Centrale deurvergrendeling Boxster heeft eigen leven
Auteur
Bericht
signus
Boxster 2.5 Automaat
Centrale deurvergrendeling Boxster heeft eigen leven
Sinds kort heb ik een Vervelend probleem. Bij het sluiten van de deuren met sleutel en of afstandbediening, hoor ik dat de deur vergrendeling inschakeld, maar ook meteen weer uit. Lastig om de auto iedere keer niet op slot te parkeren....
Heeft iemand dit probleem eerder gehad? En hoe opgelost?
Dank!
30 mei 2012 20:40
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Re: Centrale deurvergrendeling Boxster heeft eigen leven
Even je klepje van je middenconsole goed sluiten
30 mei 2012 20:42
signus
Boxster 2.5 Automaat
Mmm bedankt. Ik wist niet dat de centrale deurvergrendeling hier ook last van kan hebben. Centrale greep (microswitch)vertoont inderdaad wat kuren ( vaak te verhelpen door de klep meerdere keren in te drukken).
Het zal dus waarschijnlijk een gammele microswitch zijn.
30 mei 2012 20:55
Tilt!
Klepje van de middenconsole zorgt ervoor dat de auto toetert, niet dat hij terug opent. Terug openen gebeurt alleen als de linkerdeur volgens hem nog open staat. Ik denk dat je daar ergens een gammele microswitch moet zoeken.
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
01 jun 2012 0:37
Buco
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
WillemB schreef:
Even je klepje van je middenconsole goed sluiten
Huh?
01 jun 2012 1:07
CommanderHamilton
ex: Boxster 986 2.5
Dongen
Bovenstaande antwoorden zijn correct. Bij het niet compleet gesloten zijn (volgens de aanwezige sensoren) van zowel deuren, dak (geheel open of geheel dicht), kofferklep voor als kofferklep achter zal er een korte claxontoon te horen zijn en de centrale vergrendeling niet functioneren (of juist wel, 't is maar hoe je het bekijkt). Dit is een heel mooie waarschuwing.... mijn huidige dagelijkse auto zegt/doet gewoonweg niks, dus als je niet oplet laat je de boel onafgesloten achter. De Porsche Boxster echter die knippert 2x zijn knipperlichten als de vergrendeling succesvol is. het ontbreken van dit geknipper met de korte claxonstoot laat het tegendeel blijken.
Alle sensoren die bovenstaande voorwaarden controleren zijn reeds uitgebreid behandeld op andere delen van dit forum. Overigens blijkt wel uit de vele verhalen dat deze sensoren een van de (weinig) zwakke punten van de Boxster zijn...
Succes met het opsporen van de fout!
_________________________________________ De Boxster is weg.... toch maar weer op zoek!
01 jun 2012 1:09
signus
Boxster 2.5 Automaat
[Dank voor het uitgebreide antwoord.
Ik heb inderdaad te vroeg gejuigd. Ik dachtbdat het de cabrio kap sensor was, maar helaas........ Nu zijn er vele variabele waar ik moet gaan zoeken......
05 jun 2012 19:47
JeroenSC
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Volgens mij kon je aan het knipperende ledje op je dashboard zien wat er niet goed is. (aantal keer dat ie kort achter elkaar knippert).j
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum