| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Winterbanden 964 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=6251 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Walter964 [ 23 okt 2005 11:18 ] |
Berichttitel: | Winterbanden 964 |
Beste mensen, Hebben jullie al nagedacht over winterbanden? Zo ja welke kiezen jullie dan ivm max snelheid en lawaai? Zeker op een C2 lijkt het me niet onverstandig. grt w |
Auteur: | rob964.c4 [ 23 okt 2005 11:32 ] |
Berichttitel: | |
ik rij met wineterbanden die zaten erbij toen ik de auto kocht, met 17"cupvelgen het zijn pirelli winter 210 asimetrico. in de maten 205 voor en 225 achter. Ik ben er tevreden over heb vorige winter prima gereden met de banden en het geluid valt wel mee. Max toegestaane snelheid is 210. robert |
Auteur: | Devils son [ 24 okt 2005 10:00 ] |
Berichttitel: | |
Op mijn vorige 964 heb ik destijds gereden met Continental TS790V (tot 240 km/u. Beviel goed, maar niet super (maar dat heb je al snel met winterbanden). Uit de meeste recente bandentests haal ik dat de Dunlop Winter sport D3 (H) all-round het beste scoort. De Goodyear eagle ultra grip 7 (H) schijnt in de sneeuw het beste te presteren (maar in NL sneeuwt het mij te weinig om daar dan voor te kiezen). Pirelli Winter 210 Sotto Zero (H) komt ook goed uit de test. Zowel op droog als nat goede handling wat ik belangrijk vind. Wel wat meer last van aquaplaning dan de Dunlop Winter sport. Dit seizoen geen tests gezien in de snelheidscat. V. Dunlop en Pirelli hebben van de bovengenoemde banden een V variant. Deze zal deels natuurlijk anders presteren. De Pirelli snowsport 240 heeft een N-codering (voor wat het waard is). Ikzelf zou voorkeur hebben voor de Dunlops. Ook ervaringen over gehoord in combinatie met Porsches en dat schijnt goed te werken. |
Auteur: | ppp 356 [ 24 okt 2005 13:03 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Voor verdere info http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=5569&start=1&postdays=0&postorder=asc&highlight= Ikzelf monteer nooit speciale winterbanden. Wel vervang ik mijn banden ruim voor het aangegeven minimum. Als het weer echt te bar wordt, neem ik gewoon het mazoutstoofje quattro. Moest ik dagdagelijks verplicht zijn om met mijn Porsche te rijden, zou ik het misschien overwegen om toch winterbanden te monteren. |
Auteur: | F@RGO [ 24 okt 2005 13:31 ] |
Berichttitel: | |
mogelijk steek ik deze winter nog winterbanden .... maar winter begint niet in november maar in januari de laatste jaren |
Auteur: | adu [ 24 okt 2005 13:34 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Off topic: Kwam het woord al eerder tegen, maar wat is toch een "mazoustoofje"? Kun je het eten, kun je het dragen ... heerlijk taaltje dat Vlaams, maar nu ben ik even het spoor bijster ... On topic: Heb evenmin als PPP 356 winterbanden, ik rij sowieso de Porsche niet als dagelijkse auto en als het weer te bar is laat ik 'm gewoon staan. Als het dan toch wat slechter is, dan rijd ik uiterst voorzichtig. |
Auteur: | F@RGO [ 24 okt 2005 13:37 ] |
Berichttitel: | |
mazout = stookolie =diesel = tdi stoof = ketel = motor = auto = audi audi a6 3,0l tdi |
Auteur: | ppp 356 [ 24 okt 2005 13:40 ] |
Berichttitel: | |
F@rgo, bedankt voor deze verklaring, had ikzelf niet beter gekund |
Auteur: | F@RGO [ 24 okt 2005 13:46 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
daarvoor zijn vrienden voor (als het ff mag) |
Auteur: | adu [ 24 okt 2005 13:56 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ober, doe mij ook zo'n "mazoutstoofje" ... |
Auteur: | F@RGO [ 24 okt 2005 13:59 ] |
Berichttitel: | |
niet voor teen of tander, maar das echt wel een superbak hoor, lekker koppel, en wegligging, en vooral , plaats en ruimte zat, daar kan een porscherijder als ik alleen maar van dromen, want twee autos is teveel van het goede voor mij. das dus ook offtopic |
Auteur: | adu [ 24 okt 2005 14:40 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Precies, doe mij er dus ook maar zo een |
Auteur: | F@RGO [ 24 okt 2005 18:28 ] |
Berichttitel: | |
komt er aan mag het op schaal 1,43 zijn |
Auteur: | WdePundert [ 24 okt 2005 19:07 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Dat wordt wel erg groot! |
Auteur: | adu [ 25 okt 2005 10:07 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ja hoor, dat mag. Wel buiten parkeren in dat geval. Wanneer wordt 'ie afgeleverd? |
Auteur: | Jan A. (997 4S) [ 25 okt 2005 16:57 ] |
Berichttitel: | |
Waarom eigenlijk winterbanden monteren? Is het hier dan wel eens winter? In de zomer kan het na een droge periode en vervolgens een fikse regenbui zelfs gladder zijn. Is het gewoon goede marketing van de bandenleveranciers? Zoals je al begrijpt ik heb ze niet, ook niet onder mijn leasebak. Verder zijn een extra setje banden privé een flinke sta in de weg. |
Auteur: | EriC4C [ 25 okt 2005 17:11 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Eigenwijs of hardleers Jan Hier eerder. |
Auteur: | Marco [ 25 okt 2005 17:17 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
voor een winterband is het al "winter" onder de 7 graden celcius en alle min of meer onafhankelijke tests te hebben gelezen over het verschil is het voor mij zeer zeker een overweging |
Auteur: | Devils son [ 25 okt 2005 17:46 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ja. Om je een idee te geven van het verschil: de remweg bij 50 km/u in de sneeuw bij winterbanden: 25 meter. De remweg bij 50 km/u in de sneeuw bij zomerbanden is tot 4x langer. Dat is gelijk aan met 160 km/u remmen onder droge omstandigheden. Met zomerbanden rijden in de winter is niet zo slim. De kosten van een set winterbanden is niet zo hoog, als je in ogenschouw neemt dat je in die periode geen zomerbanden gebruikt (eigenlijk kost het dus slechts een set velgen). Om nou een paar euro's te bezuinigen op veiligheid... |
Auteur: | Jan A. (997 4S) [ 25 okt 2005 19:18 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Allebei toch Eric |
Auteur: | horn [ 25 okt 2005 19:39 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
En voor een beetje hollander: je kan zelfs van de meeste auto's je winterbanden laten omzetten op je eigen velgen... Dus twee setjes banden en één setje velgen... ik vind het zonde en pak voor de winter liever een setje mindere velgen ivm pekel en stoeprandglijschades... |
Auteur: | EriC4C [ 25 okt 2005 21:05 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Arme Inge alhoewel die er zelf voor heeft gekozen. |
Auteur: | Jan A. (997 4S) [ 25 okt 2005 21:49 ] |
Berichttitel: | |
Dit zegt de continental website : Waarom winterbanden? Alleen winterbanden bieden bij lage temperaturen de hoogste vorm van zekerheid. Winterbanden kunnen in tegenstelling tot zomerbanden niet ´bevriezen´. Dit garandeert zekere rijomstandigheden en een optimaal comfort. Moderne winterbanden zijn net zo geluidloos en comfortabel als zomerbanden en slijten, door het speciale silicamengsel, niet sneller. Verder ook nog : Experts van Continental hebben uitgevonden, dat bij een volledige blokkering van de remmen op een natte weg, de remweg wordt gehalveerd als de banden een profieldiepte hebben van 8 mm in plaats van de voorgeschreven 1,6 mm. Die factor vier klopt dus wel. Ik ben trouwens niet over de kosten begonnen en dat is dus ook geen argument. Verder is de argumentatie wel erg vaag! |
Auteur: | Jan A. (997 4S) [ 25 okt 2005 21:57 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Jij begint over bezuinigen, niet ik. Gaat het om geld dan? Rij zelden tot nooit in de sneeuw (in vier jaar één keertje toen we naar een Porsche forum meeting reden). Zou dus niet weten waarom het niet slim is om met zomerbanden in de winter rijden mits er voldoende (lees > 3 mm) profiel op zit. |
Auteur: | 2000 gtv [ 25 okt 2005 21:59 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
|
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |