Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 15:23

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
porsche 944 type 1 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht porsche 944 type 1
ik heb een probleem bij stationeer toerental gaat mijn olie en handremlamp branden bij gas geven gaan ze uit kan iemand mij vertellen waar dat door komt

06 feb 2009 21:39
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Turbo '90, Cayenne '08, 964 C4 '92.
uut...
Bericht 
De oliedruk is dan te laag volgens de sensor(en), bij gas geven maakt de motor meer toeren = meer oliedruk. De oliedruk kan werkelijk te laag zijn of je hebt een elektronisch probleem, zoiets als een niet correct werkende oliedruksensor...
Handremlamp is waarschijnlijk ook je waarschuwingslamp bij andere problemen.

Heb je je vraag ook HIER al gesteld?

06 feb 2009 22:28
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Zou ook een slippende oliepomp kunnen zijn. De link met het handremlampje zou ik niet weten.

06 feb 2009 23:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Misschien doelt hij op de idiot-light? (de '!' - lampje).
Als je recent aan de motor hebt gesleuteld en je de krukaspoelie los hebt gehad moet je misschien nog eens goed naar de bout kijken.
Op rennlist lees je heel vaak van mensen die de bout niet goed aandraaien, of de ring onder de bout verkeerdom aanbrengen. De meeste mensen geef ik toch graag het voordeel vd twijfel dat ze wel zo slim zijn (aangezien de ring duidelijk zo gemaakt is en best wel asymmetrisch is).
Anders moet je even een oliedruk tester of een sensor waarvan je weet dat deze goed is proberen, om ook het sensorgedeelte uit te sluiten (overigens zul je bedrading alleen uit kunnen sluiten door idd een aparte meetklok eraan te hangen).
Maar als het echt om je handbremse lampje gaat dan lijkt het mij eerder een gevalletje kortsluiting in de bedrading ergens en dan kun je lang zoeken. Evt. kan ik je wel bedradingsschema's geven als je verstandig genoeg bent om je daarin te verdiepen.

07 feb 2009 15:22
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
944S 1987
Harbrinkhoek - Twente
Bericht 
tikt de motor bij het branden van dat lampje niet meer dan normaal?
zo, ja dan kunnen de schaallagers wel eens kapot zijn of kapot gaan.
oorzaak kan ook liggen aan een defecte aanzuigbuis van de olie onder in de carter.
Heb ooit gehad dat deze los in de carter lag...

08 feb 2009 9:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Veghel
Bericht 
Als deze gescheurd is ja ,als deze afgebroken is neen :roll: maar verklaard het handrem lampje niet :!:

Als beide lampjes (bij mij brand handrem altijd héél zwak) plotseling zijn gaan branden zou ik het in een massa/electr probleem zoeken :?

08 feb 2009 10:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Ik denk dat hij eerst even moet vertellen of het niet het uitroeptekentje is, het handremlampje zelf heeft natuurlijk geen reet met de olie te maken tenzij deze bijv dezelfde massa delen.
De "!" gaat natuurlijk ook altijd aan als je de handrem aantrekt. Het is zoeken naar een speld in een hooiberg als hij dit niet even opklaart!

08 feb 2009 11:51
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
type 1 heeft geen ! lamp zoals bij de type 2, handremlampje zit in de linker klokunit, maar wel snel te verwarren met het oliedruklampje wat in de middenconsole zit

heb je geen oliedrukmeter in de middenconsole? zo ja wat geeft die voor druk aan?

08 feb 2009 14:01
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]