Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 9:44



Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
18" op de 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 18" op de 964
Mocht je overwegen om een 964 van 18" te voorzien, hier een kort stukje tekst van Adrian Streather welke ik vandaag las op Rennlist:

Getting back to the 18 inch wheels. PAG do not approve 18 nor 19 inch wheels on the normally aspirated 964s and this is explained in my book.
964 Cup cars bear no resemblance to normal road cars, yet it was structural failures on the 1992 Cup cars first fitted with 18 inch BBS racing wheels that brought the problem to a head. Wheels were flying off the front and rear with almost reckless abandon here in Europe. In fact it became a bit of joke among the other competitors.


Misschien toch maar de waarschuwing van Porsche ter harte nemen?


09 feb 2006 22:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Mochten er daarentegen 964 bezitters zijn die al 18" wielen hebben gemonteerd en door het bericht van Devils son gaan twijfelen of ze ze misschien moeten wegdoen, of daar sowieso al over nadenken, ik ben op zoek naar 18' turbo(look)s voor m'n 993.
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


09 feb 2006 22:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
Geldt ook voor Koen en mij voor onze 951.

We zijn op zoek naar 18" , 8 en 10 of 8.5 en 10.5 .
Ze mogen gerust stoeprandschade hebben en/of lelijk zijn. Zolang ze maar niet krom zijn zijn ze voor ons best interessant. Dus als er iemand een setje "lelijke eendjes" heeft liggen en ze niet durft te verkopen :lol: , geef ons maar een seintje...
_________________________________________
Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !


09 feb 2006 22:55
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Chris_lbr schreef:
Geldt ook voor Koen en mij voor onze 951.


Volgens mij geldt voor de 944 hetzelfde als voor de 964: geen 18".


09 feb 2006 22:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
ik hou ze er nog wel even onder, mij bevalt het wel.



robert

(living on the edge)
_________________________________________
remmen is angst


10 feb 2006 0:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
rob964.c4 schreef:

(living on the edge)


Kennelijk, als je je niet druk maakt om van de auto afvliegende wielen.

de soep zal niet zo heet gegeten worden, maar toch


10 feb 2006 0:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Met jouw hulp kom ik wel aan 18-inchers :wink:
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


10 feb 2006 0:42
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Harley schreef:
Met jouw hulp kom ik wel aan 18-inchers :wink:


Ik wil ook 18"-ers, ik ben gewoon de marktprijs aan het beïnvloeden... :twisted:


10 feb 2006 0:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
:thumright: :wink:
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


10 feb 2006 0:44
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Devils son schreef:
Chris_lbr schreef:
Geldt ook voor Koen en mij voor onze 951.


Volgens mij geldt voor de 944 hetzelfde als voor de 964: geen 18".


Yep! In Nederland hebben de dealers de instructie om 944's (ook 951's) niet te servicen (de vraag is of ze dat überhaupt wel doen). Ook dienen ze de eigenaar/bezitter erop te wijzen dat 18" 'vervelende gevolgen' kan hebben...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


10 feb 2006 0:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
geld dat niet voor de oudere type's? Mij bevallen ze anders best!
_________________________________________
TURBO EARGASM !


10 feb 2006 1:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)
Stekene; België
Bericht 
De uitleg is nogal onlogisch. Als je 18 duims plaatst met de juiste banden, dan maak je je wielomtrek niet groter. Wat is de reden dan dat ze afbreken?

Volgens wat ik me herinner was er in de Cup periode een reeks auto's met centrale wielmoeren en deze bleken te zwak.

:roll:


10 feb 2006 1:54
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Als 17" wel "approved" is en bij 18" breken de wielen er ploteseling af dan lijkt me dat er toch structureel iets mis is met het design...(er van uitgaande dat er passende banden op liggen en geen gekke abnormale dingen met spacers etc)....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


10 feb 2006 9:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Volgens mij is de reden dat er veel minder 'vering' in een 18" band dan in een 17". Dat zorgt ervoor dat de vering dan alle klappen op moet vangen en de krachten er exponentieel op toenemen. Hierdoor gaat gewoon alles véél sneller stuk. Afbreken is een beetje té (heb ik ook nog niet gehoord), maar wel dat het onderstel krachten krijgt te verwerken waar het niet op gebouwd is en dat de wegligging van de auto toch echt minder wordt...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


10 feb 2006 10:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
924carreragt schreef:
De uitleg is nogal onlogisch. Als je 18 duims plaatst met de juiste banden, dan maak je je wielomtrek niet groter. Wat is de reden dan dat ze afbreken?


Het punt is dat er toch andere krachten op het onderstel komen. Op zich kan een 18" of zelfs 19" wiel zo worden gemaakt dat het wel kan. RUF heeft een 18" wiel welke is goedgekeurd voor de 964. Sportronic heeft zelfs een 19" wiel ontwikkeld welke kan worden gebruikt op de 964.

Ik heb te weinig info om er harde dingen over te zeggen, maar het blijft vreemd dat Porsche 18" voor de 964 niet vindt kunnen als het daadwerkelijk niets uitmaakt...

Overigens heb ik altijd begrepen dat de wiellagers problemen geven. Er zijn op rennlist ook mensen die na montage van 18" ineens de ene na de andere wiellager moesten vervangen.

Afijn, het is in ieder geval iets om mee te nemen als je voor 18" wil gaan. Zeker als je ook het circuit op gaat met de 964, of anderszins de auto flink door de bocht jaagt.


10 feb 2006 12:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
wat is het voordeel, behalve het optische stuk; dat er grotere schijven achter kunnen ofzo?
_________________________________________
Got coffee?


10 feb 2006 12:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Marco schreef:
wat is het voordeel, behalve het optische stuk; dat er grotere schijven achter kunnen ofzo?


Ik denk dat 18" in 9 vd 10 gevallen wordt gemonteerd uit optische overwegingen.


10 feb 2006 13:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)
Stekene; België
Bericht 
Als we over de wiellagers beginnen kunnen we eerder de spoorverbreders als schuldige aanwijzen. Kwestie van fysica: grotere hefboom...

:?


10 feb 2006 16:24
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
924carreragt schreef:
Als we over de wiellagers beginnen kunnen we eerder de spoorverbreders als schuldige aanwijzen. Kwestie van fysica: grotere hefboom...

:?


Waren er spoorverbreders gemonteerd dan?


10 feb 2006 19:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Devils son schreef:
Chris_lbr schreef:
Geldt ook voor Koen en mij voor onze 951.


Volgens mij geldt voor de 944 hetzelfde als voor de 964: geen 18".


Yep! In Nederland hebben de dealers de instructie om 944's (ook 951's) niet te servicen (de vraag is of ze dat überhaupt wel doen). Ook dienen ze de eigenaar/bezitter erop te wijzen dat 18" 'vervelende gevolgen' kan hebben...


Is wel voor op circuit hé en om slicks op te leggen. Ga maar na op hoeveel 944-951 dit gedaan wordt...
_________________________________________
Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !


10 feb 2006 20:44
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
ooit een hele discussie over geweest op smartgroups (waar helaas de zoekfunctie niet werkt). Bleef toen ook een discussie van 'in het begin van de 90er jaren kon het niet, maar nu wel omdat er nu betere banden zijn' vs 'ik heb het ook gehad maar ben nu weer terug naar 17" - bevalt me veel beter).

Geloof niet in afbrekende wielen. Was het al veel vaker voorgekomen. Er rijden nl. nogal wat 964's met 18" rond.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


11 feb 2006 7:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)
Stekene; België
Bericht 
Heb zelfde mening.
Ik blijf erbij dat de afbrekende wielen van die Cup versies experimentele waren met centrale wielmoer. 8)


11 feb 2006 10:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
nou al iedereen van zn 18 inchers af wil, ik zoek nog steeds 18 inch speedline voor de mijne, mocht iemand iets weten, let me know!

de zilvere 964 in de nieuwe porschescene :D
_________________________________________
964 c2


11 feb 2006 12:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
horn schreef:

Geloof niet in afbrekende wielen. Was het al veel vaker voorgekomen. Er rijden nl. nogal wat 964's met 18" rond.


Je kan veel van Adrian zeggen, maar niet dat hij flagrante onzin op het forum mikt.


11 feb 2006 13:11
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
vergissen is menselijk... hij zegt volgens mij dat Porsche het afraadt/niet goedkeurt. En vervolgens zet hij zelf 19" onder zijn eigen 964...

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


11 feb 2006 13:59
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 83 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.