Re: Vragen over ET waarden en spacers voor een 2006 Cayman
Nee, zorgen maken lijkt me niet nodig. Kijk naar de voorvelgen of ze uitsteken t.o.v. de carrosserie. Zo niet, geen issue.
Hebben ze nog wat ruimte, zou je zelfs nog spacers voor kunnen overwegen. Als ik het zo zie op de foto's lijken spacers niet nodig.
Die spacers achter begrijp ik wel, je velgen zijn iets naar binnen gekomen, dus dichter bij de wielophanging.
Het is verstandig langere bouten te monteren, te kort wil je absoluut niet.
Als ik het goed heb, hebben de spacers eigen bouten voor montage waarna de bouten van de velgen op de spacers gaan. Althans, zo is het bij mijn spacers, maar die zijn breder.
Iets bredere spacers kan geen kwaad om meer ruimte te hebben met je wielophanging, zolang ze maar niet gaan uitsteken buiten je carrosserie, dat ziet er niet uit.
Overigens te dikke spacers is ook weer niet de bedoeling, daar is het onderstel niet op ontworpen. Hoe verder de bouten naar buiten gaan, des te meer momentkracht op die bouten. 10 mm lijkt me niet meteen een probleem trouwens. Op mijn Boxster S 987 van 2006 heb ik achter 15 mm spacers en zou zelfs nog iets meer kunnen.
O ja, verlagen maakt het geheel wel veel mooier en beter in proportie