Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 6:38

Antwoord op onderwerp  [ 229 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Goedkope merken banden 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht Goedkope merken banden
Ik weet het, er zijn al 10 tallen topic's over de beste keus voor onze banden, maar hoe zit het met de goedkope merken en de kwaliteid hiervan?
De meeste hier zijn zeer positief over de conti's ed. Ik heb zelf momenteel pirelli's eronder (P-Zero).

Zijn er hier mensen met ervaring met de goedkopere band? bv:
Marshall
Nankang NS-2
Fortuna F2000
GT Radial
Enz..

Ben gewoon benieuwd of er werkelijke mensen zijn die ervaring hebben met één van deze banden, en waar het groote verschil nou in zit!

02 sep 2005 14:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Zullen wel niet Porsche approved zijn, geen N tekentje.

Ik hou me maar liever bij aanbevolen banden, dan ben je er zeker van dat de rijeigenschappen goed zijn, die zijn per slot van rekening speciaal door Porsche getest.

Het zal best wel in prijs schelen, maar neem je die gok...

02 sep 2005 15:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik heb me laten vertellen dat als je N banden voorgeschreven gekregen hebt en ze niet op de wagen hebt bij een ongeval , je gedeeltelijk of geheel kunt verantwoordelijk gesteld worden of je verzekering zich kan terug trekken.
Klopt deze thesis :?:
Hier zitten toch verzekeringsmannen :wink:

Laatste update 22/10/2013

02 sep 2005 15:33
Profiel WWW Facebook 
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Denk dat het zo'n vaart niet zal lopen.
Maar als je een Porsche kunt rijden moet je zeer zeker niet op banden bezuinigen.
Goedkoop is in dit geval geen goed(e)koop.

Laatst bijgewerkt door RS-R op 02 sep 2005 15:39, in totaal 1 keer bewerkt.

02 sep 2005 15:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Staat zeker op de zijkant van het Polis A4tje :wink:

Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Met banden neem ik liever géén risico. Ik ga voor zekerheid, al is ook dat begrip zeer relatief.

Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
samen met remmen het laatste waar ik op zou besparen

02 sep 2005 15:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
RS-R schreef:
Denk dat het zo'n vaart niet zal lopen.
Maar als je een Porsche kunt rijden moet je zeer zeker niet op banden bezuinigen.
Goedkoop is in dit geval geen goed(e)koop.

Klopt wat je zegt,bezuinigen moet je nooit doen op onderdelen die belangrijk zijn. Ik zal bv ook nooit imitatie blokken oid onder mijn auto monteren. Dit is gebaseerd op eigen ervaring dat deze DUIDELIJk slechter zijn. Maarrr mijn vraag is of goedkoop ook echt geen goede koop is of kan zijn bij deze banden fabrikanten? waar zit het verschil in zeg maar. :?: Ze moeten toch ook voldoen aan de hogesnelheids normen (ZR?)

02 sep 2005 15:45
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Geen onderzoek, maar gewoon kopieergedrag.
De grotere merken doen dit wel,
getuige de verschillende N-coderingen( N1, N2 etc)
Heb me ooit laten vertellen( wijsmaken :lol: ) dat vooral het remvermogen van de Porsches
funest is voor de niet N-gecodeerde banden.

02 sep 2005 15:50
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Lees ook dit maar eens: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... =ncodering

02 sep 2005 15:56
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Marco schreef:
samen met remmen het laatste waar ik op zou besparen

En de ophanging :wink:

Banden , remmen en ophanging zijn je enigste contact met het wegdek en daarop mag nooit bespaard worden. De rest is luxe

Laatste update 22/10/2013

02 sep 2005 16:00
Profiel WWW Facebook 
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
911-lover schreef:
Ik heb me laten vertellen dat als je N banden voorgeschreven gekregen hebt en ze niet op de wagen hebt bij een ongeval , je gedeeltelijk of geheel kunt verantwoordelijk gesteld worden of je verzekering zich kan terug trekken.
Klopt deze thesis :?:
Hier zitten toch verzekeringsmannen :wink:

Ik weet natuurlijk niet hoe dat in België zit, maar in Nederland is dat Bullshit! Je kunt er niet eens een bekeuring voor krijgen.

Anders zit dat als je banden met een verkeerde SR (Speed Rating) gemonteerd hebt.

Dat is iets heel anders dan de door Porsche geadviseerde 'N-codering'.

Speed Rating:

Afbeelding

Je verzekering kan -in Nederland- geen uitkering weigeren (ook niet in geval van een casco-schade), maar je kunt wel een -forse- bekeuring krijgen!

Dan even iets over de goedkope banden:

Mijn auto was voorzien van Marshal Racer Pro-banden en die banden waren zéér slijtvast, maar dat kwam omdat het rubber zo 'taai' (hard) was dat dat ten koste ging van de wegligging en dat er een behoorlijk rolgeluid (vooral bij hogere snelheden) te horen was.

Na een gedegen onderzoek ben ik uitgekomen op Fulda Carat Exelero's. Die banden hebben géén N-codering, maar wel fantastische rij-eigenschappen.

Het zijn de enige banden die een TüV-goedkeuring hebben en bij een onafhankelijke -door de TüV uitgevoerde test- béter scoorden dan banden die wél een N-codering hebben!

De Mercedes SLR staat standaard/affabriek op Carat Excelero's en dat is toch ook geen misselijke auto...

Zie ook

http://www.fulda.com/fulda_home_en/pres ... xelero.jsp

en

http://www.fulda.com/fulda_home_en/pres ... PT_CAR.jsp

Ze zitten er nu een maandje onder en ik ben heel tevreden...

02 sep 2005 16:33
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Bezuinigen op banden is gewoon dom. Zelfs als je een Astraatje 1.2 rijdt.

De goedkopere merken zijn vaak wat meer achterhaalde banden. Je kan vaak verwachten dat ze wel lang meegaan (want centeneukers vinden DAT belangrijk), maar grip, afrollawaai, enz. is niet zo best.

Dan nog even over de N-codering. Dat is zoiets als THX. Het zegt iets als het erop zit (dan is deze door de fabriek goedgekeurd), maar het ontbreken zegt in beginsel niets.

B.v. Bridgestone doet niet meer mee met N-codering. Dat kost nl. geld en ze zien de meerwaarde niet. De S-03 heeft geen N-codering. De RE 050 heeft eveneens geen N codering. Terwijl deze banden gewoon top zijn. De RE 050 is goed genoeg voor de Ferrari Enzo, en die kan best een potje remmen (hij ziet er alleen niet uit en het is een proletenbak, maar wel een verdomd snelle!).

Dus monteer goede banden en laat je voorlichten. There is no substitute for knowledge.

02 sep 2005 17:08
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
Oké, allemaal wijze woorden hierzo en natuurlijk hebben jullie gelijk :!: Echter hoor ik weinig mensen die ERVARING hebben met deze merken. Ik heb zelf ooit Marshal Racer's onder mijn 944 S2 gehad (zaten eronder toen ik hem kocht) en deze bevielen op zich prima... Acceptabel contactgeluid, redelijke wegligging en slijtvast. Ik heb vervolgens Eagle F1 gemonteerd en merkte eerlijk gezegt niet zo gek veel verschil :roll:

De prijs staat zeker niet altijd garant voor kwaliteid. Neem bv Fulda's, deze zijn toch een stukje goedkoper dan bv de sportcontact2 (scheelt +/- 100 per band).

p.s ik ben niet op zoek naar nieuwe banden, heb prima banden maar vraag me het wel sterk af...!

02 sep 2005 17:30
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Geen goedkope banden kopen, maar banden bij een goedkoop adres kopen :wink:

En dan denk ik aan Reedijk Bandenservice in Strijen; daar liggen de N1's van Conti op voorraad. Vond dat verbazingwekkend, tot ik het betreffende industrieterrein opreed :shock:

02 sep 2005 19:04
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Denniz C2 schreef:
Ik heb vervolgens Eagle F1 gemonteerd en merkte eerlijk gezegt niet zo gek veel verschil :roll:

Ik vind de Eagle F1 dan ook niet een heel geweldige band. Probeer de RE 050 van Bridgestone eens.

02 sep 2005 19:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Ik heb geen ervaring met goedkope banden, maar zoals hier al vele malen gezegd: ik zou nooit op mn bandjes besparen :!:

02 sep 2005 20:26
Profiel
Westervoort
Bericht 
Ik heb afgelopen dinsdag 2 SO3's achter opgelegd en deze hebben idd géén N-codering , de SO2's hebben dit wél (meende trouwens dat die niet meer gemaakt werden, maar kon ze gewoon bestellen :shock: ).

Heb zelf erg goede ervaring met de SO2's (op m'n vorige) en had normaliter deze genomen, maar ga niet met 2 verschillende soorten rijden, en heb bovendien het idee dat, in koudere/natte omstandigheden de SO3's beter voldoen...vandaar mijn keuze..

02 sep 2005 20:55
Profiel
PorscheForum Rakker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
911-lover schreef:
Banden , remmen en ophanging zijn je enigste contact met het wegdek en daarop mag nooit bespaard worden. De rest is luxe

Nope, brains are :!:

02 sep 2005 21:26
Profiel
Bericht 
Jurgen schreef:

Heb zelf erg goede ervaring met de SO2's (op m'n vorige) en had normaliter deze genomen, maar ga niet met 2 verschillende soorten rijden, en heb bovendien het idee dat, in koudere/natte omstandigheden de SO3's beter voldoen...vandaar mijn keuze..

De S-03 heeft meer grip, zowel op droog als op nat. Nadeel (voor sommige bestuurders) is dat hij daarmee ook een kleiner 'grijs' gebied heeft gekregen. M.a.w. hij verliest de grip plotselinger (...) dan de S-02.

De RE050 is overigens weer een stapje verder...

02 sep 2005 22:07
Profiel
Westervoort
Bericht 
Devils son schreef:
De S-03 heeft meer grip, zowel op droog als op nat.

Mijn (!) ervaring is dat de S-O2's op droog beter plakken, maar dat er eerst meer warmte in de band gereden moet worden.. . Ik vond 't meer een echte zomerband, terwijl de O3 gemiddeld genomen beter voldoet...maar ik kan het best mis hebben hoor.. :wink:

02 sep 2005 22:32
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
BJ964 schreef:
Ik heb geen ervaring met goedkope banden, maar zoals hier al vele malen gezegd: ik zou nooit op mn bandjes besparen :!:

idem 8)

02 sep 2005 22:51
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Maar dure banden zijn niet altijd de beste banden... :wink:

02 sep 2005 23:43
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Maar dure banden zijn niet altijd de beste banden... :wink:

Een waarheid als een koe... Ookwel gezegd als: "Maar als het duur is, hoeft het nog niet goed te zijn"... ;)

02 sep 2005 23:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Hoop geklets, maar wat volgens mij belangrijk is is wat je wilt doen met je banden/ auto.
Ga je voor rijgedrag dan neem je een lekker zacht bandje.
Kost een paar centen, maar je wint secondes in een slalom. Allen voor de echte cracks dus.
Wil je gewoon toeren dan kun je prima met "normale banden over de weg. Slijten niet zo snel en is nog comfortabel ook.
Te goed koop is vaak hard en heeft daardoor geen grip. Dat is het laatste wat je wil als je straks echt moet stoppen of even iets te snel de bocht in gaat.

03 sep 2005 0:11
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 229 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende