Auteur |
Bericht |
Denniz C2
993 C2
|
Goedkope merken banden
Ik weet het, er zijn al 10 tallen topic's over de beste keus voor onze banden, maar hoe zit het met de goedkope merken en de kwaliteid hiervan?
De meeste hier zijn zeer positief over de conti's ed. Ik heb zelf momenteel pirelli's eronder (P-Zero).
Zijn er hier mensen met ervaring met de goedkopere band? bv:
Marshall
Nankang NS-2
Fortuna F2000
GT Radial
Enz..
Ben gewoon benieuwd of er werkelijke mensen zijn die ervaring hebben met één van deze banden, en waar het groote verschil nou in zit!
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
02 sep 2005 14:47 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Zullen wel niet Porsche approved zijn, geen N tekentje.
Ik hou me maar liever bij aanbevolen banden, dan ben je er zeker van dat de rijeigenschappen goed zijn, die zijn per slot van rekening speciaal door Porsche getest.
Het zal best wel in prijs schelen, maar neem je die gok...
|
02 sep 2005 15:31 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik heb me laten vertellen dat als je N banden voorgeschreven gekregen hebt en ze niet op de wagen hebt bij een ongeval , je gedeeltelijk of geheel kunt verantwoordelijk gesteld worden of je verzekering zich kan terug trekken.
Klopt deze thesis
Hier zitten toch verzekeringsmannen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
02 sep 2005 15:33 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Denk dat het zo'n vaart niet zal lopen.
Maar als je een Porsche kunt rijden moet je zeer zeker niet op banden bezuinigen.
Goedkoop is in dit geval geen goed(e)koop.
Laatst bijgewerkt door RS-R op 02 sep 2005 15:39, in totaal 1 keer bewerkt.
|
02 sep 2005 15:39 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Staat zeker op de zijkant van het Polis A4tje
|
02 sep 2005 15:39 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Met banden neem ik liever géén risico. Ik ga voor zekerheid, al is ook dat begrip zeer relatief.
|
02 sep 2005 15:39 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
samen met remmen het laatste waar ik op zou besparen
_________________________________________ Got coffee?
|
02 sep 2005 15:40 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
Klopt wat je zegt,bezuinigen moet je nooit doen op onderdelen die belangrijk zijn. Ik zal bv ook nooit imitatie blokken oid onder mijn auto monteren. Dit is gebaseerd op eigen ervaring dat deze DUIDELIJk slechter zijn. Maarrr mijn vraag is of goedkoop ook echt geen goede koop is of kan zijn bij deze banden fabrikanten? waar zit het verschil in zeg maar. Ze moeten toch ook voldoen aan de hogesnelheids normen (ZR?)
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
02 sep 2005 15:45 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Geen onderzoek, maar gewoon kopieergedrag.
De grotere merken doen dit wel,
getuige de verschillende N-coderingen( N1, N2 etc)
Heb me ooit laten vertellen( wijsmaken ) dat vooral het remvermogen van de Porsches
funest is voor de niet N-gecodeerde banden.
|
02 sep 2005 15:50 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
|
02 sep 2005 15:56 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
En de ophanging
Banden , remmen en ophanging zijn je enigste contact met het wegdek en daarop mag nooit bespaard worden. De rest is luxe
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
02 sep 2005 16:00 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ik weet natuurlijk niet hoe dat in België zit, maar in Nederland is dat Bullshit! Je kunt er niet eens een bekeuring voor krijgen.
Anders zit dat als je banden met een verkeerde SR (Speed Rating) gemonteerd hebt.
Dat is iets heel anders dan de door Porsche geadviseerde 'N-codering'.
Speed Rating:
Je verzekering kan -in Nederland- geen uitkering weigeren (ook niet in geval van een casco-schade), maar je kunt wel een -forse- bekeuring krijgen!
Dan even iets over de goedkope banden:
Mijn auto was voorzien van Marshal Racer Pro-banden en die banden waren zéér slijtvast, maar dat kwam omdat het rubber zo 'taai' (hard) was dat dat ten koste ging van de wegligging en dat er een behoorlijk rolgeluid (vooral bij hogere snelheden) te horen was.
Na een gedegen onderzoek ben ik uitgekomen op Fulda Carat Exelero's. Die banden hebben géén N-codering, maar wel fantastische rij-eigenschappen.
Het zijn de enige banden die een TüV-goedkeuring hebben en bij een onafhankelijke -door de TüV uitgevoerde test- béter scoorden dan banden die wél een N-codering hebben!
De Mercedes SLR staat standaard/affabriek op Carat Excelero's en dat is toch ook geen misselijke auto...
Zie ook
http://www.fulda.com/fulda_home_en/pres ... xelero.jsp
en
http://www.fulda.com/fulda_home_en/pres ... PT_CAR.jsp
Ze zitten er nu een maandje onder en ik ben heel tevreden...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
02 sep 2005 16:33 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Bezuinigen op banden is gewoon dom. Zelfs als je een Astraatje 1.2 rijdt.
De goedkopere merken zijn vaak wat meer achterhaalde banden. Je kan vaak verwachten dat ze wel lang meegaan (want centeneukers vinden DAT belangrijk), maar grip, afrollawaai, enz. is niet zo best.
Dan nog even over de N-codering. Dat is zoiets als THX. Het zegt iets als het erop zit (dan is deze door de fabriek goedgekeurd), maar het ontbreken zegt in beginsel niets.
B.v. Bridgestone doet niet meer mee met N-codering. Dat kost nl. geld en ze zien de meerwaarde niet. De S-03 heeft geen N-codering. De RE 050 heeft eveneens geen N codering. Terwijl deze banden gewoon top zijn. De RE 050 is goed genoeg voor de Ferrari Enzo, en die kan best een potje remmen (hij ziet er alleen niet uit en het is een proletenbak, maar wel een verdomd snelle!).
Dus monteer goede banden en laat je voorlichten. There is no substitute for knowledge.
|
02 sep 2005 17:08 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
Oké, allemaal wijze woorden hierzo en natuurlijk hebben jullie gelijk Echter hoor ik weinig mensen die ERVARING hebben met deze merken. Ik heb zelf ooit Marshal Racer's onder mijn 944 S2 gehad (zaten eronder toen ik hem kocht) en deze bevielen op zich prima... Acceptabel contactgeluid, redelijke wegligging en slijtvast. Ik heb vervolgens Eagle F1 gemonteerd en merkte eerlijk gezegt niet zo gek veel verschil
De prijs staat zeker niet altijd garant voor kwaliteid. Neem bv Fulda's, deze zijn toch een stukje goedkoper dan bv de sportcontact2 (scheelt +/- 100 per band).
p.s ik ben niet op zoek naar nieuwe banden, heb prima banden maar vraag me het wel sterk af...!
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
02 sep 2005 17:30 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Geen goedkope banden kopen, maar banden bij een goedkoop adres kopen
En dan denk ik aan Reedijk Bandenservice in Strijen; daar liggen de N1's van Conti op voorraad. Vond dat verbazingwekkend, tot ik het betreffende industrieterrein opreed
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
02 sep 2005 19:04 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik vind de Eagle F1 dan ook niet een heel geweldige band. Probeer de RE 050 van Bridgestone eens.
|
02 sep 2005 19:15 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Ik heb geen ervaring met goedkope banden, maar zoals hier al vele malen gezegd: ik zou nooit op mn bandjes besparen
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
02 sep 2005 20:26 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ik heb afgelopen dinsdag 2 SO3's achter opgelegd en deze hebben idd géén N-codering , de SO2's hebben dit wél (meende trouwens dat die niet meer gemaakt werden, maar kon ze gewoon bestellen ).
Heb zelf erg goede ervaring met de SO2's (op m'n vorige) en had normaliter deze genomen, maar ga niet met 2 verschillende soorten rijden, en heb bovendien het idee dat, in koudere/natte omstandigheden de SO3's beter voldoen...vandaar mijn keuze..
|
02 sep 2005 20:55 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Nope, brains are
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
02 sep 2005 21:26 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
De S-03 heeft meer grip, zowel op droog als op nat. Nadeel (voor sommige bestuurders) is dat hij daarmee ook een kleiner 'grijs' gebied heeft gekregen. M.a.w. hij verliest de grip plotselinger (...) dan de S-02.
De RE050 is overigens weer een stapje verder...
|
02 sep 2005 22:07 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Mijn (!) ervaring is dat de S-O2's op droog beter plakken, maar dat er eerst meer warmte in de band gereden moet worden.. . Ik vond 't meer een echte zomerband, terwijl de O3 gemiddeld genomen beter voldoet...maar ik kan het best mis hebben hoor..
|
02 sep 2005 22:32 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
idem
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
02 sep 2005 22:51 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Maar dure banden zijn niet altijd de beste banden...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
02 sep 2005 23:43 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Een waarheid als een koe... Ookwel gezegd als: "Maar als het duur is, hoeft het nog niet goed te zijn"...
|
02 sep 2005 23:47 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Hoop geklets, maar wat volgens mij belangrijk is is wat je wilt doen met je banden/ auto.
Ga je voor rijgedrag dan neem je een lekker zacht bandje.
Kost een paar centen, maar je wint secondes in een slalom. Allen voor de echte cracks dus.
Wil je gewoon toeren dan kun je prima met "normale banden over de weg. Slijten niet zo snel en is nog comfortabel ook.
Te goed koop is vaak hard en heeft daardoor geen grip. Dat is het laatste wat je wil als je straks echt moet stoppen of even iets te snel de bocht in gaat.
|
03 sep 2005 0:11 |
|
|