Moest vandaag tanken, maar omdat de tank telkens stopte (na elke twee drie seconden) gestopt met tanken. Toch iets van 20 liter getankt. Stap ik in mijn auto (996 uit 2002), geeft de indicator nog steeds aan dat ik nog maar 40 kilomter (plus benzinemeter ook in rood) kon rijden. Ga je toch wel twijfelen, is er iets kapot (indicator of tank). Toch maar bij de volgende pomp weer gaan tanken. Ging maar een liter of 40 in. Shit indicator kapot, moet ik Wittebrug weer bellen. Maar na omdraaien contactsleutel, gaf de indicator toch netjes aan dat er 476 km gereden kon worden.
Weet een van jullie wat dit is?
27 dec 2007 21:07
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
... eerste keer te weinig getankt
Dat de pomp elke keer de brandstoftoevoer stopt heeft IMO niks met jouw P te maken, maar eerder met 'n mank(ement) aan die betreffende pomp
27 dec 2007 22:00
R.F.M.
987
Belgie
De benzine tank van 996 en 997 4S modellen zijn zogenaamde zadeltanks. U kan het vergelijken met een zadel van een paard, de stijgbeugels l en R zijn de diepste punten v.d. tank, waar de ruiter zit bevind zich de voeler/sensor. Wanneer de tank vol is meet de sensor een volle tank, waneer er zich in de tank ( L en R stijgbeugel ) bijvoorbeeld nog slechts 10 liter bevind zal de voeler/sensor via de boord computer berekeningen maken, gezien zijn hoge plaatsing heeft hij geen rechtstreeks contact meer met de inhoud. Uw probleem was dat U niet voldoende benzine hebt bij getankt ( de voeler/sensor zit nog niet in de benzine ) de voeler/sensor denkt nog steeds aan de vorige inhoud.
Voor deze wagens is dan ook een speciale ijking procedure voorhanden.
Ik hoop dat U hier wat aan hebt.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum