| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Spoorverbreders do-or-don't
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=47008
Pagina 1 van 1

Auteur:  AvH [ 15 apr 2016 16:04 ]
Berichttitel:  Spoorverbreders do-or-don't

Hallo medeforummers,

Ben al enige tijd tevreden in het bezit van een 997 4S 3.8 cabriolet Bwj 2007 en voorzien van 19" turbo velgen.
Afgelopen week nieuwe Michelin achterbanden(305/30-19) gemonteerd en weer sloeg de twijfel toe, wel of geen spoor verbreders monteren(V+A)
Voor de volledigheid, er zitten 19" turbo velgen onder gemonteerd(af fabriek)
Porsche heeft hiervoor een verbredingsset van 5 mm voor zowel de voor als achteras.
Set bestaat uit 4 verbrederings-schijven, langere wielbouten en slot bouten.
Set kost € 326,70 incl btw… montage is ongeveer half uur. ( € 75,= incl btw)

Buiten de looks,(waar het mij vooral om gaat, als je dat verschil al ziet van slechts 5 mm) moet de auto dan ook opnieuw worden uitgelijnd en zal het de rijstabiliteit negatief dan wel positief beïnvloeden?
En waarom origineel kopen er zijn mijn inziens voldoende alternatieven volgens Google.

Wie O wie heeft ervaring en wil deze delen.

Gr. AvH

Auteur:  964HP [ 16 apr 2016 10:14 ]
Berichttitel:  Re: Spoorverbreders do-or-don't

Auto hoeft niet uitgelijnd te worden, rijstabiliteit zal niet negatief beinvloed worden....

....maar, je zit met 5mm spacers wel op de grens van de lengte die de centreerflens op de naaf heeft om je wiel voldoende te kunnen centreren. Deze is vaak een mm of 7-8, als je hier een spacer van 5mm tussenzet blijft er dus weinig vlees over. Om hobbelen door slecht gecentreerde wielen te voorkomen zou ik zelf in het geval van een vlakke spacer niet verder dan 3mm gaan, maar de mooiste optie is een 5mm spacer met eigen centreerflens.

Deze is hier tegen een schappelijk bedrag te koop: http://www.porscheshop.co.uk/acatalog/w ... rsche.html

Wat de Porsche-set relatief duur maakt is de bijgeleverde set wielbouten met slot (€200+) .FVD levert pas langere wielbouten mee vanaf 7 mm dus de standaard bouten lijken lang genoeg om een 5mm spacer op te kunnen vangen maar dit zul je zelf moeten meten!!!

Montage is iig zo simpel als wiel eraf, spacer er tussen, wiel erop....dus las je een goede krik en momentsleutel hebt kun je jezelf die € 75 montage vast besparen.

Auteur:  rob964.c4 [ 16 apr 2016 14:34 ]
Berichttitel:  Re: Spoorverbreders do-or-don't

Op de juiste spacers zit toch ook een centreer ring?
Neem je alleen de plaatjes dan niet

Auteur:  Pw250 [ 16 apr 2016 14:50 ]
Berichttitel:  Re: Spoorverbreders do-or-don't

Ik heb ze inderdaad ook met centreerflens maar je wielen zouden ook wel (Redelijk) moeten centreren op de wielm oeren/ - bouten.
Afbeelding

Auteur:  AvH [ 16 apr 2016 16:21 ]
Berichttitel:  Re: Spoorverbreders do-or-don't

Bedankt voor de reacties tot zover. Zouden jullie origineel of matching quality gaan?

Auteur:  Subdriver [ 17 apr 2016 1:02 ]
Berichttitel:  Re: Spoorverbreders do-or-don't

Ik heb een origineel 5mm Porsche setje er op zitten, met langere bouten.
Of je het verschil echt ziet? Ach, waarschijnlijk niet maar ik ben er erg blij mee. :mrgreen:

Auteur:  DennisvdB [ 17 apr 2016 9:41 ]
Berichttitel:  Re: Spoorverbreders do-or-don't

Ik heb ze hier laten maken:

http://www.schippan-shop.de/EXEC/1/A0F2 ... D5ACBDE440

Snelle verzending, goede kwaliteit en alles op maat gemaakt.Porsche 996 selecteren (hetzelfde als 997), 5mm, met Felgenzentrierung en dan kom ik uit op 2 setjes (voor en achter) 84,20 euro ex verzenden. Ohja, de foto die dan getoond wordt is van een hele dikke spacer maar dat is om te laten zien hoe het er dan ongeveer uit komt te zien.

Auteur:  AvH [ 17 apr 2016 10:02 ]
Berichttitel:  Re: Spoorverbreders do-or-don't

Thx, dit lijkt mij wel ok. Ziet er goed uit.
Gaan we proberen.

Auteur:  DennisvdB [ 17 apr 2016 10:49 ]
Berichttitel:  Re: Spoorverbreders do-or-don't

Ik heb zelf trouwens geen langere wielbouten gebruikt maar de originele. Gaat gewoon prima want het is maar 5 mm.

Auteur:  mbembe [ 17 apr 2016 11:08 ]
Berichttitel:  Re: Spoorverbreders do-or-don't

Een 4S is aan beide zijden ook iets breder dan de standaard (bij de 991 12mm per kant meen ik) en dat zie je zeker wel. Hiermee wil ik maar aangeven dat een paar mm verschil maakt op een auto. 5 mm spacers zie je ook als je erachter rijdt, het geeft m een iets andere look. Ik vind het wel cool staan

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/