| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Remschijven 964 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=47128 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | giulia [ 03 mei 2016 15:04 ] |
Berichttitel: | Remschijven 964 |
Binnenkort mogen mijn remschijven voor vervangen worden. Wie heeft er goede ervaring met geperforeerde schijven van welk merk? |
Auteur: | Ronaldo [ 03 mei 2016 17:20 ] |
Berichttitel: | Re: Remschijven 964 |
Heb origineel Porsche, prima tevreden over. Maar of er een betere prijs-kwaliteit optie is weet ik niet, wellicht wel. |
Auteur: | rve [ 04 mei 2016 12:11 ] |
Berichttitel: | Re: Remschijven 964 |
Voor een 964 die ik alleen in de alpen gebruik, had ik altijd de standaard OEM schijven en blokken. Deze begonnen onderaan een berg altijd redelijk hard te roken. De fading was OK, maar na een paar passen moest ik altijd een pauze inbouwen. Ik wilde eigenlijk gewoon de remmen vervangen door nieuwe OEM, maar Erwin van Rebel engineering heeft me een set geleverd die niet rookt, goedkoper was dan OEM en helemaal geen fading heeft. Ik weet de details even niet precies, maar ik weet zeker dat hij je verder kan helpen. |
Auteur: | giulia [ 04 mei 2016 12:55 ] |
Berichttitel: | Re: Remschijven 964 |
Dank... Ik gok dat dat Zimmerman schijven zijn. Hoor daar zeer goede geluiden over. |
Auteur: | Kappi2907 [ 04 mei 2016 13:08 ] |
Berichttitel: | Re: Remschijven 964 |
Met groeven en/of geperforeerd is altijd beter voor de koeling, race blokken + upgrade naar hogere DOT is voldoende om (deels) fading te voorkomen. Normaal gebruik is het niet nodig. Ga serieuze bergafdalingen maken op hoge snelheid is het bovenstaande een must, voor toeren in de bergen niet nodig. |
Auteur: | Ronaldo [ 04 mei 2016 15:37 ] |
Berichttitel: | Re: Remschijven 964 |
Ter verheldering; ik heb geperforeerde schijven OEM. Nooit last gehad van fading of oververhitting, ook niet bij alpenritten. (wel soms op de Ring, maar dat ligt aan mezelf, ik rem veels te veel.. ) |
Auteur: | drknauf [ 04 mei 2016 16:20 ] |
Berichttitel: | Re: Remschijven 964 |
zimmerman is top, heb ik ook . |
Auteur: | giulia [ 04 mei 2016 21:23 ] |
Berichttitel: | Re: Remschijven 964 |
Geperforeerd Mike? Meer herrie met remmen? |
Auteur: | 2000 gtv [ 06 mei 2016 16:38 ] |
Berichttitel: | Re: Remschijven 964 |
Valt mij in ieder geval niet op dat ze meer geluid dan andere schijven maken . Gewoon de geperforeerde doen. |
Auteur: | giulia [ 07 mei 2016 11:25 ] |
Berichttitel: | Re: Remschijven 964 |
Dan ga ik even zoeken of ze geboord of meegegoten zijn. Geboord wil ik zeker niet i.v.m. (haar)scheurtjes wat een redelijk bekend probleem is bij geboorde schijven. |
Auteur: | pp964c2 [ 29 mei 2016 12:42 ] |
Berichttitel: | Re: Remschijven 964 |
monteren van big reds, weet je zeker dat het goed is . niet noodzakelijk voor dagelijks gebruik maar wel erg mooi |
Auteur: | giulia [ 29 mei 2016 13:24 ] |
Berichttitel: | Re: Remschijven 964 |
Heb er inmiddels geperforeerde Zimmerman schijven met Trxtar blokken onder zitten. Prima combi! |
Auteur: | Kappi2907 [ 29 mei 2016 13:39 ] |
Berichttitel: | Re: Remschijven 964 |
...van die kappers gaatjes (-: |
Auteur: | Cazzo Super Veloce [ 29 mei 2016 13:49 ] |
Berichttitel: | Re: Remschijven 964 |
Prima voor straatgebruik, maar je moet er geen trackday mee gaan rijden. Std 964 remmetjes zijn onderbemeten voor het zwaardere werk. |
Auteur: | giulia [ 29 mei 2016 17:05 ] |
Berichttitel: | Re: Remschijven 964 |
Dat komt mooi uit...ga er geen trackdays mee rijden. |
Auteur: | Cazzo Super Veloce [ 29 mei 2016 18:17 ] |
Berichttitel: | Re: Remschijven 964 |
De meeste organisaties laten ook geen kappers toe, dus dat komt inderdaad mooi uit |
Auteur: | Enguess [ 01 jun 2016 6:51 ] |
Berichttitel: | Re: Remschijven 964 |
Geperforeerd doet toch niks voor de koeling , is toch alleen voor gewichtbesparing? Of gewoon voor de looks... ? |
Auteur: | rob964.c4 [ 01 jun 2016 9:31 ] |
Berichttitel: | Re: Remschijven 964 |
jawel de ontstane zeer hete gassen worden daardoor afgevoerd, is vast wel een animatie filmpje op google te vinden |
Auteur: | erwin964c4 [ 01 jun 2016 10:35 ] |
Berichttitel: | Re: Remschijven 964 |
Yup ze koelen beter door de gaatjes ,probleem is alleen dat het remoppervlak kleiner word door dezelfde gaatjes ,want remblokjes die tegen lucht aanduwen doen niet zoveel ,dus is het lood om oud ijzer. Looks zijn wel mooier en sommige bdb kicken daarop |
Auteur: | rob964.c4 [ 01 jun 2016 11:04 ] |
Berichttitel: | Re: Remschijven 964 |
Ze voeren wel weer wateraf maar idd lood om oud ijzer |
Auteur: | Ronaldo [ 01 jun 2016 14:16 ] |
Berichttitel: | Re: Remschijven 964 |
Lood om oud ijzer is wat kort door de bocht. Als je uitgaat van exact dezelfde schijven, maar dan met gaatjes erin geboord, dan klopt het wel. Maar je moet verder kijken dan je gaatjes lang zijn. Mijn geperforeerde schijven zijn dikker dan de originele zonder gaatjes. Daarnaast is afvoer van water beter, maar dat lijkt me redelijk verwaarloosbaar bij straatgebruik. Ten slotte moet je niet vergeten dat geperforeerd gewoon onwijs cool is, en ca. 15pk toevoegt. |
Auteur: | rob964.c4 [ 01 jun 2016 17:07 ] |
Berichttitel: | Re: Remschijven 964 |
Vandaar dat ik big reds heb onder de 964 Die 15 pk meer |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |