Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:37

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Amerikaanse Porsches 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht Amerikaanse Porsches
Weet iemand toevallig of er verschil zit in de motoren van Nederlandse Porsches versus een Amerikaanse; zeg bijvoorbeeld een Porcshe Boxster S heeft die in Amerika een "geknepen" motor?

27 aug 2007 13:17
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Of het ook voor een Boxster S geldt weet ik niet, maar dat verschil is er meestal wel. Vaak kunstmatig gedaan (lagere compressie) om te zorgen dat de boel heel blijft bij de benzine die daar beschikbaar is (lager octaangetal) en soms, met name bij oudere auto's, het gevolg van milieueisen.

Je zou de specs op de site van Porsche USA kunnen vergelijken met die van hier.

27 aug 2007 14:04
Profiel
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht 
Bij oudere auto's weet ik ja; ik had ooit een 944 uit Amerika en die had daar al een katalysator (hier volgens mij toe nog niet). Goeie tip Amerikaanse Porsche site checken.

27 aug 2007 14:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Dit was vroeger wel zo, maar is nu niet meer het geval. Ik denk dat dit tot ongeveer eind jaren 80 het geval was. (zie onze 928S uit de VS, had 234 pk, nu een goeie 300 :D )

27 aug 2007 14:15
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]