Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 feb 2025 9:39

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Slijtagegrens remblokken Cayenne 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Slijtagegrens remblokken Cayenne
Hallo iedereen,
Ik kocht een paar weken geleden een Porsche Cayenne eHybrid (2017) en haalde hem gisteren bij de professionele verkoper af.
Vandaag krijg ik echter (na +/- 150km vanaf moment van afhaling) de melding "Slijtagegrens Vervang remblokken U kunt doorrijden". De wagen kreeg nochtans net een grote beurt en werd blanco gekeurd voor verkoop (Belgiƫ).

Kan dit een foutmelding zijn? Is de melding sowieso doorgaans vroeg bij de Cayenne? Kan je er effectief mee doorrijden of is het aangewezen om ze zo snel mogelijk te vervangen? Morgen praat ik met de verkoper want ik vind dat dit niet kan.

Graag jullie input.
Bedankt

16 feb 2025 21:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
991.1 gts
tholen
Bericht Re: Slijtagegrens remblokken Cayenne
Nou er zit nog wel wat op hoor als hij deze melding geeft. Kan ook een stekkertje zijn wat niet lekker zit of bij schoonmaken van de remmen de indicator geraakt.
Je kan zo zien of er nog voering op zit.
Remblokken kosten ook weer niet de wereld en zijn zo vervangen. Zeker als je het zelf kan.

17 feb 2025 0:20
Profiel
PorscheForum Rookie
Bedankt voor je antwoord. Ik ken er eerlijk gezegd niets van, maar zal morgen zelf eens kijken.
Wat me vooral zorgen baart, is dat de boodschap zelf in tekst komt met geel symbool, maar dat centraal ook een rood uitroepteken symbool verschijnt.
Dan denk ik echt dat het foute boel is of is dat enkel maar om de aandacht te trekken naar de andere boodschap?
Geen idee eigenlijk. De verkoper zit zo'n 100km van bij mij dus weet niet of ik de rit nog kan doen met dat rode symbool.

17 feb 2025 0:49
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Die rit kan je nog wel doen, als het lampje inderdaad maar pas aangegaan is.

De grens is namelijk best ruim, maar toch - volgens de Porsche norm zou je dan moeten vervangen.

17 feb 2025 10:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bedankt voor de info.
Hoe kan ik het zelf al eens bekijken? Hoe weet je trouwens met deze melding of het voor-, achteraan of allebei is?

17 feb 2025 11:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Sint-Niklaas (B)
Ik zou overleggen met de verkoper of en hoeveel hij wil tussenkomen in de kosten - gesteld dat hij je direct kan helpen ben je gewoon een halve dag kwijt aan de verplaatsing + wachten.
Een geel of oranje lampje is een waarschuwing, een rood lampje is niet om te negeren.

17 feb 2025 11:32
Profiel
PorscheForum Rookie
Vermits ik de auto net zaterdag afgehaald heb en ik verzekerd werd dat de auto een grote beurt voor aflevering kreeg, vind ik dit gewoon de verantwoordelijkheid van de verkoper.
Bedankt voor de input iedereen.

17 feb 2025 12:20
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]