Auteur |
Bericht |
giulia
|
Remschijven 964
Binnenkort mogen mijn remschijven voor vervangen worden.
Wie heeft er goede ervaring met geperforeerde schijven van welk merk?
|
03 mei 2016 15:04 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Remschijven 964
Heb origineel Porsche, prima tevreden over. Maar of er een betere prijs-kwaliteit optie is weet ik niet, wellicht wel.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
03 mei 2016 17:20 |
|
|
rve
Muiden
|
Re: Remschijven 964
Voor een 964 die ik alleen in de alpen gebruik, had ik altijd de standaard OEM schijven en blokken. Deze begonnen onderaan een berg altijd redelijk hard te roken. De fading was OK, maar na een paar passen moest ik altijd een pauze inbouwen.
Ik wilde eigenlijk gewoon de remmen vervangen door nieuwe OEM, maar Erwin van Rebel engineering heeft me een set geleverd die niet rookt, goedkoper was dan OEM en helemaal geen fading heeft.
Ik weet de details even niet precies, maar ik weet zeker dat hij je verder kan helpen.
|
04 mei 2016 12:11 |
|
|
giulia
|
Re: Remschijven 964
Dank...
Ik gok dat dat Zimmerman schijven zijn. Hoor daar zeer goede geluiden over.
|
04 mei 2016 12:55 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Remschijven 964
Met groeven en/of geperforeerd is altijd beter voor de koeling, race blokken + upgrade naar hogere DOT is voldoende om (deels) fading te voorkomen.
Normaal gebruik is het niet nodig. Ga serieuze bergafdalingen maken op hoge snelheid is het bovenstaande een must, voor toeren in de bergen niet nodig.
|
04 mei 2016 13:08 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Remschijven 964
Ter verheldering; ik heb geperforeerde schijven OEM. Nooit last gehad van fading of oververhitting, ook niet bij alpenritten. (wel soms op de Ring, maar dat ligt aan mezelf, ik rem veels te veel.. )
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
04 mei 2016 15:37 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: Remschijven 964
zimmerman is top, heb ik ook .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
04 mei 2016 16:20 |
|
|
giulia
|
Re: Remschijven 964
Geperforeerd Mike? Meer herrie met remmen?
|
04 mei 2016 21:23 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Re: Remschijven 964
Valt mij in ieder geval niet op dat ze meer geluid dan andere schijven maken . Gewoon de geperforeerde doen.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
06 mei 2016 16:38 |
|
|
giulia
|
Re: Remschijven 964
Dan ga ik even zoeken of ze geboord of meegegoten zijn. Geboord wil ik zeker niet i.v.m. (haar)scheurtjes wat een redelijk bekend probleem is bij geboorde schijven.
|
07 mei 2016 11:25 |
|
|
pp964c2
1991 964 carerra 2Rijswijk
|
Re: Remschijven 964
monteren van big reds, weet je zeker dat het goed is . niet noodzakelijk voor dagelijks gebruik maar wel erg mooi
|
29 mei 2016 12:42 |
|
|
giulia
|
Re: Remschijven 964
Heb er inmiddels geperforeerde Zimmerman schijven met Trxtar blokken onder zitten. Prima combi!
|
29 mei 2016 13:24 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Remschijven 964
...van die kappers gaatjes (-:
|
29 mei 2016 13:39 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Remschijven 964
Prima voor straatgebruik, maar je moet er geen trackday mee gaan rijden. Std 964 remmetjes zijn onderbemeten voor het zwaardere werk.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
29 mei 2016 13:49 |
|
|
giulia
|
Re: Remschijven 964
Dat komt mooi uit...ga er geen trackdays mee rijden.
|
29 mei 2016 17:05 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Remschijven 964
De meeste organisaties laten ook geen kappers toe, dus dat komt inderdaad mooi uit
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
29 mei 2016 18:17 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Remschijven 964
Geperforeerd doet toch niks voor de koeling , is toch alleen voor gewichtbesparing? Of gewoon voor de looks... ?
|
01 jun 2016 6:51 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Remschijven 964
jawel de ontstane zeer hete gassen worden daardoor afgevoerd, is vast wel een animatie filmpje op google te vinden
_________________________________________ remmen is angst
|
01 jun 2016 9:31 |
|
|
erwin964c4
|
Re: Remschijven 964
Yup ze koelen beter door de gaatjes ,probleem is alleen dat het remoppervlak kleiner word door dezelfde gaatjes ,want remblokjes die tegen lucht aanduwen doen niet zoveel ,dus is het lood om oud ijzer. Looks zijn wel mooier en sommige bdb kicken daarop
|
01 jun 2016 10:35 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Remschijven 964
Ze voeren wel weer wateraf maar idd lood om oud ijzer
_________________________________________ remmen is angst
|
01 jun 2016 11:04 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Remschijven 964
Lood om oud ijzer is wat kort door de bocht. Als je uitgaat van exact dezelfde schijven, maar dan met gaatjes erin geboord, dan klopt het wel. Maar je moet verder kijken dan je gaatjes lang zijn. Mijn geperforeerde schijven zijn dikker dan de originele zonder gaatjes. Daarnaast is afvoer van water beter, maar dat lijkt me redelijk verwaarloosbaar bij straatgebruik. Ten slotte moet je niet vergeten dat geperforeerd gewoon onwijs cool is, en ca. 15pk toevoegt.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
01 jun 2016 14:16 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Remschijven 964
Vandaar dat ik big reds heb onder de 964
Die 15 pk meer
_________________________________________ remmen is angst
|
01 jun 2016 17:07 |
|
|