Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 18:20

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
LED-lichten 997 phase II 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Ex-997 C2 (tiptronic) Nu:996 C4 (997 look) Saab 9-3 TTid Sporthatch Saab 9-3 Turbo cabrio
Affligem
Bericht LED-lichten 997 phase II
Hallo allemaal,

Graag nog wat info over de LED-verlichting op de phase II.

Welk deel brandt er als dagrijlicht en welk deel is er mistlicht voor...

Bij mijn ombouw branden nu allebei de lijnen als standlicht (dagrijlicht) en dat lijkt me nogal verblindend voor tegenliggers bij nacht. :shock:

Alvast bedankt !! :cheers:

En nog meer welkom is een elctrisch schema vd 997 (ook vd spiegels ) -->lijkt nogal moeilijk te bemachtigen :scratch:

Grtjes,

Gert.

16 jun 2011 11:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: LED-lichten 997 phase II
gfk807 schreef:
Welk deel brandt er als dagrijlicht en welk deel is er mistlicht voor...

Bij mijn ombouw branden nu allebei de lijnen als standlicht (dagrijlicht) en dat lijkt me nogal verblindend voor tegenliggers bij nacht.

En nog meer welkom is een elctrisch schema vd 997 (ook vd spiegels ) -->lijkt nogal moeilijk te bemachtigen :scratch:

Mistlampen zijn er niet; zijn ook behoorlijk zinloos naar mijn ervaring.
Van boven naar beneden: dagrijlicht, parkeerlicht 'streep', knipperlichten

Als dagrijverlichting is ingeschakeld in PCM dan is deze altijd aan wanneer verlichting niet is ingeschakeld na starten motor; alleen voor dus. Apart/anders inschakelen niet mogelijk.

Op schema's heb ik je eerder al gewezen; niet moeilijk te bemachtigen.

16 jun 2011 12:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex-997 C2 (tiptronic) Nu:996 C4 (997 look) Saab 9-3 TTid Sporthatch Saab 9-3 Turbo cabrio
Affligem
Dus overdag --> automatisch enkel de bovenste lijn ?

En wat als je s'avonds de normale verlichting aanzet ?--> Wat brandt er dan nog vd led's ?

IK dacht dat knipperlicht bovenaan was ...? :scratch:

Anders moet je eens zien in mijn album, de laatste is met de LED's aan zonder de gewone verlichting...wat is er teveel ?

Is s'avonds echt verblindend vind ik :?
[img]51478[/img]

16 jun 2011 12:48
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
je hebt gelijk: knipper boven, met oranje LEDS :!:

overdag dus automatisch enkel de onderste lijn (alleen indien dimlicht niet zelf ingeschakeld:

Afbeelding
parkeerlicht streepje niet aan (is niet te zien door overstralen felle LEDs)

's avonds alleen dit streepje onder de dimlichten, niet de LEDS er onder
neem aan dat jij die dagrijLEDs met een aparte schakelaar, van de mistlampen bijvoorbeeld, inschakeld; bij de zwarte cabrio - is een 997/MKI - gaat dat zo

kijk even hoe ik foto plaats :wink:

16 jun 2011 13:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Affligem
hazo ik leer bij.

Dus bij de zwarte cabrio gaan de leds via de mistlichten ?
--> maar wat dan met de mistlichten achteraan ?

Omdat bij mij de leds gaan met de standlichten (= stand tussen lichten uit en normale lichten aan).

En s'avonds ? Wat brandt er dan ? Bij de jouwe (phase II) enkel streepje onder de knipperlichten (onderste uit).
En wat bij de phase I s'avonds ?

Ik heb wel 't nadeel dat een 996 (met 997 front) geen stuurdoos heeft die dit electronisch kan regelen) :scratch:

Jouw oplossing vd led's te koppleen aan een andere knop (maar welke dan want met mistlichten aan rijden mag niet als er geen mist is?), lijkt me wel de beste.

16 jun 2011 14:04
Profiel
--> maar wat dan met de mistlichten achteraan ?
is schakelaar van mistlampen voor, die nog wel zaten op 997/MKI

Omdat bij mij de leds gaan met de standlichten (= stand tussen lichten uit en normale lichten aan).
NIET GOED, veel te fel zoals je zelf al hebt gezien!!

En s'avonds ? Wat brandt er dan ? Bij de jouwe (phase II) enkel streepje onder de knipperlichten (onderste uit)
Ja, zie mijn eerder bericht

En wat bij de phase I s'avonds?
natuurlijk idem, zo hoort het; dat zijn gewoon de moderne stadslichten/contourverlichting!

16 jun 2011 14:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Affligem
Maar zo'n schakelaar heeft de 996 waarschijnlijk niet ? :scratch:

Wat bedoel je met aansluiten op de stand op de knop vd standlichten = te fel --> de standlichten gaan niet he enkel de leds. Wat maakt dat van verschil of ze nu aangezet worden met de mistlichten-schakelaar of de standlicht-schakelaar ? --> die krijgen toch niet meer stroom of geven zo meer licht ?

Dus moet ik enkel de onderste strook verbinden met de standlicht-stand ?

En voor de dagstand/dagrijlicht --> Een andere schakelaar gebruiken , maar welke ?

Of wat zou jij voorstellen ?

16 jun 2011 14:39
Profiel
lees even rustig de berichten terug; het staat er nu allemaal wel denk ik :popcorn:

16 jun 2011 14:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Affligem
Sorry maar denk van niet :scratch:

1. de mijne is een 996 --> dus geen PCM (om te programmeren) en geen mistlichten vooraan-knop
2. dus als ik overdag wil met led rijden dan heb ik toch een knop nodig die nu voor niks gebruikt wordt ? Die ik dan gebruik voor de volledige 2 rijen led's te doen branden.
3. voor s'avonds met contourverlichting te rijden --> sluit ik de contourverlichting aan op de standlichten en dan blijven zowel die contour-verlichting als de normale lichten tesamen branden.En niet de sterkere LED's die verblinden (maar die wel leuk zijn overdag)

Dus voor Punt 2 --> zie ik direct geen oplossing ? :bang:

Of kan ik op de tussenstand (standlichten) de volledige leds (2 rijen) doen branden en dan op normale lichten-stand de volledige leds + de lichten --> lijkt me iets ondoenbaar ? Of ben ik verkeerd ? :?:

16 jun 2011 15:09
Profiel
denk wel

dat ik geen dingen ga herhalen.

maar omdat je nu schrijft over 2 rijden led's, neem aan dagrijverl. én de parkeer-/stadslicht-/contourstreep:
die heb je nooit samen aan (toch herhaling 8) )

probleem van schakelaar is onderdeel van je ombouwproject, geen vraag over welke verlichting wanneer.

16 jun 2011 18:17
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Misschien kunnen jullie anders samen een keer afspreken Paul. :wink:

Ik begin langzamerhand te denken dat (terug) inruilen op een 997 makkelijker was geweest. :mrgreen:

16 jun 2011 18:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Affligem
probleem van schakelaar is onderdeel van je ombouwproject, geen vraag over welke verlichting wanneer.[/quote]
:shock:

Ja ok....

By the way bij mij branden de 2 rijen wel tesamen en ook als ik de gewone lichten aansteek blijven die 2 rijen LED's branden ...dus dat moet aangepast worden !

Thanks voor de info... is niet altijd zo simpel als 't lijkt hoor --> geloof me en dat ligt niet aan mij. :twisted:

Maar is ondertussen opgehelderd: er is WEL een mistlichen VOOR knop (= één maal trekken aan de verlichtings knop en tweemaal voord e mistlichten achter) --> dus dat komt in orde ! :thumleft:

17 jun 2011 7:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Affligem
Ik begin langzamerhand te denken dat (terug) inruilen op een 997 makkelijker was geweest. :mrgreen:[/quote]

Haha :mrgreen:

ja was makkelijker geweest inderdaad maarik kies liever voor een methode die me 40.000€ minder kost en tja de kleine tegenslaagjes neem je er dan met veeeeeeel plezier bij hoor. :ba:

17 jun 2011 7:52
Profiel
gfk807 schreef:
Maar is ondertussen opgehelderd: er is WEL een mistlichen VOOR knop (= één maal trekken aan de verlichtings knop en tweemaal voord e mistlichten achter) --> dus dat komt in orde ! :thumleft:

Lijkt me nog niet: zou betekenen dat de dagrijverl. altijd aan is met de achtermistlamp ...

@MarkS 8)

17 jun 2011 8:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Affligem
Neen want 1x trekken aan de knop is voor mistlichten aan de voorkant (die er niet zijn met de 997 lichten) en nog een stand verder trekken zou pas de achtermistlamp aanzetten :wink:

De knop heeft dus standaard de volgende standen: uit (links), standlicht (midden) , gewoon licht (rechts), gewoon licht + mistlicht voor (rechts + 1 standje uittrekken) en gewoon licht + mistlichten voor + mistlicht achter (rechts + tot in stand 2 trekken--> zoals bij een horloge : 1x trekken datum, iets verder trekken : uur herzetten).

Dus die @Mark 8) hoeft echt niet hoor :scratch:

Via woorden zoiets technisch uitleggen is niet altijd evident maar heb denk ik nog steeds mijn zelfde IQ van 137 :lol:

17 jun 2011 9:00
Profiel
'gfk', dank voor de uitleg over de schakelaar...

wat gebeurt er nu als je dagrijverl. aansluit ipv mistlampen voor - zoals je aangeeft - en bij mist het achterlicht inschakeld wordt :?:

denk dagrijverl. dan (al) aan en blijft aan :idea:
misschien even het 137-tal aan het werk :?:

@MarkS :wink:

17 jun 2011 12:26
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
@gfk807 & Paul II: Ik zal jullie verder met rust laten en niet meer vermoeien met :mrgreen: of :wink:

:wink:

17 jun 2011 12:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Affligem
@ MarkS geen probleem hoor... geeft wat amusement :thumleft:

@ Paul II : dat gaan we moeten uittesten vrees ik... :scratch: Maar bij mist zal de dubbele verlichting vd LEDS niet erg zijn veronderstel ik, zal niet meer verblinden dan mistlichten voor veronderstel ik...en ook als mistlichten aanzien worden door de tegenliggers. Hoop ik toch :oops:

17 jun 2011 12:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]