sportwagen
|
968 tiptronic probleem
--------------------------------------------------------------------------------
Goedendag,
Het betreft mijn hobbyauto, de 968 tiptronic van bj 1992, sinds 2 jaar in mijn bezit als hobbyauto. Heeft de winter stilgestaan, wel droog, druppellader enz. . Er is een hardnekkig probleem en dat betreft de tiptronic ( was overigens niet mijn eerste keus maar omdat de auto zo veel beter en mooier was dan wat ik elders zag en omdat het tiptronic systeem toch ook bij mijn weten niet als bron van ellende bekend staat heb ik voor deze auto gekozen, in Duitsland gekocht en reed daarvoor in Japan tot zover de achtergrond van de auto )
Aanvankelijk was er een transmissieprobleem dat er uit bestond dat versnellingsbak dikwijls niet reageerde op kickdowncommando, er is bij de dealer veel tijd in geinvesteerd ( lees veel centjes door ondergetekende ) , er is oa een ""ruilcomputer bij de bekende fima in Deurne "" gemonteerd, zeven zijn los gehaald en gereinigd, sensors gecheckt en na best wel veel gedoe deed de auto zoals hij moet doen, zoals ik al eerder zei het is een hobby auto en ik heb er na de reparaties max 1500 km ( als niet minder ? ) mee gereden. Awel vanmiddag was het dus zover, ik had de auto weer in verzekering en uit de schors en na ca 1 omw startmotor liep de motor weer als een zonnetje, echter helaas na ca 10 km rijden kreeg ik een ""rare"" dashboard transmissie aanduiding, zowel het tiptronic als manual gedeelte brande en volgens mij hoort dat al soieso niet maar belangrijker nog was feit dat de auto niet meer boven of onder de derde versnelling schakelde of manueel daartoe te bewegen was, en daarbij brandt nu ook het rode letterwoord ""tiptronic"" . Nu heb ik dit toen ik de auto net had eens meegemaakt, en na afzetten motor en weer starten was de storing weg en functioneerde alles normaal ( kromme volt, stof of weet ik wat ? , rijstkorrels in relais hihi, ja laat ik maar blijven lachen ). Maar nu heb ik de motor ca 6 keer afgezet en weer gestart maar situatie blijft. Natuurlijk ga ik dealer benaderen, maar weet niet precies hoe en wat ik dan mag verwachten, vandaar dat ik nu echt een beroep doe op degene onder ons van dit forum die hier kennis van hebben. Wat vooral zo jammer is dat op deze manier het plezier toch een beetje ( tijdelijk)) weggaat, vergeet niet dat dit gedoe al een tijd duurt, en het bedrag dat ik al heb gespendeerd ga ik hier maar niet vermelden nu want dat doet auw ! en al helemaal omdat het nog niet goed is nu ( zonder daarmee direct de reparateur "" aan te klagen"" want daar ben ik vooralsnog terughoudend mee, heb overwegend goede ervaringen met dat adres.
Nou, ik ben heel benieuwd naar bruikbare positieve input, gelijk zeg ik : ik ben geen monteur aanwijzingen in de zin van :: doe dit, of schroef dat, daar heb ik in die zin wat aan als de afzender dat zou willen en kunnen doen of daar een heel goed adres voor heeft, natuurlijk realiseer ik mij dat daar wellicht kosten mee gemoeid zijn en dat ga ik ook niet uit de weg, het doel heiligt de ( enigzins redelijke ! ) middelen, ik houd van die auto en die dient gewoon goed rijdend te worden gemaakt.
Bijvoorbaat hartelijk dank voor meedenken en input.
Jan
|