Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:57

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
ruiten wissers 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Bericht ruiten wissers 993
Gisteren eerste rit in de 993, :drive: :thumleft: :ba:

Het was een beetje miezerig weer met vooral veel opspattend water van het overig verkeer, dat in combinatie met een laag staande zon zorgde ervoor dat ik met regelmaat de ruit effe moest sproeien en dat de ruitenwissers een paar keer heen en weer gaan.

Op zich niets spannends, ware het niet dat de ruiten wissers bij mijn 993 zijn omgezet. Met de laatste slag eindigen ze dus voor de bijrijder, met het weer van gisteren betekende dat mijn zicht minder was dan aan de bijrijders kant.

Met die laatste slag maakt hij de ruit schoner met de neergaande beweging.

Dan komt nu de vraag: iemand ervaring met het terugzetten van de ruitenwissers, hoe zullen deze zijn omgezet en kan dit weer eenvoudig terug naar orgineel :?:

16 dec 2010 9:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Belgie
Bericht Re: ruiten wissers 993
Hier vind je hoe dit gedaan wordt :
http://p-car.com/diy/wiper

16 dec 2010 9:41
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Best gcar, bedankt voor deze snelle reactie. :thumleft: Ga eerst nog even kijken of de wissers niet versleten zijn of uitgedroogd voordat ik aan deze klus ga beginnen. Dat het niet orgineel is boeit mj niet maar had gisteren wel erg slecht zicht.....

16 dec 2010 12:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Hey Arjan, zoals ik jou reeds verteld had, had de vorige eigenaar dit gedaan teneinde de ruitenwissers juist niet voor zijn neus te hebben staan in ruststand. Ik vond dat nu juist ook wel weer een grappige afwijking en heb het zo gelaten. Inderdaad met flink rotweer is het zicht wat minder omdat ze dus juist het verst doorslaan aan de bijrijderskant i.p.v. de bestuurderskant. Check eerst even of de ruitenwissers niet vettig zijn ofzo. Volgens mij heb ik ze een jaar geleden vervangen namelijk. Overigens gaf de vorige eigenaar aan, die het omzetten zelf had gedaan, dat dit redelijk eenvoudig te doen was mits je een beetje tengere en flexibele handen had. Succes!

There are no old Porsches, only new owners.

16 dec 2010 13:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
ook met minder regen heb je er last van,
het water wat je naar beneden veegt (hoe weinig ook) loopt weer het raam op in je beeld,
als de wisser voor je stopt loopt het water via de wisser naar de zijkant en dan in de regengoot.

Ik zelf ben niet zo groot maar heb gen last van de wissers in mijn zichtbeeld ik kijk namelijk wat veder vooruit :mrgreen:
ipv naar de kofferklep :ba:

16 dec 2010 16:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Het weer omhooglopen tegen de ruit heb je juist omschreven Rob :thumleft: Dat is het geen wat mij stoort.

Heb alleen niet echt tengere vingers, en ook nog een verbrijzelde wijsvinger dus dat wordt lastig, heb daarentegen wel kinderen :wink: :mrgreen: Die wilen vast wel helpen zo tegen oud en nieuw voor wat extra vuurwerk......

17 dec 2010 8:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]