Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 8:53

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
tegenvallend weekend 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht tegenvallend weekend
Beste medeporscherijders,
afgelopen weekend wilde ik dan eindelijk de gespoten cupspiegels en mijn momo stuur in de 964 gaan plaatsen. vol goede moed de inbussleutel ter hand genomen om de spiegels te verwijderen. wat bleek, in de oude spiegels heeft de vorige eigenaar de draden rechtstreeks naar de motor etc geleid, terwijl in de nieuwe spiegels een stekker aan de onderkant blijkt te zitten.
wie weet het onderdeelnummer van de contrastekker en een electrisch schema zodat ik de draden aan de stekker kan aansluiten?
dan maar het originele airbagstuur vervangen voor een momo 07 suede. demontage ging redelijk simpel totdat ik erachter kwam dat de diagnose unit voor de airbag nagenoeg moet slopen :bang: . ik heb de draadjes van de airbag losgeknipt en met een weerstand weer verbonden, dan is dat alvast maar weer gebeurd.
nu komt het probleem met de werking van de toeter. ik heb de unit weer teruggezet zodat de sleepring op zijn plek zit (en het witten middengedeelte met 23 meter koper verwijderd (anders past het stuur al helemaal niet), maar dat zorgt ervoor dat de meegeleverde naaf lichtjes aanloopt en er zit/zat geen koolstofstift bij het nieuwe stuur. eerst momostuur maar weer even terug gezet, na een paar meter erachter gekomen dat het een btje scheef staat :oops: , en thuis van het originele stuur het koolstofstiftje gedemonteerd. rij dus nu rond met oude cupspiegels, een stuur dat een btje scheef staat, een toeter die niet werkt en een airbaglampje dat blijft branden, kortom niet het gewenste resultaat :cry:
heeft iemand dezelfde ervaring bij het vervangen van het stuur? en zo ja wat zijn de tips, cq de volgende stappen?

alvast bedankt.
PPC2

11 jul 2011 16:17
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Re: tegenvallend weekend
nog netjes :thumleft:
als ik dat allemaal gedaan had...

11 jul 2011 16:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Lada
Helemaal in het zuiden.
Tjee, dan heb je i.d.d. een kl... weekend gehad. :bang:
Helaas geen ervaring met het vervangen van een stuur met Airbags.

Hier kun je de wiring diagram voor je 964 downloaden. Misschien heb je er wat aan. https://rs371tg.rapidshare.com/#!download|371l32|375893949|carsmanual.net_p964_wd.zip|18105|R~7DD0B09C83BA40A19AE90664C67F703A

Hier een paar pics uit PET maar weet niet of je er wat aan hebt. Succes ermee.
AfbeeldingAfbeelding

11 jul 2011 19:07
Profiel
Moderator
PF # 136
Wanneer je een airbag stuur gaat verwijderen of vervangen, zorg dan dat je altijd EERST een accupool hebt losgekoppeld. Pas wanneer alles weer is aangesloten (nieuw stuur met airbag of zonder maar dan met de juiste aanpassing om het systeem te misleiden) sluit je de accupool weer aan. Wanneer je dit niet doet, dan signaleert de computer een niet functionerende airbag en gaat je lampje branden. Dit is alleen middels de bosch-hamer uit te zetten.

11 jul 2011 19:25
Profiel
Moderator
PF #57
plus dat je de kans hebt dat dat kreng in je gezicht ontploft... :idea: en dat is niet te resetten met de bosch hammer... :wink:

11 jul 2011 23:34
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]