Remmerij vervangen 996 4S
Tijdens het aankoopproces van mijn auto werd ik er tijdens de AKK al op gewezen dat de remmen niet heel veel kilometers meer voor de boeg hadden. Aangezien ik eerst lekker wilde genieten was ik er nog niet aan toegekomen om dit eerder aan te pakken. Aangezien ik al vaker de remmen van andere auto's heb vervangen heb ik afgelopen weekend de stoute schoenen aangetrokken om de remmen van mijn P aan te pakken. Ik ben zeker geen monteur, maar heb inmiddels al aardig wat klusjes gedaan aan diverse auto's en krijg er steeds meer handigheid in. Ik probeer er altijd voor te zorgen dat ik alle onderdelen heb en vooral de tijd heb om het rustig aan te doen.
Een aantal weken geleden had ik alle onderdelen besteld in de UK (o.a. vanwege het koersvoordeel na de Brexit maar ook omdat ik er niet in slaagde om elders tegen een goede prijs alle benodigde delen in 1 aankoop te kunnen krijgen).
Ik heb verschillende verhalen gelezen op internet m.b.t. welke onderdelen precies te vervangen en ben tot de conclusie gekomen dat ik uit voorzorg maar alles wilde aanschaffen wat ik mogelijk nodig kon hebben (althans dat dacht ik dan). Dan kon ik in ieder geval de vervanging in 1 keer uitvoeren en hoef ik niet te wachten op het bestellen van nieuwe onderdelen.
Dus, nieuwe schijven, remblokken, slijtageindicatoren, dempingsplaatjes, revisiekitjes voor de remklauwen, remschoenen handrem achterzijde, nieuwe bouten voor de remklauwen en nieuwe schroefjes voor het monteren van de schijven. Zie hieronder een foto van al deze goodies