Auteur |
Bericht |
FW
PB
|
vastzitten remklauwen
Mijn boxster uit 1998 heeft wel eens last van vastzitten remklauwen (volgens mij). Als ik hem gepoetst hebt en de velgen met water schoongemaakt zijn en hem zonder te rijden (ff duwen) weer terug zet in de garage wil het wel eens voorkomen dat hij even een extra duwtje nodig heeft om de garage weer uit te komen. Volgens mij blijven de remmen dan een beetje vastzitten.
Het is geen groot probleem maar vraag me toch af of het beter is nog even de remschijven te gebruiken na veelvuldig afspoelen met water.
Thanks alvast voor de reactie !!
|
24 aug 2005 13:29 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat kan zijn door de vliegroest die zich ontwikkeld heeft op je remschijven waardoor je remblokken aan je schijven plakken.
Ik denk dat iedereen dat kent. 's avonds wassen en 's morgens willen verzetten. Dan hoort men een klonk. Dat is zeker niets ernstigs en na een paar honderd meter rijden en een paar keer remmen is al die vliegroest weer verdwenen.
Niets van aantrekken. Is volkomen normaal
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
24 aug 2005 13:48 |
|
|
FW
PB
|
bedankt voor snelle reactie, is nog sneller dan mijn boxster he he
|
24 aug 2005 14:00 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Het zijn, zoals geschreven, inderdaad de blokken die vastroesten aan de schijven. De laatste roesten heel makkelijk en moeten dus ook regelmatig worden "schoongepoetst"
Mijn advies is om na het wassen de remmen wel even droog te rijden/remmen, omdat de roestvorming heel snel zo erg wordt dat het niet makkelijk meer is "weg te remmen". Na deze rit is het bovendien een idee om de laatste tientallen meters niet meer de voetrem maar uitsluitend de handrem te gebruiken, uiteraard indien mogelijk , zodat de blokken iets meer afstand tot de schijven hebben als de auto wordt wegggezet. (De handrem werkt niet via de schijfremmen.)
|
24 aug 2005 19:28 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Vastzittende remblokjes ? Ik ken een heel goede remedie : van je P afblijven met water.
Ik heb er i.i.g. nooooooooit last van
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
24 aug 2005 19:42 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Vraag ik me toch af hoe je de 'road-kill' van afgelopen zondag er vanaf hebt gekregen
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
24 aug 2005 20:23 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Oh, heel eenvoudig hoor.
Zaterdag 4 uur aan bezig geweest met o.a. op te blinken. Maandag gewoon met een vochtige doek proper gemaakt. Ging er allemaal vrij makkelijk af hoor
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
24 aug 2005 20:38 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Mijn Porsches hebben in elk geval weer overvloedig water gezien en staan klaar voor de volgende uitstap
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
24 aug 2005 21:06 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Porsches ???? was de 924 ook aan een wasbeurt toe ????
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
24 aug 2005 21:12 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
24 aug 2005 21:19 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Inderdaad
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
24 aug 2005 21:22 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
911 Lover,
Wat ziet dat er fraai uit , zo met de hoesjes
Wat zijn ze gek hé die mannen en hun speeltjes
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
24 aug 2005 21:30 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Tja , ik ben verliefd opmijn wagens en behandel ze ook zo.
Na elke rit worden ze gepoetst en terug onder hun pyama gezet (behalve mijn dagelijks werkpaard , die moet (vooral uit plaatsgebrek) steeds buiten staan)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
24 aug 2005 21:43 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
het blijft toch je kind
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
24 aug 2005 22:06 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
24 aug 2005 22:08 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Oeps Robbie Moet jij ook buiten slapen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
24 aug 2005 22:59 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
24 aug 2005 23:12 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
nou jullie zijn ook weer lekker bezig
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
24 aug 2005 23:17 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
De heren zijn weer lekker aan het doorslaan.....
|
24 aug 2005 23:24 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
belgenhumor
snappen wij nederlanders niet
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
24 aug 2005 23:35 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
En dat gaan we zo houden.... andervalterniksmeerteraden
|
24 aug 2005 23:37 |
|
|
pieter brands
|
vastzittende remklauwen
Hallo even een vraagje; mijn remklauwen blijken ook vast te zitten (maar liefst 3 stuks) op de snelweg trilde mijn stuur overigens behoorlijk..zeker boven de 100 kilometer, ik dacht zelf dat de oorzaak bij mijn banden ligt...
(te lang stilgestaan)
DE auto heeft pakweg 1,5 jaar stilgestaan, ook de stofkappen schijnen tijdens een oude reparatie stukgeprikt te zijn. (slecht voor stof en vuil)
Ik heb te horen gekregen dat deze remklauwen opnieuw voorzien motene worden van bepaalde materialen en dat de stofkappen er opgezet moeten worden....nu lees ik verschillende meningen op deze site; schoonspoelen en lostrekken etc.... de 3 remklauwen in orde maken kosten mij 300 euro.
DE 911 (3.2 ) op de brug liet zien dat de wielen inderdaad erg stroef gingen, ze rolde absoluut niet uit...
Weet iemand of dit normaal is als de auto zo lang stilgestaan heeft en wat doe je hier normaliter aan? (behalve blijven rijden dan???)
Graag hulp!
Grtrjs, Ptr
|
23 aug 2007 21:42 |
|
|
horn
PF #57
|
1,5 jaar stilgestaan? Even alles laten nalopen bij een goede Porschespecialist. Weet je alles.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 aug 2007 21:45 |
|
|
pieter brands
|
garage
Hij staat in Weesp ...bij een redelijk bekend bedrijf..
Ik krijg nog een prijsopgaaf van de reparatie 3 remklauwen en olielekkage en apk..
|
23 aug 2007 21:48 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
dit draadje een half jaar langer
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
24 aug 2007 12:16 |
|
|