Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:47

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
raam boxster 986 blijft een stuk open bij gesloten dak 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Salesmanager
Maastricht
Bericht raam boxster 986 blijft een stuk open bij gesloten dak
Beste Porscheliefhebbers.

Sinds deze week mag ik mij ook Porsche rijder noemen met mijn Porsche Boxster 986 uit 1997. De auto rijd voortreffelijk, niets dan lof. Alleen heeft zich iets voorgedaan waar iemand van het forum mij bij kan helpen.

Als ik het dak open, gaat het bestuurdersraam enkele centimeters naar beneden en de kap gaat open. Dan kan ik het raam met de schakelaar helemaal openen en sluiten. Tot zover geen probleem. maar als ik het dak sluit gaat het raam weer enkele centimeters naar beneden en blijft dan op deze positie staan. bij een volledig gesloten dat blijft dit raam een stuk open. ik kan dan met de schakelaar het raam wel openen, maar niet sluiten. Met het dak naar beneden is dit geen probleem. Even erbij zeggen dat als ik het dak omlaag heb en het raam helemaal boven reageerd deze door een cenimeter omlaag te gaan met het openen van het protier en gaat ook weer naar boven als het protier gesloten is. Dat werkt verder goed.

Heeft iemand hier al eens mee te maken gehad of maak ik een beginnersfout :drive:

26 jun 2014 14:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
foxtrot / oscar
Bericht Re: raam boxster 986 blijft een stuk open bij gesloten dak
Bij de vergrendelingshaak zit een micro-schakelaar die "waarneemt" of de kap open/dicht is
Het schakelaartje zit in het "gat" boven je spiegel, waar de haak van de vergrendeling in valt
Als dat schakelaartje kapot is of geen goed contact maakt, kan je de ramen wel omlaag, maar niet omhoog doen

26 jun 2014 14:12
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Soms helpt het wel om de vergrendeling een PAAR X OPEN EN DICHT TE DOEN. Hij blijft in de stand staan, dat het dak open is.

26 jun 2014 16:19
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
zet het contact aan, handrem op en gewoon met je vinger in het gat duwen waar de haak in past. je moet weerstand voelen en in 2 trappen een klik horen/voelen met je vinger. tezelfdertijd hoor je ook de relais klikken van de stuurunit die op kniehoogte zit net boven het zekeringkastje.

26 jun 2014 21:15
Profiel
PorscheForum Rookie
Salesmanager
Maastricht
Bedankt voor de tips. Het is inderdaad de microswitch, daar is het asje van gebroken. Met enig gepriegel is het raam nu dicht.
Gr. Marco

26 jun 2014 21:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]