Auteur |
Bericht |
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Druppellader i.c.m. centrale deurvergrendeling en alarm
Vandaag de op het PorscheForum wereldberoemde druppellader gekocht (zijn bij de Porsche Centra momenteel niet aan te slepen ).
Maar nu: met de druppellader aan kan ik het klasse III alarm niet activeren. Dus eerst het alarm erop en dan de druppellader aan. Tot zover alles goed. Maar dan blijkt het lichtje in de schakelaar van de centrale deurvergrendeling te gaan branden zodra ik de druppellader aan zet. Dat kan heel logisch zijn maar misschien ook wel op een foute stroombrug duiden. Nou denk ik niet dat er een foute stroombrug is, want als ik het alarm vervolgens uitschakel, gaat ook het lichtje van de centrale deurvergrendeling uit, maar blijft de druppellader keurig doorladen.
Wat heb ik er tot nu toe zelf over bedacht: de druppellader zet stroom op het elektrisch systeem van de Porsche, de centrale deurvergendeling herkent dat alle deuren (door het klasse III alarm) centraal zijn versloten en gaat daarom branden. Net alsof je rijdend alle deuren centraal hebt versloten. Met vervolgens uitschakelen van het alarm worden alle deuren centraal ontgrendeld en dooft natuurlijk weer het lampje van de centrale deurvergrendeling.
Ik zit toch met een paar vragen:
Wie herkent het bovenstaande (of wilt het even op zijn eigen Porsche nakijken)?
Kan het branden van het lampje van de centrale deurvergrendeling kwaad (accu laad niet op of kortsluiting of oververhit lampje of ... )?
Heb ik ergens in de aansluiting van het alarm misschien een foute schakeling zitten (denk zelf van niet)?
Kan ik op bovenstaande wijze door blijven gaan met de druppellader?
Graag jullie ervaringen en oplossingen
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
09 maart 2005 22:47 |
|
|
F@RGO
|
ik heb al twee druppelladers van porsche in mijn bezit gehad,
ik heb er dus geen enkel probleem mee gehad,
dus.....
ik schakel alles aan,
druppelader in stopcontact,
centrale vergrendeling aan
en laden maar,
geen probleem
|
09 maart 2005 22:49 |
|
|
F@RGO
|
ik ken niks van elektriciteit maar wat ik wel weet
dat bij contact af moet je sigaretten contact blijven werken en los van uw systeem staan , denk ik toch
misschien helpt dat
|
09 maart 2005 22:51 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik heb ook geen bijzonderheden te melden bij het gebruik van de druppellader.
Als je een koopt, vooral op de transportkosten letten, deze kunnen enorme bedragen aannemen.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
09 maart 2005 22:53 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Hoi Nicolo,
Heb eventjes voor je gekeken (moest de lader er toch op zetten).
1) Alleen op het alarm en zonder drupplelader knipperen de leds van het alarm in het dashboard en die van de deur.
2) Zet ik de druppellader erop en het alarm dan blijft de led van het alarm constant branden, maar die van de deur blijft knipperen.
Geen idee hoe of wat, maar zie het niet als een probleem. Alles functioneert al jaren prima zo.
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
Laatst bijgewerkt door Jan A. (997 4S) op 09 maart 2005 22:56, in totaal 1 keer bewerkt.
|
09 maart 2005 22:55 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
@ F@rgo:
Maar wat jij schrijft lukt mij dus al niet, want mijn klasse III alarm (nagelnieuw, van GT) krijg ik niet geactiveerd als de druppellader al aan het laden is
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
09 maart 2005 22:56 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Oh ja, ik heb de druppellader direct op de accu en niet via de aansteker!
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
09 maart 2005 22:57 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
@ ppp356:
Heb ik wat gemist
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
09 maart 2005 23:10 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 maart 2005 23:15 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
@ Horn : Wat mij opvalt. Jij kent echt het forum vanbuiten hé
Een geweldig geheugen , zelfs voor kleine annecdotes.
Respect
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
10 maart 2005 0:26 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
bij mij werkt het ook prima
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
10 maart 2005 0:29 |
|
|
horn
PF #57
|
Thx, EriC4Gb is een goede leermeester.
Maar een goed geheugen en gebruiken van de zoekfunctie helpen wel...
Gr
Horn3½Gb
PS en on topic: bij mij zit de druppellader ook rechtstreeks op de accu, gooi de voorklep dicht en zet de hele boel op het alarm. Lichtjes doen hetzelfde met als zonder druppellader. Het rode lampje op de middenconsole is permanent aan en die in de deurknoppen knipperen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 maart 2005 0:32 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
dan is een targa toch wel heel makkelijk, Waarom heb je geen genomen met sigaretten aansteker via de raam, wel zo makkelijk
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
10 maart 2005 0:40 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Hier hetzelfde ...
Druppellader met de klemmetjes op t accu ... alles slotvast ... alarm aan ... nog nooit probs gehad.
Dirk
|
10 maart 2005 0:59 |
|
|
horn
PF #57
|
Simpele reden:
Omdat bij oudere Porsches de sigarettenaansteker vaak minder goed contact maakt. En daar de Porschelader een lampje heeft dat gaat branden als de accu oplaadt en uitgaat als de accu vol is (en dat is hij meestal als je de druppellader erop zet - dan heb je nl. net een stuk gereden). Hierdoor kan je dus denken dat je accu opgeladen is - het lampje is nl. uit - terwijl hij gewoon helemaal geen contact maakt en je accu alsnog overleden en/of leeg is...
Heb nu een klein stekkertje tussen de polen van de accu (dank Erwin ) dat door de bekleding van de kofferbak heen in de kofferbak ligt. Zet ik de auto thuis neer, sluit ik mijn druppellader (aanbevolen door Erwin boven het Porsche item daar meerdere lampjes (laadt hij? is hij geladen? hoe vol is de accu?)) via dit stekkertje aan, gooi de klep dicht en klik hem op het alarm. Handiger dan een raam open en dicht doen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 maart 2005 1:00 |
|
|
F@RGO
|
aja ,maar ik mag zekers niet klagen
enfin, de transactie is vlot verlopen
heeel vlot zelfs.
maar die is nu wel heel veel in waarde gestegen
enne PPP, werkt hij wel die dure druppellader van u
|
10 maart 2005 8:42 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Goed gedaan jochie
Idem, behalve dan dat ik niet weet of de led op de middenconsole in dat geval knippert of continu brandt. Zal er op letten de volgende keer als ik de 911 lang genoeg niet gebruik om de druppellader aan te sluiten.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
10 maart 2005 12:26 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Druppellader????
Gewoon karren met dat ding; daar issie voor gemaakt!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
10 maart 2005 17:39 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Als je met drie of meer op stap moet zit je wel met een probleem in mijn geval
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
10 maart 2005 17:54 |
|
|
horn
PF #57
|
Sommige mensen hebben de luxe van keuzes MOETEN maken...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 maart 2005 18:13 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Even een update.
Allereerst bedankt voor jullie inbreng.
Inmiddels de Porsche een week aan de druppellader hangen. De accu is nog steeds niet opgeladen; het "magic eye" (vreselijk woord) van de accu is nog steeds zwart. Zou groen moeten worden als de accu is opgeladen (was in het verleden ook groen). Dat betekent dat de accu zeker opgeladen moet worden. Ook blijft het lampje van de druppellader branden (zou uit moeten gaan als de accu opgeladen is).
Dus ik ga er van uit dat opladen via de sigarettenaansteker bij mijn auto niet werkt. Misschien omdat het lampje van de centrale deurvergrendeling blijft branden en stroom of spanning wegtrekt? In ieder geval bevalt de interactie met het alarmsysteem me ook niet. Want elke keer als ik nu de auto van het alarm afhaal geeft het alarmsysteem aan dat er een "verbreking" is geweest (4x geluidssignaal in plaats van 2x).
Dus vanmiddag bij het Porschecentrum een adaptersetje gehaald om de druppellader rechtstreeks op de accu aan te sluiten. Bevalt voorlopig beter, want lampje centrale deurvergrendeling blijft nu uit en er is ook geen interactie meer met het alarm.
Nu het belangrijkste nog, en dat is even wachten of de accu nu wel wordt bijgeladen.
Jullie horen het nog; reacties stel ik erg op prijs!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
16 maart 2005 14:26 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Volgens mij kan de druppellader de accu wel "in conditie houden" maar niet volledig of voor een groot gedeelte opladen.
Startte de auto op eigen kracht voordat je de drupplelader aankoppelde of had hij daar niet genoeg puf meer voor?
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
16 maart 2005 16:39 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Hmmm .... is het zo'n "onderhoudsvrije" accu of zitten er nog van die dopjes met kruisjes op Als het laatste het geval is zou ik even het niveau van de accu controleren (en evt. bijvullen).
Verder geeft de druppellader als het goed is aan of deze "aangesloten" is .. eerst de lader op de accu (of sigaretten-aansteker) aansluiten en dan pas de stekker in het stopcontact steken
Naar mijn idee kan ook de druppellader de accu volledig opladen - duurt alleen wat langer dan met een snel-lader
|
16 maart 2005 19:06 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
@HenkC2C:
De auto startte nog prima voor de druppellader erop ging.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
16 maart 2005 19:15 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
@Olaf:
Het is een "onderhoudsvrije" accu.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
16 maart 2005 19:20 |
|
|