Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 6:38

Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
winterbanden 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht winterbanden 993
Weet iemand hoeveel een nieuw setje ongeveer kost voor een 993? En zit er nog een snelheidslimiet op? Wilde over 2 weken naar de wintersport en was benieuwd of je dan nog wel gas kon geven, geen ervaring met winterbanden.

24 feb 2006 17:03
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Winterbanden meestal gemaximeerd op 210 km/uur.

24 feb 2006 17:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Epicurus schreef:
Winterbanden meestal gemaximeerd op 210 km/uur.

Tegenwoordig is V (240 km/u) niet bijzonder.

Setje kostte mij in november ong. 800 euro all-in. Continental TS790V met N-codering...

24 feb 2006 19:29
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
ik heb winterbanden van pirelli en bij deze is het liniet idd 210, was ik maandag even vergeten toen ik naar mijn zieke vriendin (wat gehaast) ging.

Toch niet zo raar zo'n sticker op je teller.

robert

24 feb 2006 19:46
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
rob964.c4 schreef:
ik heb winterbanden van pirelli en bij deze is het liniet idd 210, was ik maandag even vergeten toen ik naar mijn zieke vriendin (wat gehaast) ging.

Ook Pirelli heeft een V winterband (snowsport 240) met N-codering...

24 feb 2006 20:04
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
ik weet eigenlijk niet of mijn winterbanden ook een N codering hebben.
Zal morgen eens kijken.

robert

24 feb 2006 20:18
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
rob964.c4 schreef:
ik weet eigenlijk niet of mijn winterbanden ook een N codering hebben.
Zal morgen eens kijken.

robert

Van Pirelli heeft alleen de snowsport 240 N-codering.

25 feb 2006 0:29
Profiel
Bericht 
Elven schreef:
Mijn Bridgestone LM-25 Blizzaks hebben geen N-codering. Desondanks geven ze geen krimp, de wegligging is OK!

Ik zeg niets... :twisted: :wink:

25 feb 2006 0:30
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Devils son schreef:
Elven schreef:
Mijn Bridgestone LM-25 Blizzaks hebben geen N-codering. Desondanks geven ze geen krimp, de wegligging is OK!

Ik zeg niets... :twisted: :wink:

Ik wel: Elven: andere banden eronder...... Er is op dit forum al eerder gesproken over banden/N-codering. Lees maar even, Die N is er niet zomaar...

25 feb 2006 8:58
Profiel
Bericht 
Epicurus schreef:
Die N is er niet zomaar...

*ik kan mij niet bedwingen*

Aardig wat over geschreven, mee eens.

Wel een toevoeging. In het 993-boek van Adrian Streather staat ook weer wat te lezen over de N-codering. Hij stelt daar dat alleen de banden uit de tijd van de 964 ook op de 964 zijn getest (impliciet meen ik, maar toch). De 993 werd meegenomen tot en met 2000/2001 in de tests, maar zeker omdat het weggedrag van de 993 veel lijkt op de 996 geldt dat bij nieuwe banden met N-codering de 993, net als de 996 profijt heeft van de ontwikkelingssamenwerking van Porsche met de bandenproducent.

Kennelijk speelt het belang van N-coderingen derhalve met name bij de 993 e.v. en ten aanzien van de 964 juist met banden die zo'n 15 jaar terug op de markt kwamen (en die nu toch echt wel links en rechts zijn ingehaald kwa prestatie).

Neemt niet weg dat je m.i. prima een band kan kiezen zonder N-codering, zeker bij winterbanden. De keuze bij winterbanen met N-codering is beperkt en zowel Continental als Pirelli hebben geen N-versie van hun nieuwste winterbanden. Misschien komen die volgend seizoen...

25 feb 2006 9:41
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht Re: winterbanden 993
G50 schreef:
geen ervaring met winterbanden.

Ik heb ook Pirelli winterbanden erop liggen. Maar ik heb nog geen ervaring met deze band in de sneeuw. Deze winter bleek niet echt een winter te zijn (nou ja, op die ene vrijdag na dan).

25 feb 2006 10:35
Profiel
Westervoort
Bericht 
Devils son schreef:
Epicurus schreef:
Die N is er niet zomaar...

*ik kan mij niet bedwingen*

Neemt niet weg dat je m.i. prima een band kan kiezen zonder N-codering, zeker bij winterbanden

:thumright:
Oef!!!! Daar komen we goed mee weg...verwachtte alweer een pagina's-tellend betoog over het per-sé moeten monteren van N-coderings banden :twisted:

Bridgestone maakt hele fijne banden...zónder N-codering!!!

...en dát kon ík nu even niet laten... :wink:

03 maart 2006 17:49
Profiel
Bericht 
Jurgen schreef:

Als het goed is komt binnenkort een heel fijn nieuw Bridgestoontje eraan: de RE050A Pole Position. Als deze op tijd in NL leverbaar is gaan ze er bij mij onder.

03 maart 2006 18:03
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Maxfli schreef:
Ik heb ook Pirelli winterbanden erop liggen. Maar ik heb nog geen ervaring met deze band in de sneeuw. Deze winter bleek niet echt een winter te zijn (nou ja, op die ene vrijdag na dan).

Nu al wel getest :?: :roll:

03 maart 2006 18:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Harley schreef:
Maxfli schreef:

Nu al wel getest :?: :roll:

Check :!: Uitstekende band, alsof je met gympies door de sportzaal rent...wat een grip.

03 maart 2006 20:57
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Jurgen schreef:

Ook mèt :idea: , dus als je dan toch de keuze hebt. 8)

03 maart 2006 21:24
Profiel
Westervoort
Bericht 
EriC4C schreef:

Zit wel wat in hoor...maar gaat niet voor alle typen op ; wil je een S'03 , dan zul je er een moeten bestellen zonder... :wink:

03 maart 2006 21:54
Profiel
Bericht 
EriC4C schreef:

Klopt, maar de S-02A (de meest recente met N-codering) is inmiddels een verouderde band. Wel een hele goede verouderde band...

Overigens heeft de RE050A geen N-codering, maar wel een goedkeuring onder montage van een 911 en Boxster...

De RE050A (en zeker de Pole Position) is de betere van de twee. En dat zal m.i. niet anders zijn onder een Porsche.

03 maart 2006 22:23
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Zoooo voorspelbaar hè. ;) :lol:

03 maart 2006 22:28
Profiel
Westervoort
Bericht 
EriC4C schreef:
Zoooo voorspelbaar hè. ;) :lol:

Jij lokt uit... :twisted: :lol: :lol:

03 maart 2006 23:08
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Zo ik heb besloten dat mijn winterbanden er niet meer onder komen.Werkt toch niet echt, dezelfde maat als de zomerbanden :cry: (225x40x18 en 265x35x18)Mijn afgeragde Conti's hadden in december tijdens de driftdag meer grip op nat dan de Dunlop's nu(zelfs op droog!) Voor een 996 zullen ze prima zijn maar niet onder de 993.Ik zal ze tzt op het forum te koop zetten
Zal blij zijn als mijn conti's er weer onder zitten.... :wink:

13 maart 2006 18:48
Profiel
Bericht 
2000 gtv schreef:
Zo ik heb besloten dat mijn winterbanden er niet meer onder komen.Werkt toch niet echt

:?:

13 maart 2006 18:59
Profiel
Westervoort
Bericht 
2000 gtv schreef:
Zo ik heb besloten dat mijn winterbanden er niet meer onder komen.Werkt toch niet echt...

?? Ik heb vorige week juist besloten om er de volgende winter wél winterbanden op te leggen :lol:

Nieuwe banden ,met óf nieuwe immi's óf een setje 2e hands echte P-velgen (beide wel de turbo-(looks)...heb daarvoor nog een maandje of 8 a 9 om deze te vinden...

Als iemand een setje heeft of te koop weet (wel voor een Turbo geschikt)...hoor ik dit graag... 8)

Laatst bijgewerkt door Jurgen op 12 aug 2006 14:32, in totaal 1 keer bewerkt.

13 maart 2006 19:09
Profiel
Bericht 
Jurgen schreef:

Als iemand een setje heeft of te koop weet (wel voor een Turbo geschikt)...hoor ik dit graag... 8)

Als ik mij niet vergis heeft Frank Schmidt een setje staan...

13 maart 2006 19:11
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Jurgen schreef:
2000 gtv schreef:
Zo ik heb besloten dat mijn winterbanden er niet meer onder komen.Werkt toch niet echt...

?? Ik heb vorige week juist besloten om er de volgende winter wél winterbanden op te leggen :lol:

Nieuwe banden ,met óf nieuwe immi's óf een setje 2e hands echte P-velgen (beide wel de turbo-looks)...heb daarvoor nog een maandje of 8 a 9 om deze te vinden...

Ik wilde dus ook niet een maand of 3 met andere"lelijke velgen"rondrijden(is toch 1/4 jaar)Vandaar dat ik dezelfde maat wilde proberen als ik al heb.Dus...vriend :lol: ..Je weet wie de banden voor je heeft.... voor weinig.....met een eerlijk advies. 8)

13 maart 2006 20:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende