Auteur |
Bericht |
lowflyer
911 SC 3.2Arnhem
|
Welke remschijven zijn dit?
Wie weet welke remschijven ik op de vooras van mijn 911 SC heb liggen?
Dick heeft mij al aardig op weg geholpen en we twijfelen momenteel tussen de turbo remschijven die gemaakt zijn tot 1980 of de latere 930 turbo schijven.
Ik heb een drietal foto's in mijn album gezet.
Groet Lowflyer
|
28 jun 2006 20:30 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Hallo Lowflyer,
De eerste foto in je album is heel erg duidelijk: dit zijn inderdaad de "oude" type 930 schijven met een zgn. "rotor mounting blabla".
Je moet dus andere hebben dan die je nu net ontvangen hebt van de leverancier..
gr.
dick
|
28 jun 2006 22:27 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Jij hebt 3.3 Turbo schijven van een 78-er Turbo gemonteerd op SC naven.
(En Bilstein schokdempers en een 3.2 oliekoeler)
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
28 jun 2006 22:31 |
|
|
lowflyer
911 SC 3.2Arnhem
|
Jongens bedankt voor jullie meedenken zover!
Ik heb inderdaad een nieuwe set 930 turbo schijven die na 1981 werden geproduceerd. Deze moeten nog gemonteerd worden, maar passen die op de SC naven?
Lowflyer
|
28 jun 2006 22:42 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Ze passen wel op de SC naven, alleen is het even afwachten of de schijf dan ook mooi door de remklauw loopt. Eerst even meten dus of dit het geval is.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
28 jun 2006 23:04 |
|
|
lowflyer
911 SC 3.2Arnhem
|
Ik ben vandaag bezig mijn voorschijven van mijn SC 3.2 van 1983 te demonteren maar krijg de dop waaronder de imbus zit om de schijf te verwijderen niet los.
Heeft iemand een suggestie voor mij? Voor details zie 3e foto in mijn album.
Lowflyer
|
22 aug 2006 20:20 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Als we onze techniker toch niet hadden
jawel niet helle maar erwin belle
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
22 aug 2006 20:21 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
22 aug 2006 21:14 |
|
|
lowflyer
911 SC 3.2Arnhem
|
De dop is volgens mij een soort bescherming tegen vuil. Daarachter zit een moer die met een imbus losgedraaid kan worden om vervolgens de schijf los te maken.
In alle manuals staat wel omschreven hoe de moer los moet maar een volledige beschrijving van het verwijderen van de dop niet.
Lowflyer
|
22 aug 2006 21:31 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
met een schroevendraaier/hamer (rustig aan, stukje voor stukje rond gaan) of een beetje flinke nijptank of combinatie tang oid wip je die dop er zo af...
ja, de schijf zit achter op de naaf gemonteerd
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
23 aug 2006 0:26 |
|
|
lowflyer
911 SC 3.2Arnhem
|
Straks meteen aan de slag. Hoop dat met een beetje beleid het 'varkentje' gewassen kan worden.
Reuze bedankt voor het meedenken.
Lowflyer
Ps. Dick adviseerde:"Die dop moet je er met een kleine, niet te zware, hamer af slaan...
Het is wat lastig uit te leggen: je moet de dop naar jou toe slaan
Het heeft geen zin om hard te meppen. Tik eerst wat aan de ene kant, draai de naaf een kwart slag een tik daar dan weer op de naafdop, weer een kwart slag draaien, etc. etc.
De kunst is dus om vanuit de richting van de auto gezien naar buiten (naar jezelf toe) te slaan. Langzamerhand zal de naafdop naar buiten komen en op een gegeven moment ligt 'tie opeens op de grond".
En inderdaad.... dit was de oplossing.
|
23 aug 2006 0:42 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
|
23 aug 2006 22:17 |
|
|
lowflyer
911 SC 3.2Arnhem
|
Vandaag de nieuw afgedraaide voorschijven en blokken gemonteerd en ik kan niet anders zeggen dan dat mijn SC nu veel en veel beter rijdt dan ooit.
Ben geen kenner, want het is mijn eerste Porsche maar ook de glimlach op mijn mond wordt als maar vetter.
Beter stuurgedrag, strakker remmen, geen trilling meer en wat nog mooier is geen gepiep. Alleen trekt hij bij hard remmen nog iets naar links. Hoop met uitlijnen hier de laatste hobbel mee genomen te hebben naar het ultieme 'gelowfly'.
Ik wil iedereen die me geadviseerd heeft van harte bedanken voor de genomen moeite.
Lowflyer
|
31 aug 2006 20:00 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Ik wil niet pessimistisch overkomen maar ik denk niet dat je scheefremmen in de uitlijning moet zoeken.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
31 aug 2006 20:22 |
|
|
lowflyer
911 SC 3.2Arnhem
|
Das niet pessimistisch maar blijkbaar de ervaring van de specialist, hoef je je niet voor te schamen hoor!
Hoor altijd graag in welke hoek ik de klappen (kosten) moet verwachten. Dus schroom niet met het aandragen van waarschijnlijke oorzaken.
Lowflyer
|
31 aug 2006 21:13 |
|
|
lowflyer
911 SC 3.2Arnhem
|
2 Jaar later!
Het trillen bij het remmen is weer terug, balen maar het is niet anders. Zal er aan moeten geloven en dus voor een flinke som schijven moeten kopen (geloof zo'n 800 US dollar).
Alvorens ik de bestelling plaats graag toch nog wat advies. Heb vandaag de voorwielen gedemonteerd en kwam erachter dat de schijf niet vrij in de remklauw draait, loopt dus aan op 1 punt. Handmatig kan ik de schijf wel doordraaien maar er is geen sprake van 'vrije loop'.
Heb ik kromme schijven en dus heeft het afdraaien slechts tijdelijk geholpen?
Wie iets weet roept maar!
|
17 okt 2008 17:13 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Komen de remblokken wel voldoende vrij ??
$ 800,- ???? Als ik jou was zou ik Alpo in Haarlem 'ns effe bellen of bij Renntech (Erwin) informeren.....
|
19 okt 2008 17:09 |
|
|