Auteur |
Bericht |
Bossie986
|
Boxster 986 cabrio opent niet
Afgelopen zomer begon het probleem met het dakje van de boxster. Zo nu en dan weigerde hij maar na een corrigerende klap op de hevel was het probleem opgelost. Alleen sinds een maand of 2 krijg ik het dakje helemaal niet meer open. Ik heb al enige research gedaan op internet maar tot nu toe niks gevonden wat mijn probleem kan oplossen. Ik ben de zekeringen inmiddels nagegaan en heb gekeken of P oplicht bij het aantrekken van de hendel, dit was allemaal in orde.
Heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Alvast bedankt! Riemer
_________________________________________ 21J, 986 2.5
|
20 dec 2014 13:27 |
|
|
Binko
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5Berkel en Rodenrijs
|
Re: Boxtser 986 cabrio opent niet
Als je feitenlijk helemaal geen reactie op de knop hebt, zijn het altijd de microswitches. Inderdaad de handrem (paar keer aantrekken en loslaten) en de handgreep aan de bovenlijst van de ruit (haak helemaal naar beneden opentrekken).
|
20 dec 2014 15:02 |
|
|
patrickb
|
Re: Boxster 986 cabrio opent niet
De handrem kan je omzeilen door de 15-18 pin hack te doen. Deze hack is NIET definitief en kan terug origineel gezet worden. Voordeel is dat je je handrem niet telkens moet opzetten om je dak te openen en te sluiten. http://986forum.com/forums/performance-technical-chat/48096-automatic-roof-one-touch-mods.htmlKlik even op de link hierboven voor meer info.
|
20 dec 2014 15:51 |
|
|
Bossie986
|
Bedankt voor de tips! Wil graag eerst alles aan de praat krijgen voordat ik zo iets ga proberen haha.
Zal binnenkort alle sensoren nagaan en hopelijk functioneert het dakje dan weer zo als het hoort.
Hoor het graag als er ook nog andere oorzaken zijn!
|
20 dec 2014 20:46 |
|
|
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
gezien je voorgeschiedenis (klap op het dak en dan werkt het) blijft vast de micro switch hangen die in de holte zit waar de haak van de softtop in grijpt. deze is afgedekt met een klein plaatje wat je met een kleine schroevendraaier kan "liften". als je dan een klikje hoort zal je kap wel weer werken
|
20 dec 2014 20:50 |
|
|
ErikP
997 S cabrio in Speedgelb,
Ex Boxster 986Schiedam
|
Interessant, die zonder-handrem-dakje-sluiten aanpassing. Maar zo te lezen is dit voor modeljaar 2000 en nieuwer. Heeft iemand een idee of dit ook op de '97 tot '00 modellen 986 gaat werken?
|
20 dec 2014 22:14 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
|
21 dec 2014 13:24 |
|
|
Bossie986
|
Inmiddels ben ik het volgende probleem ook tegengekomen: Wanneer ik de boxster in de parkeerstand schakel, schakelt hij op het dashboard naar de R waarin hij vervolgens blijft knipperen. Zou dit met een te lage spanning van de accu te maken hebben?
|
22 dec 2014 13:35 |
|
|
redriver
Boxster 986 2.7 TiptronicMidden-Brabant
|
krijg je ook deze melding:
|
22 dec 2014 21:01 |
|
|
Bossie986
|
Ik had inderdaad al van emergency run gehoord maar ben deze melding zelf niet tegengekomen. De boxster schakelt nog super fijn en pakt alle versnellingen zowel in M als D nog even goed. Enige probleem is dat hij wel naar de P schakelt maar op dash blijft knipperen in de R.
|
22 dec 2014 22:09 |
|
|
Binko
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5Berkel en Rodenrijs
|
Het goede nieuws is dat je het probleem van je niet-sluitende kap hebt gevonden. Het slechte nieuws is dat het in je bak zit...
|
22 dec 2014 22:16 |
|
|
Bossie986
|
Precies.. ben inmiddels druk opzoek naar wat de oorzaak kan zijn. Hopelijk valt het mee.
|
22 dec 2014 22:23 |
|
|
Bossie986
|
Even een update: Probleem met het aangeven van de parkeer-stand zal denk ik iets met een kabel/sensor te maken hebben? Want wanneer ik de pook een zetje geef springt hij op het dashboard wel over naar de P. Iemand hierover nog enige ideeën?
Nu weer over naar het cabrio dakje. Nu het dashboard weer aangeeft dat de auto in de P staat had ik gehoopt dat het dakje ook weer zou functioneren maar helaas...
De situatie is als volgt: Wanneer ik na het ontkoppelen van de haak op het knopje van openen druk gebeurt er helemaal niks. Als ik op het knopje van sluitend druk hoor in wel een motortje draaien waarna ik 1 of 2 tikken hoor (ook zie ik dan op het dashboard het lampje van de cabrio flikkeren). Ik heb al een aantal dingen gecontroleerd waaronder: De auto geeft aan dat hij op de handrem staat wanneer ik deze bedien, zekeringen zijn nog allemaal goed, de sensor in de holte van de haak kan ik horen "klikken" wanneer ik deze indruk of laat liften en de sensor boven op het motortje raakt de afdekplaat goed.
Kan iemand mij hiermee verder helpen?
|
29 dec 2014 0:12 |
|
|
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
je moet twee kort na elkaar twee klikjes horen. wanneer bij mij de hardtop er een ganse winter op heeft gestaan moet ik de eerste paar keren ook altijd even met in de holte met m'n vingernagel het plaatje ietsje naar beneden trekken en dan gaat de kap weer open. het is normaal dat je de kap wel kan sluiten maar niet openen als dit contact blijft hangen
|
29 dec 2014 10:33 |
|
|
Bossie986
|
Bedankt voor de tip! Ik denk dat het verstandig is dat ik mijzelf ga richten op de sensor die zich in die holte bevind.
|
29 dec 2014 11:28 |
|
|
Bossie986
|
Eindelijk het probleem opgelost! Het lag inderdaad aan de sensor bij de hendel. Heb zonet de twee torx bouten losgehaald die naast de sensor zaten en trok er een klein beetje aan om te bekijken of er wat mis was, zonder dat ik nog had gekeken daalden de ramen en kon ik het dak openen. Helaas is het weer er nu niet voor maar ben blij dat er eindelijk eens wat beweging in heeft gezeten!
|
29 dec 2014 13:22 |
|
|
dpRide
|
fijn dat je het zelf kunnen oplossen en bedankt voor het terugkoppelen
|
29 dec 2014 13:51 |
|
|