Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 10:17

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Rook uit verwarming 911SC 82' 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex. 996 C2
Antwerpen (België)
Bericht Rook uit verwarming 911SC 82'
Hallo iedereen,

Ik ben aan het rondkijken om een 911SC te kopen. Nu ging ik naar eentje kijken van bouwjaar 1982. Deze was in mooie staat en motor draaide goed en kwam vrijwel geen of amper rook uit te uitlaat. Maar bij het starten kwam er dus rook uit de verwarming/ventilatie binnen in de wagen!!! Nu vertelde me de persoon die deze verkocht dat dit komt omdat hij niet vaak reed en dat als je vaker rijd dit niet zal voorkomen.

Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en wat hiervan ook waar is?

Bedankt!!

Groeten,
Sam

02 sep 2010 12:27
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht Re: Rook uit verwarming 911SC 82'
Ik kan ook niet zeggen dat ik heel vaak rij, maar er is bij mij nog nooit rook uit de kachelroosters gekomen. Dit lijkt mij meer een gevalletje van lekke warmtewisselaars!

02 sep 2010 12:30
Profiel
Is de motor droog. :?:

Anders kan het zijn dat de olie in de wisselaar komt, en deze olie rook dan lekker naar binnen blaast. :idea:

let ook goed op de mooie staat, en neem anders iemand mee die verstand van Porsche heeft, zodat hij ook de bekende plekken kan inspecteren.

Heb je anders een link van de auto waar hij te koop staat.

02 sep 2010 12:40
PorscheForum Rakker
ex. 996 C2
Antwerpen (België)
Ja, het gaat over deze http://nl.kapaza.be/antwerpen/porsche-911-sc-204pk-964-look-82-50835722.htm

Heb niet echt een porsche kenner hier in de buurt. Weet zelf wel een beetje van techniek af, dus als je me zegt waarop ik moet letten kan ik dit eens nakijken.

Op de kaart van de technische controle stond enkel een opmerking: Motorlek ( maar waar ofzo staat er niet bij)

Verkoper zelf vertelde me dat bijna elke porsche een lichte lek heeft... (Is dat zo ??)

02 sep 2010 12:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Citaat:
dat bijna elke porsche een lichte lek heeft... (Is dat zo ??)
Bijna elke :roll: En het is een Kelly :wink:

02 sep 2010 13:22
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Bij mijn 993 TT komt er ook soms even een pluimpje rook uit de roosters, als ik hem een aantal dagen niet heb gebruikt. Stelt niks voor, maar heeft volgens mij ook wel iets met de turbo's te maken (die allebei zijn vernieuwd, en ook dan ontstaat er nog heel soms een klein rookpluimpje). Volgens mij kan dit dus bij luchtgekoelde boxers voorkomen.

02 sep 2010 14:06
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Heb het ook gehad en had te maken met kleine lekkage waardoor er olie op de warmtewisselaar kwam (als ik het goed heb). Hoeft dus niet schokkend te zijn maar doe jezelf een plezier en doe een AKK.

02 sep 2010 14:13
Profiel
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Bij de mijne kwam er ook eens rook uit, toen we terug kwamen van de lentemeeting van Leander, moest toch ff stoppen langs de snelweg en verwarming uitzetten(zag niets meer en de vrouw begon te gillen :mrgreen: ). ventilator overleden en bijna in de fik, maar dit zal bij die van jou niet het geval zijn, denk ik!

02 sep 2010 14:37
Profiel
Als ik je een goede raad mag geven, laten staan en op gemak verder zoeken naar originele. :idea:
Ik wil je altijd advies geven, en als het in de buurt is zelfs wel meegaan, maar naar die ga ik al niet kijken, dus zegt misschien al genoeg.

02 sep 2010 14:39
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Heb dit wel eens gehad met mijn vorige 911's na olie verversen of kleppen stellen :idea:
Ook wel eens na een zeer lange stilstand, maar na een ritje was het verdwenen :wink:

02 sep 2010 15:43
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
P'Sam schreef:
Hallo iedereen,

Ik ben aan het rondkijken om een 911SC te kopen. Nu ging ik naar eentje kijken van bouwjaar 1982. Deze was in mooie staat en motor draaide goed en kwam vrijwel geen of amper rook uit te uitlaat. Maar bij het starten kwam er dus rook uit de verwarming/ventilatie binnen in de wagen!!! Nu vertelde me de persoon die deze verkocht dat dit komt omdat hij niet vaak reed en dat als je vaker rijd dit niet zal voorkomen.

Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en wat hiervan ook waar is?

Bedankt!!

Groeten,
Sam

Als je een 911 koud start is een pluim rook niet ongebruikelijk; als dat door de ventilator voor de warme lucht wordt aangezogen dan zou dit kunnen gebeuren. Mijn auto rookt behoorlijk maar ik heb het nog nooit mn interieur in zien komen; ik vermoed daarom bij deze SC eerder defecte warmtewisselaars/uitlaat. Dat gaat niet spontaan over als je meer rijdt :-)

Ik vind dat er verkeerd in de auto is geinvesteerd (looks lijken aardig, maar niet origineel, motor ziet er niet uit). Ik zou lekker verder kijken; een echt goede 3.0 of 3.2 zal denk ik ook ietsje meer kosten.

02 sep 2010 15:50
Profiel
JMS schreef:
Bij de mijne kwam er ook eens rook uit en de vrouw begon te gillen

Inkoppertje :mrgreen:

02 sep 2010 15:51
Profiel
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)