Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 21:03

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Vering Panamera 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Vering Panamera
Ik heb sinds 2 maanden een Panamera 4s, ( 2010 ) waarbij al na 1 week nieuwe draagarmen gemonteerd moesten worden. Sinds die tijd hoor ik de eerste minuten na vertrek een behoorlijk gepiep/gekreun van rechtsvoor. Uiteraard teruggegaan naar de garage ( geen officiele Porsche dealer ) en die zei mij, dat dit normaal was en gewoon wat stugheid in de rubbers was. Dit zou verder geen kwaad kunnen.
Op zich vind ik het raar, dat een Porsche rare geluiden maakt, maar als jullie mij kunnen bevestigen, dat dit inderdaad ´normaal´ is en geen kwaad kan, leg ik mij hierbij neer. Maar ik wil uiteraard niet over enige tijd geconfronteerd worden met kosten, die hiermee te maken kunnen hebben. Tenslotte zit ik nog in de garantie periode.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Mvg

Anton

07 feb 2016 14:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Vering Panamera
Eerste minuten hoor je het omdat je daarna niet meer op wegen komt met drempels etc of is het geluid dan echt helemaal weg?

07 feb 2016 15:02
Profiel
PorscheForum Rookie
Hoi, het geluid is dan echt weg! Dus als ik ergens weer over drempels kom, hoor ik niets meer.

07 feb 2016 15:59
Profiel
Moderator
PF #57
bedoelt hij met stugheid van de rubbers dat dit geluid over een tijdje helemaal gaat verdwijnen of dat je er maar aan moet wennen dat je in het begin dit geluid hoort?
Ik vind het een beetje vreemd verhaal en zou iets meer uitleg willen. Waarom hoor je het later niet meer? Is de stugheid dan weg? Worden de rubbers warm gereden ofzo? Zal wellicht een heel plausibele uitleg voor zijn, maar die zou ik wel willen weten. :idea:

07 feb 2016 16:15
Profiel
PorscheForum Rookie
Hij vertelde mij dat de rubbers ´droog´ waren, maar door het rijden ( warmte? ) soepeler werden. Ze hadden de rubbers nu gesmeerd, maar toen ik de dag daarna de auto gebruikte, had ik meteen het gekraak weer. Wat me vreemd lijkt als de dag ervoor gesmeerd is toch? Daarom ben ik dus ongerust. Anders zou ik nu voorlopig niets meer mogen horen lijkt me.

07 feb 2016 16:40
Profiel
PorscheForum Rakker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Vind het sowieso wel beetje vreemd, want dit is nu dus al 1,5maand zo? Het is over het algemeen toch ook niet zo dat nieuwe auto's (en dus met nieuwe onderdelen/rubbers) de eerste twee maanden kraken/piepen tijdens het warm rijden? :?:

Wat was de reden van de nieuwe draagarmen?

07 feb 2016 16:44
Profiel
PorscheForum Rookie
De reden was, dat er vanaf de eerste dag een vreemd geluid te horen was ( anders dan wat ik nu hoor ). Hiervoor is er bij de Porsche dealer een diagnose uitgevoerd, waarbij het advies was de draagarmen vervangen. Dat heeft de garage uiteindelijk wel zelf gedaan.

07 feb 2016 17:12
Profiel
Moderator
PF #57
ik zou eens bij de Porsche garage langsrijden die de diagnose heeft gesteld. Aangeven dat de verkopende garage de draagarmen op advies van hun diagnose heeft vervangen maar dat je je zorgen maakt. Ik ga er even vanuit dat 'de garage' de verkopende partij is? Dan is eea best begrijpelijk en zal Porsche best meewerken.

07 feb 2016 17:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Negenhonderdvijfenzestig.
Heb me op het www ingelezen dat je de draagarmen op rij hoogte moet monteren omdat er anders teveel spanning op de rubbers komt waardoor ze sneller kapot/los gaan in de draagarmen. Zou met name bij luchtgeveerde auto's zijn. :wink:

08 feb 2016 23:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Dit laatste is helemaal juist! Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat de draagarmen hangend zijn vast gedraaid.

Deze moeten inderdaad op rijhoogte worden vastgedraaid.

Oplossing:

Auto omhoog op de brug
Velgen eraf
Bouten van de draagarmen losdraaien
Poten onder de draagarmen en brug laten zakken tot de draagarmen op normale rijhoogte staan
Bouten vastdraaien
Velgen er weer op, brug laten zakken en testrondje
Maken

10 feb 2016 20:20
Profiel
PorscheForum Rookie
Ik ben vandaag bij de Porshce dealer geweest en die vertelde mij dat het helaas een probleem bij deze wagens was en dat er niets aan te doen is! Ik vind het een raar antwoord, maar zal er genoegen mee nemen zeker.

11 feb 2016 1:15
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]