| | www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
| 964 Cup 1 velgenvraag http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=59425 |
Pagina 1 van 1 |
| Auteur: | bladerunner [ 15 nov 2025 13:18 ] |
| Berichttitel: | 964 Cup 1 velgenvraag |
Vraagje aan de 964 bezitters met Cup 1 velgen. Toen ik mijn 964 kocht lag er een Cup1 replica set van MilleMiglia op van 7,5 x 17 met ET 52 en 9 x 17 met ET 47. De stans hiervan was perfect. Het engeltje op mijn linkerschouder zei me dat dit perfect was maar het duiveltje op mijn rechterschouder zei me dat ik voor originele Cup 1 moest gaan. Ik heb het duiveltje gevolgd en me een set originele Cup1 velgen aangeschaft met de maten 7J x 17 met ET55 en 9J x 17 met ET 55. Amai, die prijzen. Nu vraag ik me af of ik de originele Cup’s er gewoon opleg of spoorverbreders zou gebruiken omdat ze toch wat meer in de kas zitten dan de replica’s? Mijn vraag; Zijn hier 964 bezitters die de originele 7 en 9 gewoon op hun 964 hebben liggen of zijn er die ook spoorverbreders gestoken hebben en hebben ze hier ook foto’s van? |
|
| Auteur: | de_koen [ 18 nov 2025 14:24 ] |
| Berichttitel: | Re: 964 Cup 1 velgenvraag |
Dan moet je vooraan al minstens 12mm gaan steken om er te hebben met centrering, vanaf 7mm dikte van spacer is de naaf namelijk te kort en ga je trillingen hebben. Veel hangt ook af van hoeveel camber je uitlijning heeft, beetje minder camber scheelt enorm met vulling van de wielkast. |
|
| Auteur: | Hans44 [ 18 nov 2025 21:49 ] |
| Berichttitel: | Re: 964 Cup 1 velgenvraag |
Zo ziet het er bij mij uit met 8x17ET52 (met 225-45-17 Cup2 band) en een 9,5x17ET68 (met 255-40-17 Cup2 band) Voorzijde zonder spacers en Camber van ongeveer -/-2,5 Achterzijde 21mm spacer en ook Camber van plm. -/-2,5 Beide velgen origineel Porsche, zoals ook werd gebruikt bij de 964 Cup in 1990-1991. De 8 inch velg werd oa gebruikt voor de 928 GT(S) De 9,5 inch meen ik voor de 965 Turbo. Later gingen ze bij de Cup over op 18 inch (Speedline) met dezelfde breedtematen en had de achtervelg een ET van 47, dus was er geen spacer meer nodig. Je zou hiermee kunnen terugrekenen wat je nodig hebt aan spoorverbreders om de wielkasten te vullen. Zoals al gezegd vult het met minder camber al een stuk beter. Een spoorverbreder aan de voorzijde van 12 mm zou ik niet snel doen, want daar gaat je 964 slecht van sturen omdat je stuurstraal positiever wordt. Meer dan 7mm wordt meestal afgeraden. |
|
| Auteur: | bladerunner [ 19 nov 2025 10:03 ] |
| Berichttitel: | Re: 964 Cup 1 velgenvraag |
Ik ga het gewoon even proberen, maar eerst moeten de originele Cup's terug gespoten worden na 35 jaar. Zoals gezegd, de replica's stonden perfect onder de 964 en hieronder zie je de verschillen met de originele. Vooraan Achteraan |
|
| Auteur: | Olaf [ 19 nov 2025 10:12 ] | |||||||||
| Berichttitel: | Re: 964 Cup 1 velgenvraag | |||||||||
Eibach verkoop 8 mm dikke spacers met centreer-ring en H&R die van 7 mm. Onder m’n 993 4S had ik 9 mm met 3 van die centreer “lippen” aan de spacers. |
||||||||||
| Auteur: | RS-R [ 19 nov 2025 15:46 ] |
| Berichttitel: | Re: 964 Cup 1 velgenvraag |
https://eibach-shop.nl/Pro-Spacers-Pors ... -07-001958 |
|
| Auteur: | bladerunner [ 20 nov 2025 9:19 ] |
| Berichttitel: | Re: 964 Cup 1 velgenvraag |
Die had ik ook al gevonden maar hoe plaats je dit type spacers? |
|
| Auteur: | rob964.c4 [ 20 nov 2025 9:45 ] |
| Berichttitel: | Re: 964 Cup 1 velgenvraag |
als ik het goed zie de spacer op je huidige draad einden en de spacer heb je dan uitgerust met de nieuwe draad einden waar het wiel weer op komt. |
|
| Auteur: | bladerunner [ 20 nov 2025 10:51 ] |
| Berichttitel: | Re: 964 Cup 1 velgenvraag |
Bedankt Rob maar uw tekening is voor dit soort spacers en is makkelijk te plaatsen. Die ik post is een ander type. Of moet je die bijgeleverde bouten achter in die spacer steken? Lijkt me toch fragiel voor 7 mm. |
|
| Auteur: | Ticcie [ 20 nov 2025 10:59 ] |
| Berichttitel: | Re: 964 Cup 1 velgenvraag |
Bij die Eibach spacers monteer je volgens mij langere wielbouten op je naaf -> zie ook de wielbouten die worden bijgeleverd. Daarmee ligt de spacer dus los op je naaf en kun je met de langere wielbouten je wiel toch goed vastzetten. Ik heb de spacers vanuit het plaatje van Rob op mijn 964 en daar heb je zeker geen kans op extra trillingen. Bij 7mm is dat systeem mss inderdaad te fragiel, waardoor ze dan met het systeem van langere wielbouten werken. |
|
| Auteur: | rob964.c4 [ 20 nov 2025 11:19 ] |
| Berichttitel: | Re: 964 Cup 1 velgenvraag |
ja maar die langere draadeinden plaatsen is niet heel gemakkelijk. en als je dan terug wilt naar een andere veld bv voor de winter of trackday dan heb je hele lange draad einden en zal je open moeren moeten monteren ik zou voor de andere optie gaan |
|
| Auteur: | bladerunner [ 20 nov 2025 11:22 ] |
| Berichttitel: | Re: 964 Cup 1 velgenvraag |
Welke andere optie? |
|
| Auteur: | rob964.c4 [ 20 nov 2025 12:06 ] |
| Berichttitel: | Re: 964 Cup 1 velgenvraag |
![]() zoiets lijkt mij beter te doen |
|
| Auteur: | bladerunner [ 20 nov 2025 13:15 ] |
| Berichttitel: | Re: 964 Cup 1 velgenvraag |
Ik denk dat je dan aan minimum 15mm zit. |
|
| Auteur: | rob964.c4 [ 20 nov 2025 13:26 ] |
| Berichttitel: | Re: 964 Cup 1 velgenvraag |
oh sorry daar had ik niet aan gedacht |
|
| Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|