevorderd het stuurgedrag volgens mij.

En is het zo dat als je de spacers er onder doet je weer moet uitlijnen?

Alvast bedankt

19 mei 2014 7:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Bericht Re: Spacers Boxster 986
Voorwielen niet doen, want dat heeft invloed op het stuurgedrag. Achter 15 MM max. Alleen met spacers hoef je niet extra uit te lijnen. Bij nieuwe schokdempers zou ik het wel doen.

19 mei 2014 20:39
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
als je doelt op de velgen op je avatar zijn die vooraan wss 17x7J ET55.
spacers vooraan beinvloedt idd het stuurgedrag en de spoorgevoeligheid, achteraan gebruikt porsche zelf 2x17mm op de 986 boxster.
als je met andere veren de auto verlaagd is de geometrie van je auto gewijzigd en is uitlijning noodzakelijk.
gebruik van spacers is identiek voor 17 of 18 inch velgen. de rolomtrek van de banden blijft gelijk.
je kan op basis van de ruimte die je nu hebt tussen band en wielkast heel goed bepalen welke de maximale afmeting is van de spoorverbreders.

19 mei 2014 21:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Ede
Bedankt voor de informatie. Ik haal binnenkort mijn velgen er weer even af om te kijken wat nou precies die maten zijn.
Dan kan ik op zoek naar deze maten in de tussentijd.

Uitlijnen wordt zowizo gedaan. Alleen was de vraag voor mijzelf of ik dat ook vóór het plaatsen van de spacers kon doen of dat ik alles moet doen als alles gemonteerd is.

19 mei 2014 22:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Vuurfox schreef:
Ik haal binnenkort mijn velgen er weer even af om te kijken wat nou precies die maten zijn...

Demonteren hoeft niet. Bij originele velgen staan die cijfertjes gewoon naast het ventiel. :salut:

20 mei 2014 7:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Ede
Dan ga ik volgende week even kijken. Nu je het zegt weet ik weer dat het daar staat :)
Volgende week de auto pas terug vandaar.

Bedankt voor de tip!

21 mei 2014 21:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]