Auteur |
Bericht |
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Iemand ervaring met spacers voor en achter bij 924?
Voor mijn 4-gats 924 wielen zoek ik een setje spoorverbreders, met name voor achter.
Wie heeft ervaring met diverse afmetingen en kan mij een tip geven?
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
22 okt 2005 19:19 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
mijn 924 is 5 gaats, maar dat was al toen ik dat kocht, dus sorry
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
22 okt 2005 19:37 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Eigenlijk zijn spacers nooit goed, maar als je niet te breed gaat, kan 't wel. Op een 924 zou ik niet breder gaan dan 15-20mm...
Maareuhhh... Waarom zoek je geen velgen die gewoon passen zónder spacers? Die zijn er zat voor een 924...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
22 okt 2005 19:39 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Ja ze passen wel, maar achter zitten ze te diep in de wielkas terwijl ze voren wel beter zitten. Daar moet echter toch iets achter want ze komen tegen het schutbord aan als ik instuur.
Achter is 35mm of zo denk ik wel een stuk mooier maar ik weet dus niet of iemand dat al geprobeerd heeft.
En waar krijg ik tegen een normale prijs spacers? En bouten dan dus?
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
22 okt 2005 20:41 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
www.fvd.de online shop klikken en daar vind je het wel
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
24 okt 2005 18:29 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Ik heb geen turbo en het lijkt erop dat dit alleen 5-gats spacers zijn.
Had ze al een mail gestuurd, maar nog geen antwoord.
Meten leert dat 20mm genoeg is, dus gewoon uni schijven en langere bouten lost een en ander al op.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
24 okt 2005 19:34 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Gewoon spacers kopen van de Ford. Deze boustand past (4x108) en zijn ook met persbouten waar de wielmoeren op moeten.
Audi (80/90) hebben ook wel die boutstand maar werken met gewone bouten dus deze kan je enkel gebruiken als je zeer smalle wilt (vb 5mm)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
24 okt 2005 20:29 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Hoe gaat dat met die persbouten in z'n werk? Ik heb ze wel al eens op een foto gezien maar kan me er geen voorstelling van maken. Misschien dat je dat uit kunt leggen?
ik geloof autostyling.nl heeft ook van die met persbouten.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
24 okt 2005 21:04 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Jij hebt op je assen persbouten zitten. De spoorverbreder gaat erover en ook daar zitten persbouten op.
Door de gaten van de spoorverbreders komen jouw persbouten van de wagen en die worden met speciale moeren vast gezet.
Jou wiel komt op de persbouten in de spoorverbreder en wordt met de wielmoeren vast gezet.
Hier een zij-aanzicht
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
24 okt 2005 21:34 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Nee, ik heb geen moeren om de wielen mee vast te draaien maar bouten die door de velg in de schroefgaten worden gedraaid.
Volgens mij draai je die boutjes in de naaf, dan schuif je de verbreder eroverheen en dan draai je de oude bouten in die kleine boutjes.
Hier zitten langere bouten bij volgens mij. Dus schijf erop leggen, velg ertegen en dan de bout erdoor. Nadeel is dat de schijf lastig op de plaats te krijgen is dus dat verdient nog wat onderzoek.
Wat is het beste om te gebruiken?
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
24 okt 2005 22:35 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dan kan je sprooverbreders nemen van een Audi.
Ik zou nooit universele nemen (zoals jouw voorbeelden) daar je steeds trillingen en onbalans krijgt.
Dat is wel goedkoop , maar echte prul
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
25 okt 2005 13:17 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Dat zijn ze dus. Juiste diameter, steek en dikte is ook wel OK. Ik moet het wiel er eens afhalen, iets tussendoen en kijken of ie dan niet aanloopt. Deze zijn voor 25mm per kant en dat zou teveel kunnen zijn.
Prijs is 170 euri dus dat is pikant...
Universele zijn goedkoop, maar je hebt gelijk wat betreft rammelen en de stevigheid is ook niet denderend. Is wel een bak geld...
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
25 okt 2005 16:22 |
|
|
s_vandamme
1973 911s TargaRotterdam
|
om van 4 naar 5 gaats te gaan , kun je best bij kever tuners kijken
die hebben blanco trommels, die ze op de gewenste steek maken voor 5 gaats.. en ze passen op de 924 die met VW parts is gemaakt
http://www.kevertuning.nl/Onderdelen/6% ... lsteek.htm
dan nog nieuwe voorschijven met 5 steek scoren en je kan fuchsjes monteren
het is wel niet zo goedkoop , maar wel de beste oplossing (afgezien van 944 draag armen monteren )
_________________________________________ Stijn Vandamme
'73 911 2.4 S Targa 9113310111
'85 944
|
05 dec 2005 1:12 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Re: Iemand ervaring met spacers voor en achter bij 924?
Vraagje: Kom je met spacers door een APK?
Je verandert n.l. de inrichtingseissen van het voertuig waarvoor door de RDW een typegoedkeuring is afgegeven.
Op dat moment voldoet het voertuig niet meer aan de gestelde eissen,
toch???
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
05 dec 2005 21:34 |
|
|
Vinny
944 coupe / 968 Kobalt blauwLeusden
|
Re: Iemand ervaring met spacers voor en achter bij 924?
Ik had op mijn 944 spacers voor en achter en dat was geen probleem met de APK.
De wielen dat waren 964 velgen.
Voor dat iemand het vraagt
_________________________________________ Bij het bord "u rijdt te snel" rechtsaf.
|
10 jan 2006 20:34 |
|
|