Re: Cayman S velg winterband combinatie
Toch opletten verschil kan niet eindrloos groot worden want als ik het goed heb houdt PSM de omwentelingssnelheden van alle wielen in de gaten. Dus als de afwijking te groot wordt dan zou dat problemen kunnen geven. Misschien iemand met meer kennis van zaken die dit kan bevestigen of ontkrachten.
Ik zou sowieso de bandenmaten aanhouden zoals door Porsche aangegeven. Zeker als het winterbanden zijn. Zoveel keus is er daar niet voor. Kijk hier even als referentie:
https://www.porsche.com/netherlands/nl/ ... ce/wielen/ Als je dan al afwijkt liefst zo goed als mogelijk de verhoudingen respecteren. Ik rij bv op de 996 met 2 sets wielen (zomerband) 235/40/18 op 8 en 8,5J voor 275/35/18 op 10J of 295/30/18 op 10,5J achter. Dat zit allemaal mooi dicht tegen elkaar qua rolomtrek.
Dat van die slijtende banden klopt ook wel maar misschien precies daarom dat Porsche 3% verschil marge aangeeft om het verschil niet te veel te laten oplopen. Zeg maar dat bin slijten het verschil maximaal kan oplopen tot 5% (ik zeg zo maar wat). Men hanteert natuurlijk altijd bredere veiligheidsmarges en toleranties. Om het zo fool-proof te maken.
Dus vermoed dat je wel ver kan gaan met afwijkende maten. Maar denk eraan dat het in een noodsituatie wel van invloed kan zijn op de werking van PSM.