Auteur |
Bericht |
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Brandstofverbruik vs buitentemperatuur (968 & andere mod's)
Ik ben nu zo'n 2 weken door de sneeuw aan het ploeteren - en verbaas mij er enigsinds over hoe hoog het brandstof verbruik van de 968 is. Nu vraag ik mij af of dat uberhaupt met de buitentemperatuur te maken heeft - of meer met m'n rijgedrag in deze (winterse) omstandigheden. Of met de gatenkaas van 'n 'airbox' ...Doorgaans kom ik verder dan 10 km op 1 liter benzine .. als ik me echt netjes gedraag tussen de 12 en 14 .. de afgelopen 2 weken niet verder dan 'n km of 7 a 8 's Nachts staat de 968 binnen ... de eerste keer starten is daarmee ook bij 'n paar graden boven nul.Het heeft hier maximaal 10 graden gevroren en over de dag is de temperatuur ergens tussen de -5 en +2. Iemand anders 'n soortgelijke ervaring met z'n Porsche (968 of niet)
|
21 feb 2010 18:26 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Re: Brandstofverbruik vs buitentemperatuur (968 & andere mod's)
Ik heb er geen bal verstand van(dus waarom post ik dan??). Vind de temperatuur en het niet met regelmaat een hoge of lage snelheid rijden, je wisselt waarschijnlijk veel meer van snelheid en bent veel meer aan het schakelen op gladde wegen, een erg logische verklaring van meer brandstof verbruik. Denk alleen al is aan het brandstofverbruik van het menselijk lichaam bij lage temperaturen, ook daar draait de motor dan anders. En wat dacht je van de dierenwereld. Het is een andere kijk op de P dan het algemeen technisch verhaal dat je wellicht verwacht, maar het verbaast mij niet.
Maar veeg gerust als je het flauwekul vindt
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
21 feb 2010 18:33 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Brandstofverbruik vs buitentemperatuur (968 & andere mod's)
ik denk dat sigrid gelijk heeft. want normaliter heb je met koude lucht meer vermogen dus minder benzine nodig. mooie foto trouwens, waar? en zie ik dat je met illegale platen rijdt ?
_________________________________________ oud is beter
|
21 feb 2010 19:21 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Re: Brandstofverbruik vs buitentemperatuur (968 & andere mod's)
Lijkt me wat aan de hoge kant. Denk zelfs dat je in de sneeuw veel omzichtiger met de gas omgaat om doorslippen te vermijden, dus zou logischerwijze misschien lager moeten zijn ? Mijn verbruik is op autosnelweg 9à10 liter per 100km. In stad en sportief 12 à 13 ? Ik heb vorige jaar de bougies (kan op het mooi Nederlands woord niet komen ) en luchtfilter vervangen en ik had al vlug een liter minder verbruik.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
21 feb 2010 19:24 |
|
|
bully
|
Re: Brandstofverbruik vs buitentemperatuur (968 & andere mod's)
Ik heb het ook dat ie met vorst meer verbruikt. Normaal wel 1 op 10 maar nu niet boven de 1 op 8.....Dusssss
|
21 feb 2010 19:42 |
|
|
piwis
|
Re: Brandstofverbruik vs buitentemperatuur (968 & andere mod's)
In de winter met temperaturen onder nul krimpt brandstof ook, als je zomers je tank gaat volgooien aan de dop toe dan gaat er minder in dan s winters aan de dop toe, let er maar es op. Zomers zet het meer uit.
_________________________________________ "Das Leben ist eine Krankheit, die ganze Welt ein Lazarett, und mein Porsche ist mein Artzt"
|
21 feb 2010 19:44 |
|
|
The Dude
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
|
Re: Brandstofverbruik vs buitentemperatuur (968 & andere mod's)
Het verbruik ligt bij mijn 968 met dit aanhoudende glibberweer lager (paar liter op 100KM). Vraag me alleen af in hoeverre de omstandigheden vergelijkbaar zijn tussen waar jij nu zit met bijna continue sneeuw en hier met maar enkele dagen veel sneeuw op 't wegdek.
_________________________________________ één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!
|
21 feb 2010 19:46 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Brandstofverbruik vs buitentemperatuur (968 & andere mod's)
ik denk een combi van zoals sigrid aangeeft en ben je nu hoger dan NAP, daar vebruikt de auto ook meer en volgens mij heb je daar ook bergen zo te zien en klimmen zal ook iet echt mee werken. volgens mij zit je gewoon in elke bocht met het gas te spelen
_________________________________________ remmen is angst
|
21 feb 2010 19:47 |
|
|
bully
|
Re: Brandstofverbruik vs buitentemperatuur (968 & andere mod's)
Het sneeuwt al maanden, het houdt niet op. Genoeg is genoeg, kom op met het voorjaar
|
21 feb 2010 19:49 |
|
|
The Dude
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
|
Re: Brandstofverbruik vs buitentemperatuur (968 & andere mod's)
Eens, kots van de sneeuw zo langzamerhand. Maar zoveel als er bij Olaf ligt, maargoed wij zijn er klaar mee.
_________________________________________ één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!
|
21 feb 2010 19:55 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Brandstofverbruik vs buitentemperatuur (968 & andere mod's)
tss. hebben we eens een beetje winter...
_________________________________________ oud is beter
|
21 feb 2010 19:59 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Brandstofverbruik vs buitentemperatuur (968 & andere mod's)
Zowel voor als achter ... daar hebben ze in dit land toch geen kijk op ... jij mag nooit meer raden ... vandaag twee keer driftend de berg op en net de bocht bovenaan niet halen --- auto in de achteruit-versnelling weer naar beneden laten rollen en van voor af aan begonnen
|
21 feb 2010 20:02 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Re: Brandstofverbruik vs buitentemperatuur (968 & andere mod's)
Zie ik dat jij gewoon op zomerbanden daar door de sneeuw ploetert, of heb je er spikes in geschroefd??
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
21 feb 2010 21:00 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Brandstofverbruik vs buitentemperatuur (968 & andere mod's)
Nu zullen ze die 'fake' kentekens niet snappen ... maar zomerbanden ... als ze daar achter komen, kom je geen meter verder meer Dit zijn m'n winterwieltjes ... Hoorde vandaag wel dat winterbanden hun grip verliezen door alle pekel en andere bende die nu van de weg komt ... de band ontvetten met 'n motor-reiniger zou (moeten) helpen ... maar of dat ook in het verbruik gaat schelen
|
21 feb 2010 21:07 |
|
|