Kosten spuiterij bij restauratie
Ik merk soms bij advertenties van Porsche oldtimers dat de laatste nieuwe laklaag alleen al 10.000 EUR heeft gekost...
Op het forum zie ik wel eens dat er over spuitresulaten gediscussieerd wordt en hier en daar wordt wel eens een prijs genoemd van een herstelling van de lak op de neus of van andere schade...
Ik zou graag een oldtimer kopen waar nog wel wat werk aan is. De mechaniek moet wel in orde zijn, maar een slechtere lak zou ik eventueel wel tolereren. Tegelijkertijd kan de auto na afbouw en herlakken volledig terug opgebouwd worden, waarbij elk deeltje afzonderlijk kan worden bekeken (poetsen, herstellen, vervangen). Het is duidelijk dat dergelijke oefening (restauratie) wel wat kosten met zich gaat meebrengen. Ook kosten die niet onmiddellijk met de lak te maken hebben.
Ik zou de wagen graag helemaal afbouwen en dan aan een spuiterij overlaten om deze helemaal te laten ontlakken, schuren en plamuren (ik verwacht geen laswerk), in rode messing zetten en te laten herlakken.
Ik zou graag even op jullie ervaringen beroep doen. Kunnen jullie aub laten weten wat het jullie gekost heeft om in dergelike gevallen de werkzaamheden "ontlakken, schuren en plamuren (ik verwacht geen laswerk), in rode messing zetten en herlakken" te laten uitvoeren? Misschien ook even duiden waarom het in jullie geval zo duur/goedkoop kon.
Jullie reacties zouden me mooi op weg helpen. Alvast bedankt!
Als jullie nog referenties hebben van goede liefst Belgische of Zuid Hollandse spuiterijen, dan zijn die ook van harte welkom.