Auteur |
Bericht |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Accu
Het is ongeveer veertien dagen geleden dat ik met mijn P. gereden heb. Vanmiddag wil ik starten, enkel wat geratel en de motor wil niet aanslaan. Bij de open dag van Luitink heeft Robert Visser bij de winterkeuring al aangegeven dat de accu versleten is. Had ik toen maar meteen een nieuwe geplaatst. Nu heb ik hier al veel gelezen over gelaccu's. Is er iemand die mij een advies kan geven betreffende de aanschaf van een gel- of andere accu?
Bvd.,
Wim.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
09 dec 2006 15:07 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
09 dec 2006 15:16 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Thx, Olaf, is dat een gelaccu en komen de bevestigingspunten overeen met die van een 3.2?
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
09 dec 2006 15:18 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Vanmiddag de accu even drie kwartier aan de acculader gezet en hij startte weer. Daarna een behoorlijk eind gereden. Volgende week op zoek naar een andere accu. Suggesties blijven welkom.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
09 dec 2006 17:10 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
heel subtiel Olaf
_________________________________________ Got coffee?
|
09 dec 2006 17:44 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Met een goede accu heb ik 2-3 weken prik.
Nu is ie wat minder aan het worden en blijft er maar net een weekje spanning. Als het alarm aan staat red ik dat niet eens.
Ik heb simpel een druppellader gekocht en zet die elke week 2 keer 24 uur aan. (met een tijdklok). Nu nooit gene prblemen meer en altijd het alram aan.
|
09 dec 2006 18:36 |
|
|
horn
PF #57
|
bosch silver, druppellader rechtstreeks met een stekkertje op de accu aangesloten. werkte altijd perfect.
bosch silver niet goedkoop, wel erg goed. schijnt overigens redelijk groot prijsverschil te bestaan in Duitsland (hier uiteraard duurder ).
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 dec 2006 20:27 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Is die niet wat klein voor een 3.2
_________________________________________ NPC 0577
|
09 dec 2006 20:34 |
|
|
horn
PF #57
|
deze dan...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 dec 2006 20:47 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
_________________________________________ NPC 0577
|
09 dec 2006 20:51 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
zo'n kerncentrale heb ik in mijn M5 staan.....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
09 dec 2006 23:29 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ik zal er ook maar eens een aan gaan schaffen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
10 dec 2006 10:58 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
In NL iets van rond de 100 euro meen ik
|
10 dec 2006 13:00 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
das mijn manier
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
10 dec 2006 14:23 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ik heb inmiddels een prijsopgave van de Bosch Silver. De 66 Ah kost €105,-- en de 88Ah (die als Sonderwünsch ook in het instructieboekje genoemd wordt) kost €131,-- Ik denk dat ik voor die laatste ga, maar heeft die alleen maar voordelen of zijn er ook nadelen?
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
18 dec 2006 17:14 |
|
|
cabrio wim
|
Ik heb ook de 88Ah. heb graag wat over.
En als je in de winter wat minder buiten komt minder kans op startproblemen.
Je hebt toch verschillende zaken die constant stroom afnemen.
Laatst bijgewerkt door cabrio wim op 18 dec 2006 17:34, in totaal 2 keer bewerkt.
|
18 dec 2006 17:20 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Bedankt, Wim.
Wim.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
18 dec 2006 17:25 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Er kunnen wel nadelen aan kleven met een zwaardere accu. Allereerst moet de dynamo in staat zijn om ook de veel hogere laadstroom te kunnen leveren. Lukt dit niet dan laat de dynamo het afweten na verloop van tijd.
Daarnaast kan de accu een hogere piekstroom leveren wat bijvoorbeeld bij het starten kan betekenen dat de startmotor de startkrans veel te hard aan slaat.
Ik zou het in ieder geval even goed uitzoeken en wat ervaringen van 'lotgenoten' vragen
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
18 dec 2006 23:14 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ga gewoon voor de accu die er in hoort een zwaardere accu is vaak ook geen plaats voor in de 964 dan ik heb ook de bosch silver er in staan.
goede accu koste iets van €85 vorig jaar.deze was 74 aph,
gr anton964
|
18 dec 2006 23:24 |
|
|
cabrio wim
|
Kijk is in de Porsche Manuel 911 84/89
Recommended battery 88Ah
Alternator output 90Amp.
|
19 dec 2006 11:40 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
De term "Sonderwunsch" in het instructieboekje wil volgens mij zeggen dat de dynamo (ik zal nog even kijken wat het instructieboekje over de laadstroom zegt) het wel aan moet kunnen. De opmerking van CabrioWim stelt mij ook gerust.
Andere ervaringen lees ik graag.
Bvd.,
Wim.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
19 dec 2006 17:23 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Inderdaad loop je het risico dat je dynamo het voor gezien houdt. Mijn advies: normale accu en druppellader.
|
19 dec 2006 17:36 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Ik begrijp niet waar dit argument op gebaseerd is
De capaciteit van een accu bepaalt de totaal te leveren energie.
Maar de spanning blijft gewoon 12 V en de (piek)stroom wordt nog steeds bepaald door de weerstand van de gebruiker - in dit geval de startmotor - en die is echt vast en dus ook de stroom
Op de laadstroom, van de dynamo dus, valt ook nog wel wat af te dingen.....
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
20 dec 2006 0:07 |
|
|
bert964c4
vianen
|
@Paul,
Bedoel je soms dat de dynamo dan niet de capaciteit heeft om de 88ah accu te laden, of duurt het dan gewoon langer?
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
20 dec 2006 0:14 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Bedoel dat de dynamo niet in de stress raakt en gewoon - net als anders - de accu kan bijladen.
De ONTLADING komt door de start en die ontlading is dus precies net zo groot bij een kleine accu als bij een grote: de geleverde energie blijft gelijk en dus ook de bij-te-laden energie
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
20 dec 2006 0:24 |
|
|