Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 16:40



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
ramen open bij deur openen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche design waterkoker en stofzuiger
Drenthe
Bericht ramen open bij deur openen
Tot nu toe heeft dit forum me technisch gezien met redelijk wat dingen uit de brand te helpen, alleen het volgende probleem kan ik nergens terugvinden.

Bij het openen van de deur gaat het raam ipv 2 cm naar een halve cm naar beneden, waardoor het raam tegen het dakje schuurt.
reset je de accu, dan gaat hij 1x wel de 2 cm naar beneden, maar daarna gaat hij weer voor de halve CM.
Soloten uit elkaar gehad, en de microswitschen getest. alles lijkt in orde te zijn.
Je kan het raam wel nog die 2 cm naar beneden duwen. dit gaat dan erg licht.

Wie heeft hier vaker van gehoord?

Dennis
_________________________________________
535PS


15 sep 2008 14:28
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Uit je beschrijving concludeer ik dat je het moet zoeken in de motor welke de ruit beweegt of beter nog in de gangbaarheid van de ruit.
De motor lijkt wel de ruit te willen verplaatsen maar kan 'em niet weg krijgen.
Daardoor gaat het schuiven met de hand wel licht...
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


15 sep 2008 14:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche design waterkoker en stofzuiger
Drenthe
Bericht 
Yeps. Hele deuren al uit elkaar gehaald. (ook om bij de sloten te komen)
beide ramen vertonen het mankement.
de ramen gaat wel gewoon zonder problemen op en neer. en ook bij het afsluiten gaan ze automatisch omhoog.

Normaal als de accu eraf gaat moeten de ramen weer worden ingeleerd.
Nu heb ik een engels en een duits boek. de ene geeft aan dat je de raamtoetsen 10 sec naar boven moet doen. de ander geeft aan 5 sec naar boven en 2 keer induwen naderhand.

is er nog logica te vinden?
vermoed zelf de sloten, alleen kan na doormeten er geen probleem in vinden.
_________________________________________
535PS


15 sep 2008 21:51
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Als het BEIDE zijn dan moet het dus iets centraals zijn, niet in afzonderlijk deuren :idea:

Misschien dat aanleren, wat je noemt.

Wanneer is het voor het eerst opgetreden :?:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


15 sep 2008 21:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche design waterkoker en stofzuiger
Drenthe
Bericht 
accu leeg. daar begon de ellende mee.

dat inleren wordt ik niet echt wijzer van. blijken nogal wat variaties op te zijn.

dus iemand de ramen opnieuw ingeleerd bij een 996 of boxster? zo ja hoe gaat het in zijn werk.
_________________________________________
535PS


15 sep 2008 23:55
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
Heb ooit een handleiding voor het monteren van achterluidsprekers gemaakt.

Daaruit het volgende geplakt (handelingen na aansluiten accu)

Inleiding
De accu kan aangesloten worden en het deksel kan er weer bovenop vastgezet worden.
Maar omdat de spanning er af is geweest betekent dit wel het een en ander voor de digitale modules, PCM etc.

Leren van de control modules
Na het aansluiten dient de gas-controle module opnieuw “ingeleerd” (fout Nederlands) te worden.
Volg onderstaande volgorde;
1. sleutel één minuut in contact draaien totdat alleen het dashboard controle deel oplicht
2. gaspedaal niet indrukken
3. sleutel uitdraaien en minimaal 10 seconden wachten.
De motor moet enkele minuten draaien voordat de motor controle module de ideale snelheid en brandstof/lucht mengsel waarden heeft.

Voor een tiptronic uitvoering zal er een uitvoerige testrit moeten worden gemaakt waarbij men de versnellingsbak verschillend belast. Behalve handmatig en automatisch schakelen tevens met verschillende snelheden rijden. Na verloop van tijd zijn alle schakeldrukken van het systeem weer ingebracht en zal het schakelen ouderwets en soepel gaan.

Ramen
De ramen dicht sturen en wanneer ze de bovenste stand hebben bereikt nog 1x op elke schakelaar drukken (dichtsturing van de schakelaar).

Klok
Instellen van de klok gaat eenvoudigweg door in het instrumentenpaneel het knopje eenmaal in te drukken. De uren knipperen en het juiste tijdstip is met de knopje in te stellen door deze een klein stukje te draaien. Doe dit ook met de minuten en druk een derde en laatste keer op de knop ter
bevestiging.

PCM
Voer de PCM of radio code in. De PCM start op maar alle radiozenders, navigatieadressen, belhistorie als ook de audio settings zijn verdwenen. Stel deze handmatig in.
_________________________________________
ikweetgeenleukonderschrift


16 sep 2008 7:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.