Re: Ervaringen met H&R schroefset of een vaste verlagingsset
Even een oud draadje toch weer een beetje aanjagen: zijn er hier mensen die WEL rondrijden met alleen nieuwe, kortere veren op OEM dempers? Zoals bijvoorbeeld de instelbare H&R veren? Enz o ja, wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb zelf wel ervaring met Eibach veren op OEM BMW dempers en de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat - in ieder geval voor mij - dat het optisch prima was, maar qua rijgedrag een totaal, maar dan ook totaal waardeloze combinatie was.

Je versterkte er eigenlijk alleen maar de slechte eigenschappen van de OEM dempers mee en je kreeg er niks voor terug qua rij eigenschappen. Totaal anders dan een fatsoenlijk op elkaar afgestemde (en instelbare) set van bijvoorbeeld KW.
Kortom: ik verwacht er weinig van, maar wilde de vraag toch even stellen. Waarom? Omdat ik relatief nieuw ben in de Porsche wereld en zelf de invloed van bijvoorbeeld PASM op de 997 in combinatie met verlagingsveren slecht kan inschatten.
Dus als het antwoord is: "wat dacht jij dan, ook bij een 997 met PASM creëer je dan een auto met de rijeigenschappen van een dweil", dan is het ook prima: dan is dat ook maar weer duidelijk voor me.

Als er daarentegen mensen zijn met positieve ervaringen, dan wordt het echt interessant natuurlijk.