Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 20:36

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Lekkage 924 hoe te repareren 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Gerlderland
Bericht Lekkage 924 hoe te repareren
Al enig tijd heb ik last van lekkage. Na een hele reeks ingrepen zonder resultaat denk ik eindelijk het lek te hebben gevonden. In de hoek van de accubak zit een scheurtje. Het lijkt niet doorgeroest te zijn want er zijn geen roestsporen te zien waar het water er door heen druppelt.

Afbeelding

Afbeelding

Hoe kan ik dit het beste repareren? Zelf dacht ik om wat kit weg te snijden en de scheur aan beide zijden opnieuw af te kitten. Welke kit moet ik hier voor gebruiken?

09 feb 2009 23:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

09 feb 2009 23:51
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
Gerlderland
Bericht 
Vanmorgen bij Brezan geweest maar daar hadden ze bovengenoemd niet. :lol:

Wel even in de accubak een randje van die "bitumen" laag afgesneden. Gelukkig geen roest eronder. Wel wat scheuren in de kitranden. Die snij ik er maar uit en dan de boel opnieuw afkitten.

Eigenlijk voel ik er voor om die hele plaat eruit te halen en te vervangen. Dan bedoel ik die laag die lijkt op van dat dekbedekking. Weet iemand wat dat precies voor materiaal is?

En welke kit is het beste om deze naden te herstellen? Op internet zag ik bijv. Womi technoplast. Kent iemand dit materiaal?

Laatst bijgewerkt door ReMo op 10 feb 2009 13:41, in totaal 5 keer bewerkt.

10 feb 2009 12:08
Profiel
Bericht 
ReMo schreef:
Eigenlijk voel ik er voor om die hele plaat eruit te halen en te vervangen. Dan bedoel ik die laag die lijkt op van dat dekbedekking. Weet iemand wat dat precies voor materiaal is?

Smelt folie van b.v Würth. :idea:

10 feb 2009 12:48
PorscheForum Rakker
Gerlderland
Bericht 
Bedankt voor de tip. Zal eens kijken of ze bij Brezan daar ook kleinere hoeveelheden van verkopen.

Welk merk kit kan ik het beste nemen? Moet wel overschilderbaar zijn want ik wil alles zo netjes en origineel mogelijk hebben.

10 feb 2009 13:56
Profiel
Bericht 
Als je naar een autospuiterij gaat kunnen die je van alle spullen voorzien, ook voor een tube over schilderbare kit. :idea:

10 feb 2009 19:45
PorscheForum Rakker
Gerlderland
Bericht 
Vandaag de spullen gehaald. Bij de spuiterij een plaatje smeltfolie en bij brezan kit.

Is er nog een makkelijke manier om die oude birumen laag te verwijderen?

Hoe kan ik het beste de oude kit verwijderen? Of volstaat het om de scheuren wat uit te snijden en er een nieuwe laag over aan te brengen?

11 feb 2009 21:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Gerlderland
Bericht 
Nou het is weer voor elkaar. De oude mat verwijderd. Gelukkig ook daar onder geen roest. Alles opnieuw gekit en gespoten. Nu maar hopen dat het lekken over is. Ziet er in elk geval weer netjes en fris uit.

Afbeelding

18 feb 2009 14:50
Profiel
Bericht 
:thumleft: Zie je wel, waar een wil is, is een weg. :idea:

18 feb 2009 18:58
PorscheForum Rakker
Gerlderland
Bericht 
Nog wel een vraagje.
Alles lijkt naar behoren te werken. Maar als je voor de accubak staat zit er links voor nog een afvoer.

Afbeelding

Hier lijkt het water niet niet weg te lopen. Het gat op de foto is gangbaar maar na een tijdje stagneert het water. Weet iemand waar het behoort weg te lopen?

21 feb 2009 19:15
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]