| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
993: Balanceren http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=8936 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | bj [ 22 mei 2006 16:23 ] |
Berichttitel: | 993: Balanceren |
Mijn 993 trilt nogal bij snelheden tussen 80 en 100 km/u. Hoewel ik iets gelezen heb over kromme naven wil ik eerst proberen de banden goed te laten balanceren. Weet iemand een goed bandenbedrijf in de buurt van Alkmaar of Haarlem? |
Auteur: | mkt [ 22 mei 2006 19:19 ] |
Berichttitel: | |
Laat meteen even kijken of er eentje tussen zit die gericht moet worden. Rijd zelf 993 met orginele turbo velgen en bij mij was het probleem dat er een slag in zat. Heb het echter gewoon bij profile laten doen en moet zeggen dat de service boven verwachting was. Ze hebben meteen even de andere banden gebalanceerd. |
Auteur: | Marcel [ 23 mei 2006 7:35 ] |
Berichttitel: | |
trillen tussen 80-100, bekend fenomeen, niet meteen het ergste denken. Gewoon balanceren, kan elke bandenboer.... |
Auteur: | Paul II [ 23 mei 2006 21:56 ] |
Berichttitel: | |
Zoals Marcel zegt, maar wel met dikke kanttekening. Niet elke bandenboer doet dit goed Ik leek ook een slag in de velg te hebben, na contact met een stoeprand. ONZIN Bleek dat ze de velg tijdens balanceren centreerden op het naafdopgat en dit hoeft uiteraard niet perfect centrisch te zitten. Centreren dus met een 5-klauw op de boutgaten en/of met een conische bus op het naafdopgat aan de achterzijde Oh ja, en trillen bij deze snelheid betreft uitsluitend de voorwielen |
Auteur: | mkt [ 24 mei 2006 0:37 ] |
Berichttitel: | |
Slag in de velg treedt eerder op bij orginele turbo velg. Deze zijn hol en daardoor minder vormvast dan de overige velgsoorten. Bij mij is het eerst geconstateerd door bandenboer en bij seccond opinion door Porsche specialist, dus mag er van uit gaan dat er een slag in zit. Kwam aan het licht doordat ik er een set nieuwe banden op had laten monteren en dacht dat trillingen werden veroorzaakt door verkeerd balanceren. Schijnt niet raar te zijn dat na het monteren van nieuwe banden de achterbanden een tweede keer gebalanceerd moeten worden omdat deze zich na verloop van tijd pas om de velg gaan 'zetten' en door het vermogen op de achterbanden kunnen gaan schuiven in het begin. Nu dus 1 velg voor gericht en alles, 300 kilometer na vervanging van de banden, weer opnieuw gebalanceerd en het rolt weer als de brandweer. |
Auteur: | bj [ 25 mei 2006 22:26 ] |
Berichttitel: | |
OK, jiongens, bedankt voor de reactie. Ik ga het bij een lokale bandenboer proberen en verwacht eigenlijk geen problemen. En anders meld ik me natuurlijk weer |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |