Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 1:52

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Tips voor monteren 930 Turbo remschijven 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 SC 3.2
Arnhem
Bericht Tips voor monteren 930 Turbo remschijven
Ik wil de remschijven van mijn 911 SC 1983 vervangen, welke in 1984 is voorzien van 930 Turbo geventileerde remschijven en remunits. Voor de volledigheid zal ik ook nieuwe remblokken aanschaffen.

Mijn vraag is of er special gereedschap nodig is? Ik twijfel of ik een set Zimmermann schijven of speciaal door ATD in Vessem vervaardigde schijven moet kopen.

Groet Lowflyer

14 jun 2006 17:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Hallo Lowflyer,

Als je echte schijven en remklauwen van een 930 op je SC hebt zitten dan kunnen je de schijven dus vervangen met echte schijven van een 930.....
Zitten gewoon gemonteerd zoals alle remschijven. De schijven zelf worden geleverd zoals er uit zien: rond montagedeel waar de schijf met 'klinknagels' aan vastgezet is.

Of bedoel je misschien toch dat je 3.0 of 3.2 remschijven met gaatjes hebt ??

gr.

dick

15 jun 2006 9:23
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC 3.2
Arnhem
Bericht 
Hoi Dick,

Dank voor je reactie, ik heb inderdaad de 930 remschijvenset die aan vervanging toe is. Ik begrijp dat speciaal gereedschap niet nodig is..

Op E-bay kwam ik een zogenaamde powerseller tegen die veel Zimmermann schijven (nieuw) verkoopt, zie link http://stores.ebay.de/Inventi-GmbH .

Ik wil graag weten of Zimmermann een goed merk is en of Ferodo remblokken door forumleden worden gebruikt.

Groet Lowflyer.

15 jun 2006 9:36
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Nee, speciaal gereedschap is sowieso niet nodig.

Van de Zimmerman schijven heb ik mij het volgende laten vertellen:

Originele Porsche schijven komen veelal ook van Zimmerman maar deze zijn dan wel beter gebalanceerd (net als je wielen zeg maar...).
Ik zag op de site die je doorstuurde dat ze daar 930 schijven uit 1 stuk leveren i.p.v. de 930 schijven die uit 2 onderdelen bestaan (montagestuk met daarop de schijf 'genageld').

Over Ferodo blokken kan ik niet oordelen. Textar zit vaak origineel onder Porsche. Ferodo is niet vaak besproken.. maar dat zegt niks natuurlijk.

Je moet dit zelf beoordelen, ik kan je niet verder helpen in je beslissing aangaande welke schijven je nou precies moet hebben.

gr.

dick

15 jun 2006 13:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
niks mis mee met de zimmerman schijven en de ferodo's zijn ook goed te gebruiken.

ik heb zelf ook nog een nieuw setje voorrem schijven nodig, misschien kunnen we een bod voor 2 setjes doen, voor een leuke prijs. ?

15 jun 2006 14:04
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Er zitten toch wel geventileerde (dus géén doorboorde) schijven op een SC?
Op onze '69 targa zit dat ook, wel van een S dacht ik.

15 jun 2006 14:20
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911 SC 3.2
Arnhem
Bericht 
Alvast bedankt voor jullie reacties, inmiddels heb ik mijn keus gemaakt en de Zimmermann schijven en Textar remblokken besteld.Ik had haast aangezien ik volgende week een brug kan gebruiken van een vriend.

Diegenen die remschijven nodig hebben moeten echt een keer contact met het bedrijf opnemen welk in Bochum zit en groot inkoopt en alleen via internet verkoopt. De referenties van vaste Ebay gebruikers zijn alleen maar lovend.

Vandaag had ik hun nummer al gedraaid maar omdat ik nog wat moest opzoeken hing ik voortijdig op. Ik werd prompt teruggebeld vanuit Duitsland en men nam veel tijd mijn vragen te beantwoorden.

Voor RufBTR helaas had ik geen tijd om samen iets te bestellen, maar ik betaal nu 175,90 Euro exclusief 16,95 Euro verzendkosten maar inclusief MwSt voor een set remschijven (voor).

Groet Lowflyer

15 jun 2006 14:57
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht 
Dick schreef:
Zitten gewoon gemonteerd zoals alle remschijven. De schijven zelf worden geleverd zoals er uit zien: rond montagedeel waar de schijf met 'klinknagels' aan vastgezet is.

dick

beste dick wat bedoel je met klinknagels, :roll:
bedoel je dit

Afbeelding

dit zijn geen klink nagels ,sterker nog dit zorgt er voor dat er speling is tussen het hard van de schijf en de schijf zelf.
Ze zitten als het ware los.

En naar mate ze ouder worden word de speling wat groter, kan zelfs gaan rammelen.

robert

16 jun 2006 0:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht 
o ja waarom zwevende schijven :
:arrow:

Zwevende remschijven worden altijd optimaal tussen de remblokken gecentreerd.

Hierdoor wordt een optimale controle op het remmen bereikt door een:
betere remwerking
betere herkenning van het aandrukpunt
betere dosering van het aandrukpunt
betere hitte bestendigheid
betere veiligheid door gecontroleerd remmen

robert

16 jun 2006 0:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Die bedoel ik ja !

Ik weet ook wel dat het geen klinknagels zijn, daarom had ik ook 'genageld' geschreven (tussen aanhalingstekens...).

voor de motorrijders onder ons is de zwevende schijf algemeengoed, als ik er met automobilisten over praat kijken ze je over het algemeen vreemd aan... Vandaar dus even "genageld" en "klinknagels".

Mooi plaatje hoor, dikke brembo's...

Ik vraag me dus ook af of lowflyer die heeft, ik denk 't niet...

gr.

dick

16 jun 2006 15:55
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC 3.2
Arnhem
Bericht 
Dick, niet spotten met Lowflyer hoor! Die heeft momenteel welliswaar een kromme dito set op zijn auto staan, maar heeft inmiddels een Zimmermannset besteld. Volgende week in huis voor een afgrijselijk lage prijs.
Kan iedereen aanraden in Duitsland bij Inventi GmbH remonderdelen te bestellen. Scheelt de helf t.o.v. de gebruikelijke verkooppunten en nog veel meer met de dealer.
Jammer dat ik geen idee heb hoe je een foto kunt toevoegen.

Lowflyer

ps. Las ergens dat remmen angst is! Nou dan ga ik de komende tijd hier eens van genieten.

16 jun 2006 16:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Haha, prima Lowflyer !

Mooi hoor echte 930 remmen setup.
Plaats een keer een fotootje !

gr.

dick

16 jun 2006 18:13
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC 3.2
Arnhem
Bericht 
He Dick, nu ik je toch spreek en zie dat je ook een SC rijdt, welke motorolie gebruik jij?

Lowflyer

16 jun 2006 22:32
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]