Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:52



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Koolborstels ventilator in motor compartiment 3.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 carrera coupe 1989 3.2 (G50)
Vlaardingen
Bericht Koolborstels ventilator in motor compartiment 3.2
Wie weet waar ik de koolborstels kan halen voor de verwarmings ventilator van een 911?
Het zou helemaal mooi zijn als dit ook op 2e pinksterdag mogelijk is.
Een beetje in de omgeving zou ook wel goed uitkomen.


01 jun 2009 3:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Koolborstels ventilator in motor compartiment
De zoekfunctie werkt ook in Vlaardingen :idea:

... als je die gebruikt vind je o.a. dit topic :wink:


01 jun 2009 6:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 carrera coupe 1989 3.2 (G50)
Vlaardingen
Bericht Re: Koolborstels ventilator in motor compartiment
Had de zoek opdracht al gebruikt :shock:
Mag je mij toch vertellen waar in jouw verwijzing wordt gesproken over losse koolborstels en waar deze losse borstels vandaag nog gehaald kan worden :roll:


01 jun 2009 11:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Koolborstels ventilator in motor compartiment
In die verwijzing staat dat het je 9 van de 10 keer niet gaat lukken om alleen de koolborstels te vervangen :idea:


01 jun 2009 11:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 carrera coupe 1989 3.2 (G50)
Vlaardingen
Bericht Re: Koolborstels ventilator in motor compartiment
Bij mij is er niets verbrand of gesmolten.
In de verwijzing wordt merendeel over de voorste ventilatoren gesproken (die dan ook via ebay te koop zijn).
Over de achterste ventilator kan ik niets vinden op ebay bij 911teile.
Dus ben ik nog steeds op zoek naar koolborstels om deze te vervangen in mijn ventilator (het lager had ik enige tijd geleden al vervangen voor een nylon bus).


01 jun 2009 11:41
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Koolborstels ventilator in motor compartiment
Intersound schreef:
Over de achterste ventilator ...


Oh - zeg dat dan - dat je het over die ventilator hebt :bang:


.... die heb ik hier overigens nog liggen maar is helaas al vergeven :|


01 jun 2009 11:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 carrera coupe 1989 3.2 (G50)
Vlaardingen
Bericht Re: Koolborstels ventilator in motor compartiment
Dacht dat de motor compartiment (zie onderwerp) toch echt wel achterin zat :?
Of ze moeten de motor hebben gejat uit de voorkant :?: :D


01 jun 2009 17:41
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Koolborstels ventilator in motor compartiment
Je hebt gelijk ... nu alleen nog even 3.2 in de titel vermelden :idea:


01 jun 2009 17:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 carrera coupe 1989 3.2 (G50)
Vlaardingen
Bericht Re: Koolborstels ventilator in motor compartiment
En dat staat dan weer links onder mijn naam :D
Maar het is intussen gelukt.
Ik heb gebruikt gemaakt van koolborstels bedoelt voor een haakse slijptol (een vriend had deze als reserve liggen).
Deze passend gemaakt met de dremel en hij draaid weer.

Echter is het gerepareerde lager (door mij vervangen door een nylon bus) toch weer uitgelopen.
Dus kijken of er een betere manier is om dit te repareren.
Heb een PB naar Cabrio Wim gestuurd, want volgens mij had hij daar een goede oplossing voor.
Omdat hij enkele foto's uit zijn album heeft verwijdert is dit namenlijk niet meer terug te zien in een bericht welke hij had geschreven..........


02 jun 2009 3:43
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Koolborstels ventilator in motor compartiment
Intersound schreef:
En dat staat dan weer links onder mijn naam :D


Anders had ik (en de rest) dat niet geweten :idea:

... om de topics op het forum overzichtelijk te houden heb ik het er toch maar even bij gezet :wink:


02 jun 2009 12:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Koolborstels ventilator in motor compartiment 3.2
Ff uitkijken met die koolborstels; een 230V apparaat trekt veel minder stroom dan een 12V apparaat.
(bij eenzelfde wattage factor 20)
Strax heb jij ook een mooi uitgebrand motortje.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


03 jun 2009 11:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 carrera coupe 1989 3.2 (G50)
Vlaardingen
Bericht Re: Koolborstels ventilator in motor compartiment 3.2
@ NordRack2

Welke koolborstels heb jij gebruikt?
Want ik zag dat jij ook de koolborstels had vervangen.
Heb jij speciale gekocht welke meteen gemonteerd konden worden?
Kan je hier wat meer over vertellen?


04 jun 2009 0:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Koolborstels ventilator in motor compartiment 3.2
Sorrie voor dit late antwoord.
Mijn koolborstels waren in de hoogte te hoog en in de breedte te smal.
Te hoog is niet erg; dat kun je makkelijk bijvijlen.
Maar ze waren wel nog steeds iets te smal. Ik heb ze wel ingebouwd; prutswerk dus.
Is het bij jouw nog gelukt?
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


06 jul 2009 0:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997 C4S Aston Martin V8 Vantage
Bericht Re: Koolborstels ventilator in motor compartiment 3.2
Emeko in Dordrecht kan vrijwel alle koolborstels (na-) maken.


04 aug 2009 17:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 carrera coupe 1989 3.2 (G50)
Vlaardingen
Bericht Re: Koolborstels ventilator in motor compartiment 3.2
Even een update:
Ik ben vandaag tot de ontdekking gekomen dat ze op mijn werk (toch handig zo'n technische dienst) betere koolborstels en lagers hadden.
Dus na een beetje knutselen de koolborstels op maat gemaakt en een lager van 22mm buitenmaat, 8mm binnenmaat en 7mm dikte geplaatst (SKF 608-2RSH).
Deze heb ik geplaatst door de geperste ring op de draaibank uit te draaien tot 22mm
De originele lager bus was er al niet meer dus het lager zit nu in de motor en kan niet naar buiten worden gedrukt, omdat de opening aan de buitenkant smaller is (iets van 17mm zodat de bus eruit gehaald kon worden)
Tevens de koolborstels op maat gevijld en de draadjes vast gesoldeerd.
Nou, het lijkt wel een straaljager.
Probleem zat hem toch in de koolborstels.
Hij trok eerst maar 2 Ampere en starte langzaam op (koolborstels van een slijptol), maar nu trekt hij 10 Ampere en durf er echt mijn vingers niet in de buurt te houden.
Het test snoertje werd er flink warm van................


10 aug 2009 23:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.