| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Mijn porsche zwabbert nog steeds
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=4518
Pagina 1 van 3

Auteur:  Targa93 [ 08 jun 2005 15:38 ]
Berichttitel:  Mijn porsche zwabbert nog steeds

Ben ik weer

Auto laten uitlijnen
Banden spanning gecontoleerd

Door deze autobandengarage gecotroleerd op:
vering en schokbreker
fussekogels en stuurkolom

Maar nog steed niet goed wel iets beter tot 140 km/pu
maar daar boven word het eng :)

Please help dit is geen rijden

Auteur:  MarkS [ 08 jun 2005 15:45 ]
Berichttitel: 

Liggen er soms nieuwe (achter)banden onder?

Auteur:  Anne 2.7 [ 08 jun 2005 15:55 ]
Berichttitel: 

Kwamen er nog afwijkingen aan het licht bij het uitlijnen?

Ik weet niet waar je zit, maar je kunt misschien het beste langs gaan bij een specialist zoals Renntech in Steenwijk. Of bel ze eerst om het probleem voor te leggen.

Auteur:  MichM3 [ 08 jun 2005 23:44 ]
Berichttitel: 

Mis je misschien één of ander bodypanel dat grote invloed heeft op de aerodynamica?

Een lip vooraan of een beschermplaat onder?... :shock:

Auteur:  Olaf [ 09 jun 2005 8:20 ]
Berichttitel: 

Heb je spacers gemonteerd :?: Als dat zo is - even zonder spacers gaan rijden :idea:

Als je denkt dat het aan de banden ligt :arrow: mss kan je even een setje andere wielen lenen om daar uitsluitsel over te geven :wink:


.... en anders even naar een specialist - want dit forum is net zo iets als een telefonsich consult van een huisarts :roll: :wink:

Auteur:  RufBTR [ 09 jun 2005 13:12 ]
Berichttitel: 

ik heb een soortgelijk euvel ooit eens gehad met m'n Lexus, daar had ik ook nwe banden onder laten zetten, Bij lexus hebben ze de bandenspanning gecontroleerd, uitlijnen etc,etc,...... bleken de banden een constructie fout te hebben, de wangen waren te zwak.

misschien heb je hetzelfde probleem.

Auteur:  RS-R [ 09 jun 2005 17:55 ]
Berichttitel:  Re: Mijn porsche zwabbert nog steeds

Targa93 schreef:
Ben ik weer

Auto laten uitlijnen
Banden spanning gecontoleerd

Door deze autobandengarage gecotroleerd op:
vering en schokbreker
fussekogels en stuurkolom

Maar nog steed niet goed wel iets beter tot 140 km/pu
maar daar boven word het eng :)

Please help dit is geen rijden


Uitlijning gedaan door??
Moet echt door een specialist gedaan worden, zou het daarin zoeken.

Auteur:  Marcel C2C [ 09 jun 2005 22:36 ]
Berichttitel: 

Bij een 964 kan het aan de draagarmrubbers liggen.
Bij slijtage word de auto zoekerig en dan met name bij spoorvorming?

Verder geen idee wat nog niet is uitgevoerd.

Auteur:  Anne 2.7 [ 09 jun 2005 23:38 ]
Berichttitel: 

Kortom.....
Anne 2.7 schreef:
Ik weet niet waar je zit, maar je kunt misschien het beste langs gaan bij een specialist zoals Renntech in Steenwijk. Of bel ze eerst om het probleem voor te leggen.

Auteur:  Henk965 [ 10 jun 2005 0:02 ]
Berichttitel: 

Zou de zoekfunctie *wegen* eens gaan gebruiken. Misschien vind je hier het antwoord. Dan ga ik met Anne mee = Erwin

Auteur:  RS-R [ 10 jun 2005 13:38 ]
Berichttitel: 

Henk 3.2 schreef:
Zou de zoekfunctie *wegen* eens gaan gebruiken. Misschien vind je hier het antwoord. Dan ga ik met Anne mee = Erwin


Denk dat het probleem niet in uitwegen te vinden zal zijn,
dat is meer een "finetuning" van je onderstel.
Uitlijning, stabi's, draagarmen, rubbers.??

Auteur:  Nine-eleven [ 13 jun 2005 19:52 ]
Berichttitel: 

Velgenmaat ??

Heb van diverse kanten vernomen dat "een maatje meer" nogal eens een negatieve invloed heeft op het weggedrag.

Auteur:  RS-R [ 13 jun 2005 20:26 ]
Berichttitel: 

Nine-eleven schreef:
Velgenmaat ??

Heb van diverse kanten vernomen dat "een maatje meer" nogal eens een negatieve invloed heeft op het weggedrag.


Natuurlijk in combinatie met een afwijkende ET-waarde.
Bredere velgmaat moet gecompenseerd worden met een bijpassende nieuwe ET-waarde.

Auteur:  Nine-eleven [ 13 jun 2005 22:37 ]
Berichttitel: 

RS-R schreef:
Nine-eleven schreef:
Velgenmaat ??

Heb van diverse kanten vernomen dat "een maatje meer" nogal eens een negatieve invloed heeft op het weggedrag.


Natuurlijk in combinatie met een afwijkende ET-waarde.
Bredere velgmaat moet gecompenseerd worden met een bijpassende nieuwe ET-waarde.


Bedoelde eigenlijk een maatje groter in velgdiameter.
Op zowel mijn SC als de 993 zit een maatje groter en ik ben over beide niet zo te spreken.
Ik dacht dat dit voor de SC inherent zou zijn aan het gedateerde ontwerp, er zit nu 17" onder.
De 993 heeft 18" turbo velgen en ook hier vind ik de P "zoekerig" volgens een onafhankelijke P specialist is dit te wijten aan de velgmaat.

Beiden zijn overigens goed uitgelijnd, waarbij bij de SC nog turbo stuurstangen zijn gemonteerd en nieuwe rubbers op de V + A as.

Voor de 993 heb ik nog nieuwe veren en dempers in mijn gedachten.

Auteur:  Jurgen [ 14 jun 2005 9:02 ]
Berichttitel: 

Nine-eleven schreef:
Voor de 993 heb ik nog nieuwe veren en dempers in mijn gedachten.


Zou eerst zeker willen weten of het daar úberhaupt wel aan ligt Marcel ; kan er wel eens helemaal geen oorzaak van zijn. Mss iets meer of minder negatief camber / \ ,merk en type band of idd de grootte vd velg etc. Wil maar zeggen, onnodig vernieuwen lijkt me jammer geld.. 8)

Auteur:  RS-R [ 14 jun 2005 11:54 ]
Berichttitel: 

Heb 18 inch met andere dempers en veren( Bilstein HD+H&R-veren), plus andere stabilisatoren.
Uit laten wegen en RS afstelling, auto heeft een rotsvaste wegligging.
Niet te vergelijken met de situatie ervoor.
Kan je deze gegevens wel doorgeven bij behoefte.

Auteur:  Olaf [ 14 jun 2005 12:23 ]
Berichttitel: 

Terwijl jullie hier hevig in discussie zijn, houdt Targa93 zich opvallend stil :wink:

Auteur:  Nine-eleven [ 14 jun 2005 17:57 ]
Berichttitel: 

Jurgen schreef:
Nine-eleven schreef:
Voor de 993 heb ik nog nieuwe veren en dempers in mijn gedachten.


Zou eerst zeker willen weten of het daar úberhaupt wel aan ligt Marcel ; kan er wel eens helemaal geen oorzaak van zijn. Mss iets meer of minder negatief camber / \ ,merk en type band of idd de grootte vd velg etc. Wil maar zeggen, onnodig vernieuwen lijkt me jammer geld.. 8)



Jurgen,
Onder mijn 993 zitten 18" turbovelgen gemonteerd met Pirelli P-Zero Rosso met N codering.
Laatste (recent) uitlijnrapport:
wielvlucht LV -48º en RV -47º
sporing LV 0.06º en RV 0.07º
K.P.I. LV19.48º en RV 19.68º
Dit lijken mij zonder de exacte gegevens te kennen in ieder geval gelijke waarden L en R, nochthans in lange snelle bochten vind ik de 993 niet "snaarstrak".


RS-R schreef:
Heb 18 inch met andere dempers en veren( Bilstein HD+H&R-veren), plus andere stabilisatoren.
Uit laten wegen en RS afstelling, auto heeft een rotsvaste wegligging.
Niet te vergelijken met de situatie ervoor.
Kan je deze gegevens wel doorgeven bij behoefte.


Bij deze heb ik behoefte aan input, yes please.

Auteur:  RS-R [ 14 jun 2005 19:55 ]
Berichttitel: 

Vooras:

Totaal Toespoor: +0,6 mm
Halve toespoor:L 0,3 mm R 0,3 mm
Camber: L -01,00* R -01,00*
Caster: L+05,33* R+05,33*
KPI-hoek: L +21,24 R+21,19*

Achteras:

Totaal Toespoor:+2.0mm
Halve toespoor: L 1,0mm R 1,0mm
Camber: L -1,33* R-1,33*

Auteur:  Anonymous [ 17 jun 2005 21:18 ]
Berichttitel: 

Nine-eleven schreef:
wielvlucht LV -48º en RV -47º
niet "snaarstrak".


Holy shit,

dat kan ik me voorstellen met zo'n wielvlucht :wink:

Auteur:  Michel T [ 18 jun 2005 7:32 ]
Berichttitel:  Ook gezwabber ?!

Mogge allemaal !

Wat een grappig verhaal zeg. Tenminste ik wilde net een vraag aan jullie gaan stellen hierover... ik heb gisteren nieuwe banden achter laten monteren. Continental. En laten verlagen.
Ik rij weg en het voelt aardig goed maar boven de 140KM exact hetzelfde probleem. De auto rijdt als een natte drol !!!!!
Ik heb ook even iets harder gereden :roll: iets van 200 en ik had de auto bijna niet meer onder controle ! Ik zwabberde alle kanten op.
Ik ga straks meteen even terug naar de specialist en kijken wat het probleem is.

Heb een 964 uit 91.

Auteur:  Nine-eleven [ 18 jun 2005 10:01 ]
Berichttitel: 

Humphrey,
Bedankt voor de info, ik weet wat mij te doen staat.
Hurry-up laten uitlijnen.

Marcel

Auteur:  Anne 2.7 [ 18 jun 2005 11:25 ]
Berichttitel: 

Eeeeeh, waar blijft targa93? Probleem opgelost?

Auteur:  RS-R [ 18 jun 2005 11:50 ]
Berichttitel: 

Nine-eleven schreef:
Humphrey,
Bedankt voor de info, ik weet wat mij te doen staat.
Hurry-up laten uitlijnen.

Marcel


Hoop dat je wat aan de gegevens hebt.

Auteur:  Michel T [ 18 jun 2005 15:26 ]
Berichttitel:  Heb het antwoord op het zwabberen !!!!!!!!

Vandaag bij het bedrijf geweest wat de banden gemonteerd heeft. Ze hebben het probleem eerder gehad. In mijn geval heb ik 2 verschillende velgen. De achterste zijn anders dan die voor. Probleem is dat de achterste velg niet iets breder is dan 255. De band past eigenlijk gewoon net niet. Als je rijd gaan de banden heel iets bol staan en ga je zwabberen.
In mijn geval waren het Continental banden. Dinsdag komen er gewoon weer Michelin banden op.

Advies als je toch wilt rijden druk van achterste banden terug brengen naar 2.2 bar. Maar daarna zo snel mogelijk weer de goede banden erop want het blijft gevaarlijk !

Succes !!!

Michel.

Pagina 1 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/