Auteur |
Bericht |
Walter964
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3Empel
|
Winterbanden 964
Beste mensen,
Hebben jullie al nagedacht over winterbanden? Zo ja welke kiezen jullie dan ivm max snelheid en lawaai?
Zeker op een C2 lijkt het me niet onverstandig.
grt
w
_________________________________________ Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd
|
23 okt 2005 11:18 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik rij met wineterbanden
die zaten erbij toen ik de auto kocht, met 17"cupvelgen
het zijn pirelli winter 210 asimetrico.
in de maten 205 voor en 225 achter.
Ik ben er tevreden over heb vorige winter prima gereden met de banden en het geluid valt wel mee.
Max toegestaane snelheid is 210.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
23 okt 2005 11:32 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Op mijn vorige 964 heb ik destijds gereden met Continental TS790V (tot 240 km/u. Beviel goed, maar niet super (maar dat heb je al snel met winterbanden).
Uit de meeste recente bandentests haal ik dat de Dunlop Winter sport D3 (H) all-round het beste scoort. De Goodyear eagle ultra grip 7 (H) schijnt in de sneeuw het beste te presteren (maar in NL sneeuwt het mij te weinig om daar dan voor te kiezen).
Pirelli Winter 210 Sotto Zero (H) komt ook goed uit de test. Zowel op droog als nat goede handling wat ik belangrijk vind. Wel wat meer last van aquaplaning dan de Dunlop Winter sport.
Dit seizoen geen tests gezien in de snelheidscat. V.
Dunlop en Pirelli hebben van de bovengenoemde banden een V variant. Deze zal deels natuurlijk anders presteren. De Pirelli snowsport 240 heeft een N-codering (voor wat het waard is).
Ikzelf zou voorkeur hebben voor de Dunlops. Ook ervaringen over gehoord in combinatie met Porsches en dat schijnt goed te werken.
|
24 okt 2005 10:00 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Voor verdere info
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=5569&start=1&postdays=0&postorder=asc&highlight=
Ikzelf monteer nooit speciale winterbanden. Wel vervang ik mijn banden ruim voor het aangegeven minimum.
Als het weer echt te bar wordt, neem ik gewoon het mazoutstoofje quattro. Moest ik dagdagelijks verplicht zijn om met mijn Porsche te rijden, zou ik het misschien overwegen om toch winterbanden te monteren.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
24 okt 2005 13:03 |
|
|
F@RGO
|
mogelijk steek ik deze winter nog winterbanden ....
maar winter begint niet in november maar in januari de laatste jaren
|
24 okt 2005 13:31 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Off topic: Kwam het woord al eerder tegen, maar wat is toch een "mazoustoofje"? Kun je het eten, kun je het dragen ... heerlijk taaltje dat Vlaams, maar nu ben ik even het spoor bijster ...
On topic: Heb evenmin als PPP 356 winterbanden, ik rij sowieso de Porsche niet als dagelijkse auto en als het weer te bar is laat ik 'm gewoon staan. Als het dan toch wat slechter is, dan rijd ik uiterst voorzichtig.
|
24 okt 2005 13:34 |
|
|
F@RGO
|
mazout = stookolie =diesel = tdi
stoof = ketel = motor = auto = audi
audi a6 3,0l tdi
|
24 okt 2005 13:37 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
F@rgo, bedankt voor deze verklaring, had ikzelf niet beter gekund
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
24 okt 2005 13:40 |
|
|
F@RGO
|
daarvoor zijn vrienden voor (als het ff mag)
|
24 okt 2005 13:46 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Ober, doe mij ook zo'n "mazoutstoofje" ...
|
24 okt 2005 13:56 |
|
|
F@RGO
|
niet voor teen of tander,
maar das echt wel een superbak hoor,
lekker koppel, en wegligging, en vooral , plaats en ruimte zat,
daar kan een porscherijder als ik alleen maar van dromen,
want twee autos is teveel van het goede voor mij.
das dus ook offtopic
|
24 okt 2005 13:59 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Precies, doe mij er dus ook maar zo een
|
24 okt 2005 14:40 |
|
|
F@RGO
|
komt er aan
mag het op schaal 1,43 zijn
|
24 okt 2005 18:28 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dat wordt wel erg groot!
|
24 okt 2005 19:07 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Ja hoor, dat mag. Wel buiten parkeren in dat geval. Wanneer wordt 'ie afgeleverd?
|
25 okt 2005 10:07 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Waarom eigenlijk winterbanden monteren? Is het hier dan wel eens winter? In de zomer kan het na een droge periode en vervolgens een fikse regenbui zelfs gladder zijn. Is het gewoon goede marketing van de bandenleveranciers? Zoals je al begrijpt ik heb ze niet, ook niet onder mijn leasebak. Verder zijn een extra setje banden privé een flinke sta in de weg.
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
25 okt 2005 16:57 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
25 okt 2005 17:11 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
voor een winterband is het al "winter" onder de 7 graden celcius en alle min of meer onafhankelijke tests te hebben gelezen over het verschil is het voor mij zeer zeker een overweging
_________________________________________ Got coffee?
|
25 okt 2005 17:17 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ja.
Om je een idee te geven van het verschil: de remweg bij 50 km/u in de sneeuw bij winterbanden: 25 meter. De remweg bij 50 km/u in de sneeuw bij zomerbanden is tot 4x langer. Dat is gelijk aan met 160 km/u remmen onder droge omstandigheden.
Met zomerbanden rijden in de winter is niet zo slim. De kosten van een set winterbanden is niet zo hoog, als je in ogenschouw neemt dat je in die periode geen zomerbanden gebruikt (eigenlijk kost het dus slechts een set velgen). Om nou een paar euro's te bezuinigen op veiligheid...
|
25 okt 2005 17:46 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Allebei toch Eric
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
25 okt 2005 19:18 |
|
|
horn
PF #57
|
En voor een beetje hollander: je kan zelfs van de meeste auto's je winterbanden laten omzetten op je eigen velgen...
Dus twee setjes banden en één setje velgen... ik vind het zonde en pak voor de winter liever een setje mindere velgen ivm pekel en stoeprandglijschades...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 okt 2005 19:39 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Arme Inge alhoewel die er zelf voor heeft gekozen.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
25 okt 2005 21:05 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Dit zegt de continental website : Waarom winterbanden?
Alleen winterbanden bieden bij lage temperaturen de hoogste vorm van zekerheid. Winterbanden kunnen in tegenstelling tot zomerbanden niet ´bevriezen´. Dit garandeert zekere rijomstandigheden en een optimaal comfort. Moderne winterbanden zijn net zo geluidloos en comfortabel als zomerbanden en slijten, door het speciale silicamengsel, niet sneller.
Verder ook nog :
Experts van Continental hebben uitgevonden, dat bij een volledige blokkering van de remmen op een natte weg, de remweg wordt gehalveerd als de banden een profieldiepte hebben van 8 mm in plaats van de voorgeschreven 1,6 mm. Die factor vier klopt dus wel.
Ik ben trouwens niet over de kosten begonnen en dat is dus ook geen argument. Verder is de argumentatie wel erg vaag!
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
25 okt 2005 21:49 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Jij begint over bezuinigen, niet ik. Gaat het om geld dan?
Rij zelden tot nooit in de sneeuw (in vier jaar één keertje toen we naar een Porsche forum meeting reden). Zou dus niet weten waarom het niet slim is om met zomerbanden in de winter rijden mits er voldoende (lees > 3 mm) profiel op zit.
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
Laatst bijgewerkt door Jan A. (997 4S) op 25 okt 2005 22:05, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 okt 2005 21:57 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Ik ga de banden omzetten.Ik heb geen zin om een maand of 3 tegen een auto aan te kijken waarvan ik de velgen niet mooi vind.Voor de (vrienden)prijs die ik ervoor betaal kan ik zo'n beetje 100 jaar lang de banden om laten zetten.Tenminste als ik een setje 18"turbo velgen op ca 1000,- euro inschat immitatie uiteraard
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
25 okt 2005 21:59 |
|
|