Ik heb zelf deze zomer mijn tapijtset compleet vernieuwd, auto knapt er enorm van op. De 964 zal kwa aanpak nauwelijks afwijken van mijn 3.2.
Ik heb steeds een paar delen losgetrokken, die vernieuwd; dan weer verder en zo de auto rond. Lostrekken van de oude set is makkelijk, de lijm is niet meer dan een hard gelig spul dat snel verplulverd; met een plastic spatel haal je dat makkelijk van de carrosserie; schoonmaken met brakecleaner.
Ik vond het vrij dunne originele tapijt direct op het plaatwerk nooit echt mooi. Ik heb daarom op het plaatwerk eerst goed rubber ondertapijt gelijmd (zoals gebruikt voor huiskamers) van ca. 4 mm dik. Het nieuwe tapijt heeft nu een wat zachte verende ondergrond; maakt het geheel een stuk fraaier vind ik.
Op de verdiepte delen van het plaatwerk van de bodemplaat heb ik eerst passende stukjes ondertapijt gelijmd , daar dan weer één laag ondertapijt overheen, dan het pas tapijt zelf. Dan ben je van die hoogteverschillen af en dat ziet er een stuk mooier uit zo. In de oude situatie drukte het profiel van de bodemplaat uiteindelijk door het dunne tapijt heen.
Onder de achterstoeltjes heb ik de bitumen er uit gehaald; daarmee ben ik ook van die bekende porsche bitumenlucht af in het interieur. Ik heb ook dat verangen door 2 lagen rubber ondertapijt.
Vooral steeds goed kijken hoe alles zit en op die manier terugzetten; dat gaat veel makkelijker als je deel voor deel doet en niet eerst de gehele auto stript. Tijdens het werk kon ik altijd even aan de andere kant spieken. Enige echt lastige vond ik het werken rond de gaten voor de gordels van de zitjes achter.
Ik heb een op maat set voor de auto van KHM (
www.cabrio.de) gebruikt; de originele zwarte strickvelours; geleverd via Rovako.
Laatste maar zeer dringende tip: gebruik professionele lijm hiervoor, geen bison uit de spuitbus of zo. Ik heb M3 lijm uit de spuitbus gebruikt en dat is erg goed spul. Kijk uit voor overspray op de mooie kant.