Auteur |
Bericht |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Lijmresten op de velgen.
Bij het laten monteren van nieuwe banden heb ik de gewichtjes aan de binnenkant laten plaatsen. Nu zitten er aan de buitenkant van mijn (Fuchs)velgen lelijke lijmresten. Hoe kan ik die verwijderen zondere eventuele beschermlagen van mijn velgen te verwijderen?
Iemand suggesties? Bvd.
|
29 okt 2005 11:48 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Heb zelf uitstekende ervaringen met sticker-verwijderaar. By the way, heb je niet wat meer onbalans nu de gewichtjes blind zijn geplakt?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
29 okt 2005 12:35 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Hangt er een beetje vanaf wat voor lijm het is ...
Terpetine op een doekje - en dat even op de lijmresten leggen ... vervolgens poetsen als de lijm 'doorweekt' is ....
.... overigens geen idee of dit ook werkt bij de lijm die voor 'loodjes' gebruikt wordt - 't werkt iig wel voor de lijm waarmee de meeste rubbers op (en aan) de Porsche gelijmt zijn
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
29 okt 2005 12:35 |
|
|
WdePundert
|
Van meer onbalans heb ik niets gemerkt.
|
29 okt 2005 12:40 |
|
|
horn
PF #57
|
Zelfde gehad - stickerfoetsie. Works like a charm. Wasbenzine haalde de bulk ook al weg trouwens... (op Olafs manier).
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 okt 2005 15:39 |
|
|
Marcel C2C
718 Boxster na 997 cabrio 987 S 986 S 993 coupe en 964 coupeDen Haag
|
Leuk die stikkerverwijderaar maar je zal eerst het dikke gedeelte moeten verwijderen want daaronder zit de lijm pas.
Dat dikke deel met een mesje gelijkdelijk weg duwen NIET SNIJDEN want dan krijg je krassen.
De lijmresten die daar dan onder zitten kun je met de genoemde produkten verwijderen.
PS, vandaag zelf nog 4 velgjes ontdaan van die lelijke plaklood restanden.
_________________________________________ Gas is alles, maar alleen op gepaste momenten.
|
29 okt 2005 21:32 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Zou toch maar geen mes gebruiken,liever een houten of kunststof spatel.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
29 okt 2005 22:16 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Okay, dat verwijderen van het lood doe ik met één helft van een plastic wasknijper die ik met het dunne gedeelte naar voren onder het lood schuif. Dat werkt als een wig, want het dikkere gedeelte komt er direct achteraan. En het zachte plastic maakt geen krassen (maar het ging toch eigenlijk om het verwijderen van de lijmresten en niet om het verwijderen van de loodjes? ).
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
30 okt 2005 0:34 |
|
|
WdePundert
|
Gisterenmiddag geprobeerd. Gaat inderdaad uitstekend met stickerverwijderaar.
|
30 okt 2005 9:51 |
|
|
WdePundert
|
Het valt met trouwens ook op dat het plekje waar de lijmresten zaten schoner is dan de rest van de velg. Het liefst zou ik nu even de hele velg ermee schoon maken, maar ik weet niet wat het effect op de lange duur zal zijn. Daar wacht ik dus nog maar even mee. Als laatste heb ik de velg weer even schoongemaakt met babylotiondoekjes (olie).
|
30 okt 2005 10:26 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... is door de lijm verschoont geweest van invloeden van buitenaf ..
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
30 okt 2005 11:01 |
|
|
horn
PF #57
|
trekt wel bij. geef het een jaar.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 okt 2005 19:24 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Onbalans door binnenzijde? Bij veel velgen kan het niet omdat de binnenzijde goor is of simpelweg niet glad.
Mijn velgen zijn door de vorige eigenaar verneukt: gespoten met billige velgenverf en de loodjes laten zitten. Klojo.
Dus deze winter gaat de auto op blokjes, velgen eraf, bandjes eraf en dan stralen die handel. Afhankelijk van wat tevoorschijn komt blanke lak of 2-componenten zilverkleurige verf. Daarna alleen nog loodjes (tegenwoordig zinkjes) aan de binnenkant.
Sukkel dat 't was.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
30 okt 2005 21:38 |
|
|
D-Dreamer
Boxster S 2001Rozenburg
|
Ik gebruik een föhn om de lijm weer soepel te maken.
Na een minuutje is de boel goed warm en rol je eenvoudig met je vinger of met een niet krassend voorwerp het meeste van de velg.
Vervolgens een lijmoplosser o.i.d. voor de laatste restjes...en klaar is klara.
|
02 nov 2005 19:48 |
|
|